אמה ווטסון על שער
ריץ' ביץ'

מאז סיום צילומי "הארי פוטר", אמה ווטסון עושה כל שביכולתה להתרחק מתדמית הילדה הטובה: היא הסתפרה קצוץ, הצטלמה בעירום חלקי ובחרה שלל תפקידים שונים בתכלית מתפקיד הקוסמת החנונית. אפילו בסרט הפארודי החדש "This is the End" היא מגלמת גרסה קשוחה וזדונית של עצמה, שמצליחה להתגבר על חבורת גברים מפורסמים כמו ג'יימס פרנקו וסת' רוגן בעזרת גרזן.

התפקיד האחרון שלה, כך נראה, ישבור סופית את התדמית המתקתקה הזו. בסרטה של סופיה קופולה, "The Bling Ring", המבוסס על אירועים אמיתיים, מגלמת ווטסון צעירה קליפורנית שיחד עם חבריה פורצת לבתי סלבריטאים ושודדת אותם.

על השער של "GQ" הבריטי, ווטסון מצטלמת כבת דמותה בסרט, ניקי, לבושה בתלבושת א-לה ג'וליה רוברטס ב"אישה יפה". "הדמות הזו היא כל מה שאני מתנגדת לו – היא שטחית, חומרנית, יהירה, חסרת מוסר. היא כל הדברים הללו והבנתי שאני שונאת אותה", היא אומרת למגזין. "איך משחקים מישהו שאתה שונא? אבל זה היה מעניין ונתן לי תובנות על מה התפקיד שלי כשחקנית צריך להיות".

הבחירה בתפקיד היתה משמעותית למדי עבור השחקנית הבריטית הצעירה, שקיבלה החלטה מודעת שלא לקחת תפקידים בסרטים תקופתיים – על אף הפיתוי הגדול.

 "הייתי פתוחה לעשות כל דבר, אבל הדבר היחידי שלא רציתי לעשות הוא ללבוש מחוך – כי ידעתי שלא אצליח לצאת ממנו. ידעתי שזה יהיה משהו שיהיה לי נוח מאוד לעשות, אבל הרגשתי... רציתי לצלול לתוך משהו שונה לגמרי. זו דמות גדולה. זה היה מרגש עבורי, כי המשמעות היא שהייתי צריכה לשחק באמת".