אורלנדו בלום בשר הטבעות
רוצים את הקשת? בואו לקחת
לצחוק על גיקים זאת לא חכמה גדולה, לדעת לנצל את החולשה שלהם לפריטי אספנות כדי לעשות קופה - דווקא כן. "Profiles in History", ספקית פריטי הממורביליה הגדולה ביותר בארצות הברית, קיימה ב-15 ו-16 לדצמבר אירוע מכירה פומבית בלוס אנג'לס, שאותו אפשר להגדיר רק כ"גן עדן לאוהבי קולנוע". מאות פריטים מקוריים של דמויות אהובות וסרטי פולחן הוצעו למכירה למרבה במחיר, ובאופן ממש לא מפתיע המחירים אכן היו גבוהים במיוחד.

מכירה פומבית
המחיר לא כולל אפקטים של מנוע
באופן מפתיע למדי הפריט שזכה להצעת המחיר הגבוהה מכולם שייך לדמות משנית יחסית. הקשת של לגולאס, האלף הבלונדיני ואומן הירי בחצים מ"שר הטבעות", אותו גילם אורלנדו בלום, נרכשה בסכום של 372 אלף דולר (כ-1.5 מיליון שקלים). אגב, המחיר בו ניתן היה לרכוש את אותה קשת ממחסני החברה לפני האירוע על פחות משליש – 120 אלף דולר.

מכירה פומבית
למי קראתם ראש פח?
קצת פחות גיקית, אבל עדיין בלתי נשכחת היא השמלה האדומה שלובשת קייט ווינסלט בחלק המוקדם של מ"טיטאניק", אז מתחיל גם סיפור האהבה קורע הלבבות בינה לבין ליאונרדו דיקפריו, תמורתה שולמו 330 אלף דולר. עוד פריטים בולטים שנמכרו היו המודל ששימש לצילומי חללית ה-X-WING במלחמת הכוכבים (270 אלף דולר), החולצה שלבש ספוק בסטארטרק (114 אלף דולר), חליפת חלל מלאה מהסט של "שובו של הנוסע השמיני" (96 אלף דולר), קסדה של רובוט מסרט "היום בו עמדה האדמה" (ׁ150 אלף) ושעון הרולקס אותו לבש ג'ורג' לזנבי, שגילם את ג'יימס בונד בסרט "בשירות הוד מלכותה" (100 אלף).

מכירה פומבית
המחיר שלא לראות אותה בלי זה: פרייסלס

מכירה פומבית
אם יגדלו לכם אוזניים משונות, אין החזרות