טקס האוסקר ה-91, שנערך בלילה שבין ראשון ושני, עבר, בגדול, על מי מנוחות. הדבר הכי דרמטי שאפשר לומר על הטקס הוא שאנשים הופתעו קלות ש"הספר הירוק" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, ושאוליביה קולמן גברה על גלן קלוז בקטגוריית השחקנית הראשית. אולם למרות השלווה היחסית הזו, חלק אחד בטקס הצליח לעורר לא מעט זעם ברשתות החברתיות: סרטון הפרידה מהשחקנים והיוצרים שהלכו לעולמם בשנה החולפת. 

סרטון ה"לזכרם" (In Memoriam) הוא מהמסורות המוכרות של הטקס, ולמרבה הפלא, גם אחת האהובות שבו. סרטון הפרידה הראשון הוקרן במהלך הטקס של 1978, בטקס האוסקר ה-50, כמחווה מיוחדת לאגדות המסך שהלכו לעולמן מאז הטקס הראשון. בטקס של 1994 הושק הסרטון במתכונתו המוכרת - רצף שקופיות ובהן פניהם של שחקנים, במאים, תסריטאים, מפיקים, צלמים ואנשי צוות טכניים מנוחים, על רקע שיר מרגש או נעימה מוזיקלית סוחפת - ומאז הוא חלק אינטגרלי מהאוסקרים.

השנה, הופיעו בסרטון השחקן ברט ריינולדס, הבמאי ברנרדו ברטולוצ'י, המחזאי ניל סיימון, השחקנית מרגו קידר, הבמאית פני מרשל, יוצר הקומיקס סטן לי ועוד רבים ואהובים. אולם כמה מהמיתות ההוליוודיות הזכורות של השנה החולפת הושמטו מסרטון הזיכרון, בהם כוכב סרטי "אוסטין פאוורס", ורן טרויר (מיני-מי), השחקנית המוערכת (שהיתה גם מועמדת לאוסקר) קרול צ'אנינג וכוכב "פרייז'ר", ג'ון מאהוני. הבמאי סטנלי דונן, שביים בין השאר את "שיר אשיר בגשם" וזכה באוסקר של כבוד ב-1998, הושמט גם הוא מסרטון הזיכרון, אולם במקרה הפרטי שלו ייתכן שמדובר באילוצי זמן, כיוון שמותו של דונן פורסם רק כיממה וחצי לפני שידור הטקס. האם 36 שעות הן די והותר זמן לערוך מחדש סרטון? כמובן שכן, אבל לאקדמיה לקולנוע הפתרונים.

"הם השמיטו את מיני-מי מסרטון הזיכרון, כמה נורא! אבל אנחנו לא נשכח אותו בטוויטר", כתב מעריץ של השחקן ברשת החברתית. מעריצים נוספים כינו את הצעד "לא יאמן".

מעריציה של צ'אנינג כינו את השמטתה מהסרטון "מחפירה" ו"צעד מגוחך", וצייצו במחאה את שמה של השחקנית שוב ושוב, בתוספת הקריאה "צדק לקרול" -

היחצ"ן של צ'אנינג כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "שלחתי הודעה לקולגה שלי מהאקדמיה, כדי להבין איך זה היה יכול לקרות.... זו התגובה שקיבלתי: 'טוב, היא לא היתה חלק חשוב מתעשיית הקולנוע ואף אחד בהוליווד לא ממש ידע מי היא'. וואט דה פאק?!".