פסטיבל טורונטו הבינלאומי לקולנוע נחשב כבר שנים לאחד האירועים החשובים ביותר בלוח השנה של חובבי הסרטים בעולם. מגזין טיימס אפילו הלך צעד קדימה ב-2007 והגדיר אותו כפסטיבל החשוב ביותר בעולם בגלל הדחיפה התקשורתית העצומה שמקבלים הסרטים שמוצגים בו. אתמול (שלישי) נחשפה רשימת הסרטים הבולטים שיוצגו במהלך הפסטיבל ה-38 במספר בין ה-5 ל-15 בספטמבר. ניסיון העבר מלמד שלפחות על חלקם עוד נשמע הרבה ככל שטקס האוסקר יתקרב.

בשנה שעברה הוקרנו בפסטיבל 372 סרטים מ-72 מדינות, כשמאחורי הקלעים מתנהל שוק המכירות הגדול ביותר בעולם הקולנוע עם רכישות של מאות סרטים ופרויקטים, שעליהם עוד נדבר בשנים הבאות. על פי המארגנים גם השנה צפוי מספר הסרטים המוקרנים לעלות. אחרי "נאום המלך", "נער החידות ממומבאיי" ו"אופטימיות היא שם המשחק", שניצלו את הזכייה בפסטיבל לקמפיין אוסקר מוצלח במיוחד, הנה כמה מהשמות הבולטים שמקווים לעשות זאת השנה.

האחוזה החמישית

זאת הייתה רק שאלה של זמן עד שמישהו ירים את הכפפה ויוציא לדרך עיבוד קולנועי לסיפורה של אחת הדמויות השנויות ביותר במחלוקת בעשור האחרון. בנדיקט קמברבאץ' הנפלא ("שרלוק", סטאר טרק") ייכנס לנעליו של ג'וליאן אסאנג', האיש שעמד מאחורי ההדלפה הגדולה בהיסטוריה באתר "וויקיליקס". הסרט החדש מבוסס על ביוגרפיה שנכתבה על ידי דניאל דומשיט-ברג, חבר ושותפו של אסנאג' (שמגולם בסרט על ידי דניאל ברוהל) ומתאר את הקמת האתר, עלייתו המטאורית לכותרות וההשפעה הדרמטית שלו על היחסים בין השניים.

אוגוסט: מחוז אורנג'

דרמה קומית עמוסת כוכבים (בנדיקט קמברבאץ', מריל סטריפ, יואן מק'גרגור, ניקול קידמן), המבוססת על מחזה זוכה פרס פוליצר. העלילה מתרחשת בבית משפחת ווסטון בפינסוולה שבאוקלהומה ומתארת את חייהן של נשות המשפחה החזקות, שנאלצות לשוב לבית ילדותן לאחר טרגדיה משפחתית, רק כדי להתמודד עם בעיות העבר ולגלות כמה לא מתפקדת המשפחה שגידלה אותן.

12 שנים עבד

מבוסס על האוטוביוגרפיה של סולומון נורת'אפ, תושב ניו יורק, שנחטף בוושינגטון ונמכר לעבדות במהלך המאה ה-19. הספר פורסם ומעולם לא זכה לתהודה, עד שהיסטוריונית בשם סו איקין פרסמה אותו מחדש ב-1968. סטיב מקווין ("בושה"), אחד מהבמאים הצעירים העולים בהוליווד, גייס לתפקיד הראשי את צ'יווטל אג'יופור, שחקן בריטי ממוצא ניגרי, שצפוי להפוך בזכותו לאחד השמות החמים בתעשייה. לצידו יככבו שמות קטנים הרבה פחות כמו: בראד פיט, בנדיקט קמברבאץ' (כן, שוב הוא), מייקל פסבנדר ופול ג'יאמטי.

מנדלה: ארוכה הדרך לחופש

עוד סיפור גבורה על טהרת מאבק השחורים להכרה ושוויון זכויות. אידריס אלבה ("הסמויה") נכנס לנעליו של מנהיג הרוב הנדכא בדרום אפריקה בתקופת שלטון האפרטהייד במדינה. הסרט מלווה את סיפור חייו של מנדלה החל מילדותו בכפר נידח, דרך עלייתו לכח ועד מאבקו חסר הפשרות שהוביל אותו עד למעמד של הנשיא הנבחר הראשון בתולדות המדינה.

האישה הבלתי נראית

סרטו השני של רייף פיינס כבמאי. גם כאן מדובר בדרמה תקופתית המתמקדת בדמות היסטורית ידועה. העלילה מתארת את הרומן שניהל הסופר צ'רלס דיקנס (פיינס) עם צעירה מסתורית, אותה פגש בשיא הצלחתו ושהפכה למאהבת הסודית שלו עד יום מותו. מישל פיירלי ("משחקי הכס") וקריסטין סקוט תומאס ("הפצוע האנגלי") יככבו לצידו של פיינס.

כח משיכה

אחד הסרטים המדוברים ביותר של השנים האחרונות, שהפצתו נדחה פעם אחר פעם בשל הדרישות הגבוהות של הבמאי, אלפונסו קוארון. מיטב השחקניות בהוליווד נקשרו בשלב כלשהו לסרט (ביניהם נטלי פורטמן, סקרלט ג'ונהסון, מריון קוטיאר ואנג'לינה ג'ולי), כשלבסוף סנדרה בולוק נבחרה לתפקיד. סצנות מפתח מורכבות בסרט צולמו בשוט ארוך אחד, כחלק מהחזון היצירתי של קוארון. העלילה מתארת את סיפורם של שני אסטרונאוטים לחזור לכדור הארץ לאחר שתאונה גרמה להם לרחף לבדם בחלל.

Rush

שוב ביוגרפיה מסקרנת ושוב במאי גדול שנבחר לעבד אותה לקולנוע (רון הווארד, "נפלאות התבונה", "פרוסט/ניקסון"). הסיפור מתמקד בניקי לאודה (דניאל ברוהל), אלוף הפורמולה 1 האוסטרלי והתאונה הקטלנית שאיימה לסיים את חייו. כמה חודשים לאחר האירוע הטראומתי, התעקש לאודה לחזור למסלול כדי להתחרות ביריבו הגדול, הבריטי ג'יימס האנט (כריס המרסוורת)

יום העבודה

אחרי "תודה שעישנתם, "ג'ונו", "תלוי באוויר" ו"תקועה", כל סרט חדש של ג'ייסון רייטמן מגיע עם ציפיות שיא. גם הפעם עושה רושם שהקו מהקו הקומי-דרמטי המוכר של סרטיו יישמר. במרכז הסיפור (המבוססת על, נכון, ספר מצליח) עומדת דמותה של אדל (קייט ווינסלט), אם חד הורית מדוכאת שיוצאת עם בנה למסע בדרכים ומציעה טרמפ לגבר מעורר אימה. ככל שחולף הזמן מסתבר לשניים כי האיש הוא עבריין נמלט שהמשטרה דולקת בעקבותיו.

כחול הוא הצבע החם ביותר

הזוכה הגדול של פסטיבל קאן ואחד הסרטים המדוברים של 2013. שתי כוכבות הסרט, ליה סיידו ואדל אקסרקופולוס כבר הפכו לסנסציה בינלאומית בעקבותיו. בשל ההפצה המאוחרת שלו בעולם, נפסל הסרט מהאפשרות להתמודד בטקס האוסקר הקרוב. אבל זה לא אומר שהוא לא ינסה לעשות עוד קצת כותרות על הבמה הזוהרת של טורונטו. סרטו של עבדאלטיף קשיש מגולל את סיפור אהבתן של שתי נערות צעירות, מההתחלה המבטיחה ועד לקשיים בה.

>> אחות חורגת: לאון איבד את זה
בואו לפייסבוק שלנו