יש ראיונות מוזרים ויש כאלה שיכולים להפוך קריירה מצליחה ומוערכת מאד לזיכרון רחוק. גארי אולדמן יצטרך להתפלל שהראיון מעורר המחלוקת שלו לא יהפוך לאפשרות השנייה. אולדמן הבריטי, מועמד לאוסקר על "החפרפרת" וכוכב של להיטי ענק כמו: טרילוגיית "האביר האפל", "לאון", "הארי פוטר", "האלמנט החמישי" ו"JFK", החליט לסגור חשבון עם מה שהוא מכנה "הצביעות ההוליוודית" ולקח על עצמו את תפקיד הסנגור של לא פחות מאשר מל גיבסון.

"מל גיבסון עובד בעיר שמנוהלת על ידי יהודים, והוא אמר את הדבר הלא נכון כי הוא נשך את היד שאני מניח שהאכילה אותו", הסביר אולדמן בראיון לגיליון יולי של פלייבוי. "העניין הוא שהיד הזאת כבר לא צריכה להאכיל אותו כי יש לו מספיק. מתייחסים אליו כמו אל מצורע, הוא מנודה". אם זה לא הספיק, אולדמן סיפק גם נסיבות מקלות להתבטאויותיו של גיבסון כשטען שהוא לא היחיד שהשתמש בהן: "מל השתכר ואמר כל מיני דברים, אבל כולנו אמרנו את הדברים האלה. כולנו צבועים מזורגגים. זה מה שאני חושב. השוטר שעצר אותו אף פעם לא אמר "כושי" או "היהודי המזורגג הזה" בחייו? האם איזה בחור יהודי במשרד לא אמר פעם "זין על הגרמנים האלה"? הפוליטקלי קורקט המזויף הזה משגע אותי"

גארי אולדמן (צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL)
"הפוליטיקלי קורקט משגע אותי" | צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL
כאן לא נגמר המופע של אולדמן, שמקדם בימים אלה את סרטו החדש "כוכב הקופים: השחר". השחקן החליט לצאת לעזרת קולגה נוספת שהסתבכה בהתבטאויות אומללות, אלק בולדווין. "אני לא יכול לקרוא לננסי פלוסי (יושבת ראש המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים) זונה, אבל ביל מאהר וג'ון סטיוארט יכולים. אף אחד לא יגיד להם להפסיק לעבוד בגלל זה. ביל מאהר יכול לקרוא למישהו 'מתרומם' ולצאת מזה בשלום. הוא אמר לסת' מקפרלן בשנה שעברה: 'חשבתי שאתה עומד להנחות את האוסקר שוב, במקום זה הם הביאו לסבית (אלן דג'נרס)'. האם זה פחות נורא מזה שאלק בולדווין קרא לצלם פפראצי שהטריד אותו 'מתרומם'? אני לא מבין את זה".

אחרי היהודים וההומואים, הגיע גם תורו של הסרט המדובר ביותר בשנה האחרונה בהוליווד, לקבל את שלו. "אם לא הצבעת ל'12 שנים של עבדות" באוסקר האחרון, מיד תייגו אותך כגזען. כולם היו צריכים למצוא דרכים להתבטא בזהירות כדי לא לעורר מהומות. יש לי דעות והשקפות שונות ממרבית תושבי העיר הזאת (לוס אנג'לס), אבל אני לא פאשיסט או גזען". ובכן גארי, שיהיה בהצלחה עם להוכיח את זה.