הוליווד שוברת שיאים שליליים בכל מה שקשור לליהוק שחקנים היספנים, זאת לאחר שהגיעה בשנה החולפת למספר הנמוך ביותר של תפקידים שניתנו להם בחמש שנים האחרונות. מתוך 100 הסרטים הכי רווחיים של 2013, רק 4.9% מהתפקידים שכוללים דיבור, גולמו על ידי שחקנים היספנים. האחוז משתווה לזה שנמדד בשנת 2008, וזאת למרות שהאוכלוסיה הלטינית בארצות הברית גדלה מאז. הרשימה המועטה של שחקנים לטינים שהצליחו להגיע למיינסטרים האמריקאי כוללת את זואי סלדנה ("אוואטר"), ג'ניפר לופז, מישל רודריגז ("מהיר ועצבני") וג'ון לגויזאמו ("קיק אס 2").

בנוסף לכך, ללטינים יש את סיכוי הגבוה ביותר, יותר מנשים או כל קבוצה אתנית אחרת, להופיע בעירום חלקי או מלא במסגרת תפקידים. ממצאים אלו הופכים אותם לקבוצה הכי מופלית לרעה בתעשיית הקולנוע, זאת למרות ש-16% מצופי הקולנוע הם היספנים.

מישל רודריגז ביקיני חדש
רק אוביקט מיני?
"כשאתה שומע שמות כמו דה נירו או פצ'ינו, אתה יודע ישר שזה סרט אמריקאי. אבל שמות כמו נונז או ואסקז בתפקיד הראשים גורמים לאנשים לתהות האם מדובר בסרט זר עם כתוביות", מספר השחקן אסיי מוראלס ("לה במבה", "מחשבות פליליות") שמנסה להסביר את התופעה. "זו תפיסה שמאוד רווחת בהוליווד. הכול סביב קטגוריות שקל להבחין בינהן".

נתון מעניין אחר הוא שהייצוג של האפרו-אמריקאים גדול יותר מהאחוז שלהם באוכלוסיית ארצות הברית (14% לעומת 13% בהתאמה). הסיבה לכך היא כנראה סרטים שנעשים וכוללים רק שחקנים אפרו אמריקאים, מתוך כוונה למשוך אוכלוסייה זו לקופות. הוכחה לכך היא שבחמישית מהסרטים שנעשים אין אפילו שחקן אפרו-אמריקאי אחד.