עכשיו, אחרי שהסרט הכי מדובר של השנה כבר נחת בישראל, גם אנחנו יכולים להתחיל להתפעל מהבשורה המהפכנית שהביא איתו "כוח משיכה". הבמאי, אלפונסו קוארון, יצר חוויה חסרת תקדים ששואבת את הצופים וגורמת להם להרגיש כאילו הם נמצאים בעיצומה של קטסטרופה בחלל. הפסקול העוצמתי והמשחק של סנדרה בולוק תורמים מאד לאווירה הזאת, אבל הכוכבים הראשיים הם הצילום והאפקטים הוויזואליים עוצרי הנשימה.

רגע לפני שהם מרחפים לזכייה כמעט בטוחה בקטגוריה הזו בטקס האוסקר הקרוב, הגיע הזמן לקבל מושג לגבי איך הפלא הזה נוצר. "Prime Focus World", חברת האפקטים שעבדה בצמוד ליוצרים ופיתחה את הטכנולוגיה שבעזרתה נוצר הסרט, שחררה קטע וידאו שמסביר את התהליך המורכב במיוחד שנדרש כדי לקבל את התוצאה שראינו על המסך.

כך מסתבר שכל האלמנטים בסצנה צולמו בנפרד ולמעשה שולבו יחד בשכבות על שכבות בתהליך הפוסט. בדוגמא שמוצגת בסרטון נראית סצנה פשוטה יחסית שבמהלכה דמותה של בולוק יושבת בתא הטייס של החללית. אלא שבולוק צולמה במקום אחר ואז הוקרנה אל תוך הסצנה, שכללה גם ביטוי תלת ממדי של השתקפות החלל בחלון וקסדה שנוצרה כולה במחשב. זה נראה כמו פאזל ענק שכולל גם חלקים של צל, צבע ועומק, שכל חלק בו הורכב בסבלנות ותשומת לב עצומה.

כח משיכה (צילום: גלובוס גרופ)
בורג קטן במערכת. סנדרה בולוק בסצנה מתוך "כוח משיכה" | צילום: גלובוס גרופ
למעשה, תהליך היצירה היה מורכב אפילו יותר. מאחר וקוארון והצוות שלו לא ידעו כיצד להציג את התוצאה הסופית שראו בחזונם, הם יצרו מודל שלה באנימציה שאותו הציגו לאולפנים. השלב הבא היה להמתין שמצלמה תלת ממדית מיוחדת במשקל 2 טון, שתוכל לנוע בחופשיות ובמהירות שאותה רצו, תומצא במיוחד לצורך הסרט. "זה היה זינוק מטורף אל עבר הלא נודע עם כל הטכנולוגיה הזאת", מסביר המפיק, דייויד היימן, "כשהתחלנו את המסע הזה לא היה לנו שום מושג מה אנחנו עושים. זה היה תהליך מתמשך של גילוי". 

>> בואו לפייסבוק שלנו