סיפור מטמטם: עלייתו ועלייתו של נייג'ל האדמו"ר​

לוחם נשאר לוחם

דרמה מרגשת שמציגה שלוש תקופות שונות לגמרי בחייו של האדמו"ר - חלוץ ההיפ-הופ בישראל. 

הילד הצעיר נייג'ל ווינסטון נולד בג'מייקה למשפחה יהודית. הילד הרך (בגילומו של שון גיטלמן) חי חיים פשוטים על חופי האי, כשהמוזיקה המקומית מתערבבת עם הטקסטים היהודיים והזמירות בבית הכנסת בראשו של נייג'ל. בעוד הוריו עסוקים בגלישת גלים, סבא של נייג'ל (אריאל זילבר בתפקיד אורח מפתיע) מעצב את דמותו של הילד. כשנערים מהשכונה נטפלים אל הילד, הסבא מחליט שהגיעה שעתו להיחשף לסוד המשפחתי. הסב מתחיל לאמן את הילד באמנות הלחימה היהודית אבי"ר (זה אמיתי, אנחנו לא ממציאים!) אך המשפחה מחליטה לעבור במפתיע לארה"ב, והילד וסבו נפרדים (עם ביצוע מרגש במיוחד של "ואיך שלא").

נייג'ל הצעיר מגיע לשכונה קשוחה בדאון טאון לוס אנג'לס, ומרגיש אבוד ופגיע בלי סבא. צ'אק נוריס (בתפקיד עצמו) פוגש במקרה את נייג'ל במגרש המשחקים בשכונה, מזהה בו את הפוטנציאל ולוקח אותו תחת חסותו במכון אמנויות הלחימה שלו. אחרי שנייג'ל מנצח בטורניר האזורי וחוגג עם פריסטייל לפנים, אנחנו עוברים לחלק השני והמרכזי של הסרט.

נייג'ל, עכשיו תחת השם נייג'ל האדמו"ר (בגילומו של מוקי) נמצא בישראל, ובדיוק מוציא את האלבום "חומוס מטמטם". הסינגל "חומוס מטמטם" זוכה להצלחה, אבל נייג'ל נאבק בתיוג שלו כגימיק, במחסומי כתיבה, במשברים אמוניים ובקשיי התאקלמות בארץ. יאיר ניצני (שהפיק את האלבום) מגולם על ידי רמי קליינשטיין והמפיק המוזיקלי יוסי פיין מגולם על ידי עידן רייכל, שמתגלה ככישרון טבעי בהופעת הבכורה שלו כשחקן.

החלק האחרון של הסרט מציג את נייג'ל המבוגר (אלון אבוטבול, שנעלם מתחת לעבודת איפור מרשימה) בשמו החדש: יהושע סופר, מאסטר אמנות הלחימה אבי"ר ששם מאחוריו את השאיפות המוזיקליות ומתגורר בגפו בצפת. אבל מפגש עם ילד חדש בשכונה מערער את עולמו, ומעגלים של דמות-אב ודמות-בן נסגרים. לוחם נשאר לוחם.

 

Straight Outta Yavne: סיפורה של שב"ק ס'

יהיה פיצוץ!

סיפור הצלחתם של שב"ק ס', מילדותם בתיכון ביבנה, דרך ההצלחה הגדולה ועד הפירוק.

תחילת שנות ה-90 ביבנה. דני ניב, שחבריו קוראים לו מוקי (בגילומו של עוז זהבי, שהרזה כ-20 קילו לתפקיד), עומד מול המראה בשירותים של תיכון גינזבורג. הוא מביט לעצמו בעיניים, מנסה להתאפס. הוא יוצא ועולה לבמה יחד עם חבריו ללהקה. זה אולם הספורט של התיכון, בקהל כמה עשרות תלמידים, רובם שקטים. כמה גרופיות מכיתה ט' עומדות מקדימה וצורחות. הם שרים את "אימפריה" והקהל נכנס לעניינים. בינתיים, סגנית המנהלת (קרן מור) מזועזעת מהליריקס והאטיטיוד של הלהקה ומנסה להפסיק את המופע. זה נגמר במהומה קטנה, שהופכת את הלהקה לשם דבר במסדרונות בית הספר. 

כמה שנים מאוחר יותר. הלהקה אחרי אלבום ראשון וחוויות ראשונות של הצלחה. אגו ומלחמות כוח, בשילוב עם תקופת יובש בשוק הסמים של יבנה, מערערים את הלהקה. אחרי ששניים מהחברים עוזבים, מגיע נימי נים (בגילומו של המוזיקאי איציק פצצתי) ומשנה את חוקי המשחק. במקביל למתח שנבנה בינו לבין מוקי על המקום הדומיננטי בלהקה, הם גם נלחמים על ליבה של אחת המעריצות - בחורה מסתורית מהעיר השכנה רחובות (בגילומה של יובל שרף). כשהיא בוחרת בסופו של ערב במוקי, הם תופסים טרמפים לביתה שברחובות, רק כדי לגלות שאמא שלה היא סגנית המנהלת מסצנת הפתיחה, שמזועזעת מכך שהבת שלה מתרועעת עם הפרחח. 

המתחים בלהקה מתגברים במקביל להצלחה הגדולה של האלבום השני. שיתוף הפעולה עם פישי הגדול (בגילומו של ישראל קטורזה שמתגלה כקומיקאי עם הפלואו הכי טוב בישראל) מצליח בענק ומלבה עוד יותר את המתחים בלהקה, עד כדי פיצוץ ועזיבה של נימי, לקול זעקות המעריצים (והמעריצות). 

סצנות הסיום מציגות את מופע האיחוד של הלהקה ב-2003, כולל בכי של מעריצות, סגירת מעגל רומנטית עם יובל שרף והופעת אורח של פישי. הקתרזיס מגיע לשיא עם קלוז-אפ על קרן מור, שנבלעת בקהל ושרה את כל המילים. 

 

הדג נחש: לא מוותר

בעיר מוצפת שנאה, כל מה שנשאר זה להתמסטל

על רקע הפיגועים בירושלים של אמצע שנות ה-90 חבורה של צעירים מקימה להקת היפ-הופ כנגד כל הסיכויים.

דודוש קלמס הצעיר (בגילומו של אורי חזקיה) עובד בחנות תקליטים במרכז העיר ירושלים. המקום שומם, הוא יושב ומאזין לתקליטי אולד-סקול ובוטלגים של היפ-הופ סקנדינבי. מאחוריו טלוויזיה קטנה, פתוחה על חדשות אבל ללא סאונד. תמונות של פיגועים ועדכונים מהמצב הפוליטי הרעוע. בחור צעיר ונמרץ נכנס, שואל לגבי כמה תקליטים נדירים שהוא מחפש. קוראים לו שאנן סטריט (בגילומו של אודי כגן, שמוסיף עוד תפקיד מושלם לקריירה המושלמת שלו). השניים מעשנים ג'וינט וצוללים לשיחה על האמנים האהובים עליהם, על הסצנה הירושלמית, ועל החלומות הגדולים שלהם לעשות היפ-הופ בעברית. הם מקימים להקה. הדג נחש באה לעולם. 

הלהקה תופסת צורה וסאונד, אבל המצב בארץ ובירושלים בפרט מעמיד בספק את סיכויי ההצלחה שלה. התקליטן גיא מר (ציון ברוך בתפקיד סקסי ושתקני במיוחד) מצטרף להרכב. אחרי שניצל ברגע האחרון מפיגוע, הבסיסט יאיא כהן אהרונוב (ליאור כלפון) מחליט שללהקה אין עתיד, וש"אף אחד לא ירצה לשמוע היפ הופ בעברית כשזה המצב בארץ". כולם מנסים לשכנע אותו, יוצאים לערב של שתיה בעיר ומסיימים בסצנה מרגשת על גשר המיתרים (למרות שלא היה קיים אז, הבמאי החליט בצעד נועז לשלב אותו בסיפור כדי לרמוז ששום דבר לא באמת השתנה מאז שנות התשעים ועד היום). בסוף הסצנה עובר ברחוב למטה סולן טיפקס קובי אוז (מיכאל כהן), שומע את חברי הלהקה שרים את הלהיט "קוסאמאמק", עוצר להאזין להם ורואה אותם נעצרים על ידי כוח יס"מ. הוא יוצא להגנתם, מציל אותם בעזרת הפרצוף המוכר שלו ושירת "אנשים מגולגלים בתוך נייר עיתון", ומחליט לקחת את הלהקה הצעירה תחת חסותו. 

מכאן הדרך להצלחה סלולה אך מלאת הפתעות. עוד משתתפים: אישתאר בתפקיד אהובה עוזרי וקובי מידן בתפקיד אורח כדוד גרוסמן שכותב ללהקה את הלהיט "שירת הסטיקר"

 

הצל שלי ואני: ביחד נשרוד לחוד ניפול

ההיפ-הופ הישראלי מעולם לא היה ציוני יותר

מותחן פסיכולוגי. צמד ראפרים לוחמניים פורצים לתודעה עם היפ-הופ "ציוני". בסוף הסרט מתגלה הטוויסט: הצל הוא רק פיצול האישיות של סאבלימינל (ד"ש לטיילר דרדן). 

השנה היא 2002. צמד הראפרים הקשוחים סאבלימינל (דודו ארז, שזנח את הדיבור האופייני שלו והתגלה כשחקן אופי) והצל (ירון ברלד שהתאמן חצי שנה במכון כדי להיות שרירי לתפקיד וזכה באוסקר הישראלי) בדיוק הוציאו את אלבום הלהיט שלהם "האור והצל". לשניים יש מערכת יחסים לא ברורה. הם דומים אך גם מאוד שונים. באווירה סוריאליסטית ואפלה אנחנו עוקבים אחריהם באולפן, בהופעות, בבילויים ליליים (בעיקר ברידג' עם החבר'ה) ובחייהם הפרטיים. שירי מימון בתפקיד אורח בתור הזמרת סיון ממשפחת טאקט ויוסף סוויד בתפקיד הראפר הערבי תאמר נאפר.

בסצנת השיא של הסרט סאבלימינל והצל נקלעים לויכוח נוראי בנוגע לקמפיין השוקו המפורסם: סאב רוצה להשתתף בפרסומת, הצל מסרב, כי לטענתו שוקו זה לא משקה מספיק ציוני והקמפיין בכלל ממומן על ידי הקרן החדשה לישראל. כל הקשיים של מערכת היחסים שלהם צפים לפני השטח ורגע לפני שהם מתחילים ממש ללכת מכות הסצינה מסתיימת. אנחנו עוברים לשוט של סאבלימינל יושב בסלון וצופה בפרסומת בטלוויזיה. הוא מדבר אל הצל, אבל הצל לא שם. "אמרתי לך שהיינו צריכים לעשות את הפרסומת הזאת, אמרתי לך, אנחנו הכי ציונים, כן, אנחנו יכולים, כן, נכון הצל? נכון?".

אנחנו מבינים שסאב לוקה בנפשו, ושהצל תמיד היה רק האלטר-אגו שלו, הדרך שלו לתעל את כל הציונות הזאת. הוא פורש מעסקי המוזיקה ומצטרף לארגון להב"ה. אין הפי-אנד. 

 

מה קורה לי: רביעי של שיגועים

מגניבים מדי לבית הספר

קומדיית סטלנים קלילה. שני תיכוניסטים פריבילגים מבריזים מבית הספר ויוצאים ליום של הרפתקאות מעושנות. על הדרך הם מסמפלים שיר ישראלי ישן והופכים ללהיט גלגלצ.

מיכאל כהן (דניאל מורשת) ומיכאל מושונוב (תובל שפיר) הם שני נערים פוחזים שאוהבים להבריז מבית הספר ולהקלע להרפתקאות. ביום רביעי אחד, שמתחיל כמו כל יום רגיל, הם מחליטים להבריז ולצאת לחפש צרות - כלומר לגשת לסניפי דואר ולבקש "בול". כשהמוכרת שואלת "איזה?", הם עונים "כזה, כזה בול, בול כזה", צוחקים ובורחים.

באותו יום רביעי קסום הם נקלעים לשלל מצבים מוזרים, פוגשים מגוון דמויות משעשעות: טל טירנגל מ"תירס-סקסואל" מגלם את הראפר לוקאץ', שמלמד את השניים מה זה קראק באחת מסצנות השיא של הקולנוע הישראלי לדורותיו; דאנה איבגי בתפקיד הומלסית שמתגלה לאחר מכן כסתם סטודנטית למשחק שמתכוננת לתפקיד של הומלסית, ועוד הפתעות.. 

בסוף היום, כשהם כבר חייבים לרוץ הביתה לארוחת הארבע, השניים פוגשים במקרה בזמרת רותי נבון (סנדרה שדה) שתקועה עם רכבה ברחוב צדדי. הם מנסים לעזור לה לתקן את הרכב (מושון: "הלך לך הקרבורטור, כל מה שאת צריכה זה קצת שיגועים!") ותוך כדי הניסיונות לוחצים בטעות על כפתורים רבים ברדיו-דיסק של האוטו, שבתוכו נמצא דיסק ישן של נבון עם השיר "רוצה ולא מוצאת". הדיסק נשרט, והופך ללהיט הגדול שלהם "מה קורה לי". הם כוכבים.