"התעלות" בכיכובו ג'וני דאפ בקושי הצליח לכסות את ההוצאות שלו ו"רובוטריקים: עידן ההכחדה" קיבל רק 18% ביקורות טובות ב"רוטן טומטוס", אבל במגזין הבידור, "אינטרטיימנט וויקלי", הכתירו דווקא את "נימפומנית" של לארס פון טרייר ("לשבור את הגלים", "רוקדת בחשיכה") כסרט הגרוע ביותר של השנה, כשהוא מותיר מאחוריו את "רובוטריקים" (מקום שני) ו"התעלות" (מקום רביעי). במגזין כתבו שהם לא בטוחים מה יותר מדכא – הסרט או המבקרים שניסו לחפש איזושהי אג'נדה פמיניסטית מאחורי הפרובקטציה. "נימפומנית היה, עודנו ואף יהיה לנצח חלטורה יומרנית", הם פירטו.

את תואר "הסרט הטוב ביותר של השנה" קטף "וויפלאש", שעוסק במערכת יחסים בין מתופף ג'אז צעיר למורה שלו. ב"אנטרטיימנט" החמיאו למיילס טלר וג'יי קיי סימונס, שמככבים בסרט, וקראו לו "מחשמל". מיד לאחר "וויפלאש" נמצא חביב המבקרים – "התבגרות". "התבגרות הוא פרויקט שאפתני שלשנייה לא מרגישה לא אינטימי", נימקו במגזין את הבחירה.

whiplash (צילום: Sundance Official Site)
חישמלו גם אותנו | צילום: Sundance Official Site

אבל דווקא ההפתעה הגדולה מגיעה מהסרטים הדוקומנטריים כאשר שניים מהם הצליחו להשתחל לרשימת עשרת הסרטים הטובים ביותר של השנה. במקום הרביעי ניתן למצוא את "רוג'ר איברט: החיים עצמם", שעוקב אחרי פועלו של מי שנחשב על ידי רבים למבקר הקולנוע האמריקאי המוכר והמשפיע ביותר של דורנו. הסרט מתעד בין היתר, את שנותיו האחרונות של איברט שהמשיך לכתוב ביקורות באינטרנט גם לאחר שמחלת הסרטן גזלה ממנו את היכולת לדבר.

חובבי קולנוע יוכלו גם להנות גם מהמקום העשירי, שסוגר את הרשימה, בו נמצא "חולית של חודרובסקי", סרט שחוזר אחורה אל הפקת אחד הסרטים המסתוריים והמוזרים ביותר בתולדות הקולנוע ושמעולם לא יצא לאקרנים. המבקרים הכתירו אותו כ"הדוקומנטרי הכי חנוני ואובססיבי שנצפה השנה". ברכות לזוכים, נתראה באוסקר?