1. בלגן בלונדון: אמנית נעצרה אחרי שנתנה לזרים לגעת באיברי מינה

סוף השבוע היה סוער בשביל תושבי האי הבריטי בגלל עניינים שברומה של המדינה, אבל בינתיים, אמנית שוויצרית עוררה מיני-סערה משלה בלונדון. אמנית המיצג מיילו מוירה נעצרה אחרי שהציעה לעוברי אורח בעיר לגעת באיברי מינה כחלק ממיצג בשם "קופסת מראות". מוירה הסתובבה עם המיצג ב-30 ערים אירופיות וביקשה מאנשים לגעת בשדיה או איבר מינה, שהוסתרו מאחורי קופסת מראות, למשך 30 שניות. בפעם הראשונה שהציגה את היצירה אמרה מוירה לקהל שהתגודד סביבה: "אני עומדת כאן היום עבור זכויות נשים. לנשים יש מיניות, בדיוק כמו שלגברים יש. עם זאת, נשים מחליטות בעצמן מתי ואיך הן רוצות שיגעו בהן, ומתי לא".

 

עוד ב-mako תרבות: 

2. הזמן הוא מעגל שטוח: מת'יו מקונוהיי רוצה לחזור לגלם את ראסט קול ב"בלש אמיתי" 

אחרי ההצלחה של העונה הראשונה של "בלש אמיתי", הדרמה המוערכת של HBO, אף אחד לא צפה את ההתרסקות (האמנותית והמסחרית) שהגיעה בעונה השניה, שהוכתרה על ידי מבקר אחד בתור "8 וחצי שעות הטלוויזיה הכי גרועות שצרכתי אי פעם". אחרי הכישלון הזה אף אחד לא חשב ש-HBO ינסו ליצור עוד עונה, אבל עכשיו זה נראה די אפשרי. כוכב העונה הראשונה מת'יו מקונוהיי התראיין לתכנית של ריץ' אייזן וסיפר שהוא וניק פיזולטו, יוצר הסדרה, עדיין מדברים על להחזיר לחיים את ראסט קול, וחשף: "אני מתגעגע לראסט קוהל. אני מתגעגע ללצפות בו בימי ראשון בערב. הייתי אדם מאושר במשך שש החודשים בהם צילמנו את התכנית". 

3. הסרט הישראלי "סופת חול" נרכש להפצה בארה"ב

"סופת חול", סרט הביכורים של עילית זקצר, כבר עשה חיל בפסטיבל סאנדנס האחרון כשזכה בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר. עכשיו, הוא נרכש להפצה בארה"ב, ועתיד לצאת להקרנות החל מספטמבר. הסרט מציג את סיפורן של אם ובת בדואיות שנלחמות לשנות את גורלן במציאות חייהן הקשה.