בישראל מזג האוויר עדיין הפכפך, אבל בהוליווד הקיץ כבר כאן. אמש ננעל בלאס וגאס כנס "סינמה קון" - אירוע של התאחדות בעלי בתי הקולנוע בארה״ב שנערך זו השנה החמישית. פורמלית, הכנס כולל יריד של מוצרים שונים בתחום – מאיבזור סאונד לתיאטראות הקולנוע, טכנולוגיות להקרנת סרטים ועד למילה האחרונה במכונות פופקורן – אבל עיקר תשומת הלב ניתן לפרזנטציות הנוצצות של האולפנים הגדולים, ששולפים טיזרים לסרטים המדוברים לחודשים הקרובים ומארחים גם את הכוכבים שבאים לעשות חנדלאך לאנשים שבסופו של דבר דואגים שהקהל יצפה בסרטים שלהם. הרווח כולו שלנו.

פאראמאונט: שוורצנגר חוזר לחסל ובן סטילר חוזר לדגמן

הכנס יצא לדרך ביום שלישי בסימן סטאר קוואליטי מהשורה הראשונה, ובראשם הדינוזאורים הוותיקים של האקשן, שהגיעו בחסות אולפני פאראמאונט. אלו הועלו מן האוב על ידי האולפנים כדי לתת קצת ניים דרופינג ולהעביר את השרביט לכוכבים הצעירים שאמורים להביא את הקהל לאולמות בשנים הקרובות. בינתיים, האולפנים ימשיכו להתבסס על החבר'ה הוותיקים, כמו ארנולד שוורצנגר, שברגע מכונן בקריירה המשוחזרת שלאחר הקדנציה כמושל קליפורניה חוזר לתאגיד ״שליחות קטלנית״ בסרט החדש "שליחות קטלנית: בראשית". לצד שוורצנגר יככבו בסרט, שיעלה למסכים בארה"ב ב-1 ביולי, גם ג׳יי קורטני האוסטרלי ואמיליה קלארק, (דאינריז מ״משחקי הכס״).

סטאר ותיק נוסף שבלט בפרזנטציית הסיפתח הוא טום קרוז, שבא לקדם את הסרט החמישי בסדרת ״משימה בלתי אפשרית״ שיציאתו הוקדמה מדצמבר כבר לקיץ הקרוב (צפו בטריילר כאן). ״הנה אנחנו עם הסרט החמישי במספר, 20 שנים מאז יצא הסרט הראשון - זה חלום שהתגשם״, אמר קרוז מעל בימת אולם הקולוסיאום שבמלון סיזרס פאלאס. ״בסרט החדש יש כמות עצומה של סצנות אקשן, כמובן, אבל גם הרבה טוויסטים בעלילה של מסתורין כחלק מהמשימה. וכמו תמיד, אני אעשה כמיטב יכולתי כדי לבדר את קהל הצופים ולמלא עבורכם כמה שיותר את האולמות״, הבטיח קרוז לבעלי בתי הקולנוע.

אין תמונה
טום קרוז וארנולד שוורצנגר

פאראמאונט נתנה הצצה גם לקומדיה חדשה של וויל פארל ומארק וולברג בשם "Daddy's Home", והבטיחה שב-2016 יגיעו הסרט השלישי בסדרת ״סטאר טרק״, וסרט ההמשך לקומדיה ״זולנדר״ בכיכובו של בן סטילר.

וורנר: היורש של אפולו קריד והחברים של ויני צ'ייס

כוכב עבר מתקמבק נוסף הפציע בהמשך היום בפרזנטציה של אולפני האחים וורנר - סילבסטר סטאלון. בחורף הבא יעלה לאקרנים ״קריד״, במרכזו עומד נכדו של אפולו קריד, המתחרה האלמותי של רוקי בלבואה מ"רוקי" ב-1976. כעת הנכד הוא הטוען לכתר באליפות העולם באיגרוף למשקל כבד, והוא מגיע ליריבו הוותיק של סבו כדי שייאמן אותו. סטאלון הדגיש בפני באי הכנס ״זה לא 'רוקי 7', זה סיפור חדש״. את קריד הצעיר יגלם מייקל ב. ג׳ורדן. ואם כבר בהיאבקות עסקינן, גם דוויין "דה רוק" ג'ונסון – כוכב היאבקות וותיק והשם החם בז'אנר האקשן בשנים האחרונות – הגיע ללאס וגאס. ג'ונסון מקדם את "סן אנדראס" - סרט האסונות הענק ועתיר האפקטים המיוחדים על רעידת האדמה הגדולה בעולם.

אולפני וורנר הביאו ללאס וגאס גם את ריס ווית'רספון וסופיה ורגרה, כוכבות הקומדיה החדשה "מרדף לוהט" שתעלה לאקרנים כבר בעוד שבועיים. אבל מלבדן, הבמה הייתה בעיקר של הגברים. אדריאן גרנייה וחבורתו הגיעו כבר לקדם את הגרסה הקולנועית של "הפמליה", שתעלה למסכים ביוני ואולי תצליח לשכפל עבור האולפנים את ההצלחה הקופתית של ״סקס והעיר הגדולה״ - סדרה נוספת של HBO שעובדה למסך הגדול בשני סרטים רווחיים.

אחרי אנשי הפמליה עלו צ'נינג טייטום וחבורת החשפנים המופיעה בסרט ההמשך ל"מג'יק מייק" – "מג'יק מייק XXL". לרגע נדמה היה שהחשפנים באמת עומדים להתפשט, או כמאמר הקריצה בטריילר: ״התאפקנו שלא להראות לכן את מה שאתן באמת רוצות לראות, אבל זה קשה. מאוד קשה״. סרט גברים נוסף מבית וורנר הוא "We Are Your Friends", בכיכובו של זאק אפרון בתור די.ג׳יי וסביבו חבורת קלאברים.

החודשים הבאים הם עמוסים מאוד עבור וורנר, כאשר בין הסרטים הנוספים המתוכננים לשבור את הקופות נמצאים גם "Mad Max: Fury Road" - עיבוד מחודש ל״מקס הזועם״ בכיכובם של טום הארדי ושרליז ת׳רון; הקומדיה ״חופשה״ המתבססת על סדרת הסרטים הפופולרית של צ׳בי צ׳ייס משנות ה-80; ו״נקודת פריצה״ האקסטרימי, חידוש לסרט מ-1991 בו כיכבו קיאנו ריבס ופטריק סווייזי המנוח. לוורנר גם יש את "המתמחה״, קומדיה חדשה עם רוברט דה נירו בתפקיד גימלאי שעובד עבור אן הת׳אוויי הקרייריסטית; את "Black Mass״ בכיכובו של ג׳וני דפ בתפקיד מסקרן ומאיים של ווייטי בולגר, שנחשב לעבריין האלים ביותר בתולדות בוסטון; ואת "בלב הים", סרטו של רון האוורד בכיכובו של כריס המסוורת', שנעשה בהשראת סיפור ״מובי דיק״ ויעלה בסוף השנה האזרחית עם קריצה לעונת האוסקרים.

דיסני: המנה הכפולה של פיקסאר

סינמה קון עורך מדי שנה גם הקרנות טרום בכורה לסרטים שייצאו בקיץ. השנה הוקרנו בכנס סרט ההמשך המוזיקלי ״פיץ׳ פרפקט 2״; קומדיית המתח ״מרגלת״ עם מליסה מקארת׳י, ג׳וד לאו וג׳ייסון סטיית׳אם בתפקיד משעשע ומרענן (צפו בטריילר בעברית כאן); ו״הקול בראש״ של אולפני האנימציה פיקסאר. השנה, לראשונה בתולדות האולפנים, יהיו לפיקסאר שני סרטים, כשלצד "הקול בראש" יעלה "הדינוזאור הטוב". "הקול בראש" – שמספר על חמשת הרגשות החיים בראשה של ילדה בת 11 – זכה בכנס לתגובות נלהבות (צפו בטריילר בעברית כאן).

ההקרנה של "הקול בראש" הייתה במסגרת הפרזנטציה של דיסני, שהתמקדה בשלוש תקוות גדולות לקיץ: ״הנוקמים: עידן אולטרון״, שעלה אצלנו לאקרנים כבר השבוע; ״אנט-מן״, גם הוא סרט גיבורי על מבית מארוול, עם פול ראד ומייקל דאגלס; ו״בחזרה למחר״ העתידני עם ג׳ורג׳ קלוני שנכתב בהשראת החזון של וולט דיסני עצמו ויעלה בחודש הבא (צפו בטריילר בעברית כאן). הדובדבן שבקצפת עבור דיסני הוא כמובן ״מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר״ שיעלה בדצמבר, לאחר שהטריילר השני שבר את שיא הצפיות של יוטיוב ביממה הראשונה לפרסומו עם 88 מיליון צפיות (צפו בו כאן). כוכבי הסרט, אגב, לא הגיעו לסינמה קון – הם כבר עשו את שלהם בכנס המעריצים באנהיים.

סוני: משחזרים את מגדלי התאומים ומכינים את הסקנדל הבא

אחרי דיסני עלו לבמה אנשי סוני, כשמעל הפרזנטציה שלהם עדיין מרחף סקנדל הפריצה למערכת המחשבים של האולפנים. במקום שחקנים, בסוני התעכבו דקות ארוכות על השינויים בהנהלה והתאמצו מאוד לשדר עסקים כרגיל, אך בסופו של דבר היה זה האירוע החלש ביותר של הכנס השנה. אפילו מבלי להתייחס לבעיה הרצינית שבמסדרונות המשרדים של סוני, הבמאים שהופיעו בכנס הזיעו כשנאלצו לחזור ולומר, כמו מנטרה שניתנה להם על ידי אנשי יחסי הציבור, ש"הסרט שלנו נועד למסך הגדול, אין תחליף לחוויה הזו״. או במילים אחרות: אנחנו מוכרחים לייצר שלאגרים קופתיים, ולא - נירמס על ידי הורדות פיראטיות.

הקיץ הדליל של סוני כולל רק קומדיות, בהן ״אלוהה״ עם אמה סטון ובראדלי קופר ו״פיקסלים״ בכיכובו של אדם סנדלר, שמוביל קבוצת חנונים אשפי משחקי מחשב מהאייטיז להציל את העולם משיבוטים חייזריים של גיבורי משחקי הארקייד הזכורים כמו פקמן ודונקי-קונג (צפו בטריילר כאן). גולת הכותרת עבור סוני הוא "ג׳יימס בונד: ספקטר״, שצילומיו נמצאים כעת בעיצומם (צפו בטריילר כאן). במאי הסרט סם מנדז הפציע בכנס בסרטון וידאו ובליווי סצנה עתירת ספוילרים, וביקש מהקהל שלא לחלוק את הפרטים עם יתר העולם. נראה כמה זמן הבקשה הזו תחזיק מעמד. ״ספקטר״ יגיע בנובמבר, ובמקביל אליו תעלה סוני לאקרנים גם את "צמרמורת" – סרט אימה לכל המשפחה בכיכובם של ג׳ק בלאק והצעירה הישראלית אודיה רש; את סרט האנימציה ״מפלצת של מלון 2״; ואת "Money Monster״ עם ג׳ורג׳ קלוני בתפקיד מגיש חדשות כלכלי שהופך לבן ערובה בשידור חי כאשר צופה פורץ למשדר, אותו מנהלת ג׳וליה רוברטס בתפקיד במאית הטלוויזיה.

סוני עשויה לעורר שוב מחלוקת בציבור האמריקאי עם הסרט "The Walk" בכיכובו של ג׳וזף גורדון לוויט (במבטא לא פחות מגוחך מאשר הפאה שתקעו לו על הראש). הסרט מספר על הלוליין הצרפתי פיליפ פטי, שב-1974 החליט ללכת על חבל דק שנמתח בין שני גגות בנייני התאומים במנהטן. הטריילר המורחב שהוקרן בסינמה קון נפתח עם קו האופק לשעבר של ניו יורק - כולל בנייני התאומים, כמובן, שנוספו בעבודת מחשב בשלב העריכה וגרמו לצופים לנוע באי נוחות במושבים. הסרט גם יעלה בארה״ב, בבחירה מעט בעייתית, שבועות ספורים לאחר יום השנה ה-14 לנפילת התאומים. לאחר שבשבוע שעבר אפילו הלוגו של הילארי קלינטון לקמפיין הנשיאות עורר בקרב הציבור אסוציאציות לפיגוע הנורא, ניתן לצפות לדיונים סוערים בנוגע לסרט בשלהי הקיץ במהדורות החדשות בארה״ב. כאילו שלסוני לא היו מספיק בעיות יחסי ציבור לאחרונה.

פוקס: ארבעת המופלאים, טייק 2

אולפני פוקס הגיעו לווגאס עם ״ארבעת המופלאים״ (צפו בטריילר כאן), ההבטחה הגדולה שלהם לקיץ, בתקווה להשיג הצלחה גדולה יותר מאשר בסיבוב הקודם של חבורת גיבורי העל. את החבורה מגלמים כעת מיילס טלר (״וויפלאש״), מייקל ב. ג׳ורדן, ג׳יימי בל (״בילי אליוט״) וקייט מארה (״בית הקלפים״). מארה תופיע גם ב"The Martian" של פוקס לצד מאט דיימון. "The Martian", בבימויו של רידלי סקוט, יעלה למסכים לקראת סוף השנה, כמו גם "ג'וי" - שיתוף פעולה נוסף של ג׳ניפר לורנס עם הבמאי דיוויד או. ראסל, שכבר סידר לה אוסקר על ״אופטימיות היא שם המשחק״ ומועמדות לאוסקר על ״חלום אמריקני״.

פרויקט מדובר אחר של פוקס ל-2015 הוא העיבוד הקולנועי החדש בתלת ממד לחבורת פינאטס - הלא הם צ׳ארלי בראון, סנופי וחבריהם. את הפרזנטציה פתחו בפוקס עם מופע ריקוד רחוב לצלילי רמיקס היפ הופ לנעימת הפתיחה המוכרת של החבורה. עוד בתחזית לשנה הקרובה: "ערים של נייר" - סרט נעורים רומנטי על פי ספרו של ג'ון גרין (״אשמת הכוכבים״); סרט המרגלים "Hitman Agent 47" בכיכובו של רופרט פרנד מ״הומלנד״; וסרט פרנקנשטיין חדש אותו יוביל ג׳יימס מק׳אבוי.

יוניברסל: 50 גוונים של מהיר ועצבני

את סינמה קון קינחו אולפני יוניברסל בגאווה רבה נוכח שני סיפורי ההצלחה הגדולים בקופות של 2015 עד כה: ״50 גוונים של אפור״ ו״מהיר ועצבני 7״. את המעמד הם ניצלו כדי להודות לתמיכה של בעלי האולמות וכדי להכריז רשמית על סרטי ההמשך. ״50 גוונים של אופל״ ו״50 גוונים של שיחרור״ יעלו לאקרנים בפברואר 2017 ו-2018, בהתאמה, וב-14 באפריל 2017 יגיע הפרק השמיני בסדרת ״מהיר ועצבני״ - הודעה אותה מסר הכוכב וין דיזל, נרגש ודומע בעודו חולק שוב כבוד לפול ווקר המנוח.

״בפעם האחרונה שעמדתי על הבמה הזו הייתי יחד עם אחי ״פבלו״ (ווקר)״, אמר דיזל, ״קשה לי אפילו להביט בקליפ ההוקרה שהוקרן לזכרו ואז לנאום מבלי להתרגש... אבל אנחנו ממשיכים ונביא לכם את הסרט הכי טוב שאי פעם ראיתם״.

יוניברסל גם סיפקה הצצות לסרטים עתידיים כמו הקומדיה ״אחיות״ בכיכובן של טינה פיי ואיימי פולר (שיוצאת בארה״ב לצד ״מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר״, אז שיהיה בהצלחה), סרט האימה הגותי של הבמאי גיירמו דל טורו ״פסגת הארגמן״, וסרט האסונות ״אוורסט״ עם ג׳ייסון קלארק וג׳ייק ג׳ילנהול,  המגולל את סיפורה האמיתי של קבוצת מטפסים שיוצאת לכבוש את פסגת ההר האימתני.

עוד קודם לכן, בחודשי הקיץ, יוניברסל תעלה את הדרמה הביוגרפית "Straight Outta Compton" על הרכב הראפ פורץ הדרך NWA שכלל את ד״ר דריי ואייס קיוב. השניים הגיעו לווגאס לספר כמה הם מתרגשים שסיפור חייהם, אותו כינו ״החלום האמריקני במלוא מובן המילה״, מגיע אחרי מאמצים רבים למסך הגדול.

סיפור חיים קליל יותר הוא זה של הקומיקאית העולה איימי שומר, שסרטה "Trainwreck" יגיע גם הוא בקיץ. עוד בקומדיות: פריקוול האנימציה ״המיניונים״ שיספר את עלילות היצורים הצהובים האהובים, ו״טד 2״ של סת׳ מקפרלן על הדובי הפרוע וחברו הטוב (מארק וולברג).

״אם כבר להיכנס לצרה של להבריק בסרט המשך, היינו מוכרחים לחדש", הסביר מקפרלן, "אז הפעם טד רוצה להקים משפחה ולהביא ילדים. אבל אל תדאגו הוא עדיין חוגג ומעשן סמים״. מקפרלן הזכיר לבעלי האולמות ש"הרבה מהצופים מעשנים סמים בדיוק כמוהו, בזכותם יש לכם רווחים ממכירות כרטיסים לסרט הזה, כך שלא יקרה שום דבר אם תיתנו להם להדליק איזה קטנה באולם״.

רגע לפני שמארגני סינמה קון חילקו את הפרסים השנתיים שלהם - במה שאינו אלא רכבת ארוכה של יחסי ציבור לשחקנים שסרטיהם עומדים לעלות השבועות הקרובים - עלה לבמה כריס פראט. פראט הפך בשנה האחרונה לשם החם בהוליווד כשבאמתחתו שתי ההצלחות הגדולות של 2014: ״סרט לגו״ ו״שומרי הגלקסיה״. אם הכנס התחיל בסימן דינוזאורים, רק ראוי היה שיסתיים בדבר האמיתי - או לפחות בעיבודי מחשב מרשימים של היצורים הפרה-היסטוריים המפחידים. פראט יקווה לבסס סופית את מעמדו החדש בתעשיית הקולנוע עם הצלחה קופתית מרשימה של ״עולם היורה״ מבית היוצר של סטיבן שפילברג (צפו בטריילר כאן), כדי ששנה הבאה כבר יוכלו להכריז חגיגית על סרט המשך. בכל זאת, עולם הוליוודי כמנהגו נוהג.