להוליווד יש קראש רציני על הבחור הזה. זה לא כמו תמיד, היא מבטיחה, הפעם זה משהו מיוחד. טימותי שאלאמה הוא הדבר האמיתי, מיזוג מיליניאלי של ג'יימס דין וליאונרדו דיקפריו, לא פחות. עם מועמדות לאוסקר על הופעתו ב"קרא לי בשמך" ותצוגת משחק מופלאה נוספת בסרט החדש "ילד יפה", השחקן בן ה-22 הוכתר באופן רשמי. הוא לא סתם שחקן צעיר ומבטיח, או אפילו כוכב פוטנציאלי, הוא העתיד של הוליווד, אם לא של המין האנושי כולו. טימותי שאלאמה הוא הגבר החדש.

טוב, קודם כל, לפי הופעותיו בשלושת הסרטים המוצלחים בהם שיחק - תפקיד ראשי ב"קרא לי בשמך" ו"ילד יפה", ועוד אחד קטן ב"ליידי בירד" - שאלאמה הוא קודם כל שחקן מעולה. תצוגת המשחק ב"קרא לי בשמך" הייתה כובשת וכנה, מורכבת ומעוררת הזדהות, כזאת שגורמת לך להתאהב בשחקן, להרגיש שהוא בדיוק כמוך, ולהבין שיש פה ניצוץ אמיתי של כוכב. בתפקיד נער מבריק וחכמולוג שמתאהב בדוקטורנט מבוגר שמתארח בביתו (ארמי האמר, פסל יווני שקיבל רוח חיים), הוא הביא למסך טינאייג'ריות מתפרצת ורגישות שעליה התבסס כל כוחו של הסרט.

בתפקידו החדש ב"ילד יפה" הוא מגלם צעיר שמתמכר לקריסטל מת' ונכנס למעגל הרסני של גמילה וחזרה לסם. הסרט מסופר מנקודת מבטו של אביו, עם סטיב קארל בתפקיד הראשי, אבל שאלאמה הוא הכוכב האמיתי של הסרט. לגלם נער חרמן בצורה אותנטית זה דבר אחד, אבל לעבור את כל שלבי ההתדרדרות לנרקומניות בצורה משכנעת זה כבר סיפור אחר.

שאלאמה מעביר באופן מדויק את הריפיון והריקנות שהולכים ומשתלטים, את העצבים והטרדה האינסופית, את האופטימיות המוכה שחוזרת כל גמילה ואת הייאוש והכאב של כל נפילה, אפילו את הסצנות בהן הוא מגלם מסומם (מוקש ידוע) הוא עובר בשלום. על כל זה הוא מוסיף את אותה חוכמה ורגישות שראינו ב"קרא לי בשמך", את הכוח שלו לעורר הזדהות.

"ילד יפה" הוא סרט אפקטיבי ומרגש, עם מבנה מעגלי שמכה בצופה בעוצמה, אבל נותר הגון ולא נצלני. עם זאת, ללא ההופעה שלו, הסרט היה נותר פשוט למדי, אולי אפילו פשטני. שאלאמה הופך תשדיר אל-סם פוטנציאלי לדיון קיומי. הוא לא סתם הילד הנרקומן שעובר את כל השלבים באופן אמין, הוא אדם מלא כאב שצריך לעבור את התהליך המייסר של בחירה בחיים.

כל זה טוב ויפה, תאמרו בוודאי, אבל עם משחק איכותי לא הולכים למכולת. הילד לא ביקר ביקום הקולנועי של מארוול, לא שבר אף קופה, איך בדיוק הוא יהפוך להיות כוכב אם הוא לא משתתף בסרטים שאנשים אשכרה רואים? אז דבר ראשון, בשנה הקרובה מתוכנן לו תפקיד ראשי בחידוש המבטיח של "חולית". אבל לפני זה, חשוב לזכור שמי שמייצר את הכוכבים הם לא סרטי גיבורי העל, אלא דווקא השטיח האדום באוסקר. טום הולנד, ספיידרמן החדש בשבילכם, לא מקבל עשירית מהבאז לו שאלאמה זוכה.

סרטי הגיבורים לא חזקים בקידום כוכביהם, כי הכוכבים האמיתיים הם דמויות הקומיקס. בן אפלק לא הפך לכוכב הכי גדול בעולם עם באטמן, ולאונרדו דיקפריו ממשיך לשמור על זוהר כוכבו, למרות ואולי בכלל שהוא משתתף רק בסרטים 'איכותיים'. "קרא לי בשמך" אולי לא עשה מאות מיליונים, אבל לשאלאמה יש כבר עדרי מעריצות שמצווחות מחוץ לשטיחים האדומים בהם הוא מבקר. זה אולי המקום לציין סיבה חשובה נוספת שתרמה לנסיקת מעמדו: כמו שם סרטו החדש, טימותי שאלאמה הוא ילד יפה.

צעיר ניו יורקי צנום וחיוור, לובש חליפות מצועצעות וחיוך נבוך, לא אחד שמתיישב במודל החתיכים המנופחים של הוליווד. זרקו שם של חתיך הוליוודי אקראי, ואתם תתקשו למצוא אחד שלא עבר כמה סייקלים של סטרואידים. מבראדלי קופר וטום הארדי המוצקים ועד ריאן גוסלינג וזאק אפרון המבהיקים, הדרך המרכזית למחוזות החתיכות של ימינו עוברת בחדר הכושר. ואולי, כמו שמנבאים השאלאמאנים, טימותי הקטן אכן מבשר עתיד אחר? המראה הכחוש והאנדרוגניות הנערית באמת מזכירים את דיקפריו הצעיר, לא יופי א-מיני של דיסני, אלא מראה מעט מחוספס ומלא סקס אפיל, קשיחות שמתחבאת בתוך רגישות פצועה.

בכירים הוליוודים שדיברו עם "וולצ'ר" וניסו לאבחן את כוח המשיכה שלו, אמרו שהוא מייצג את הפנטזיה של הבחור הטוב, העדין. לא גבר אלפא, מישהו שנערות לא מפחדות ממנו. אני נאלץ לחלוק על דעתם של הבכירים המנוסים. גם בסרטו החדש וגם בתפקידו הקטן כדוש החתיך ב"ליידי בירד", שאלאמה לא משדר שום דבר נעים או בטוח. יש בו מידה של מתיקות, אבל הפגיעות והרגישות שהוא משדר הן כאלה שדוחפות אותך לסמים, לא כאלה שהופכות אותך לבויפרנד מתחשב.

לא הייתי ממהר לתייג אותו כחתיך החדש של העולם הפוסט-metoo#, היו לנו חתיכים רזים ונוגעים ללב בעבר, זאת לא המצאה חדשה. אם כבר, הוא מייצג איזו כמיהה לרומנטיות מסורתית, כשנערים הסתגרו בחדר עם ספרים אקזיסטציאליסטים וחשבו שהם הראשונים לגלות שהקיום חסר משמעות, לפני שהאינסטגרם הפך את הכל ליפה. בקיצור, שאלאמה אמנם נראה כמו בחור טוב, אבל יש לו אפיל של הדוש המיוסר שישבור לך את הלב, ואת זה הפמיניסטיות לא המציאו. הבנות מתות על טימותי שאלאמה, לא בגלל שתם עידן הגברים המסוקסים, אלא פשוט, הפלא ופלא, ניתן להימשך ליותר מסוג אחד של גברים.

כוכב בסדר הגודל של לאונרדו דיקפריו הוא לא יהיה, צר לי לאכזב. אבל אף אחר כבר לא יהיה כוכב בסדר הגודל הזה. אמרנו את זה כבר אבל חשוב תמיד להזכיר, הוליווד כבר לא מייצרת כוכבים כמו פעם. אבל גם אם הוא לא יהיה הכוכב הכי גדול בעולם, נראה ששאלאמה מסתדר די טוב בעולמנו מפוצל הקשב. הוא מקפיד להתלבש מטופש כמו כל הסלבס בני דורו, עם חליפות לבנות או אדומות וז'קטים מקושקשים. הוא מספק ראיונות כובשי לב בתכניות אירוח, יוצא עם אצולת הוליווד הצעירה (בתה של מדונה ובתו של ג'וני דפ), ומספק סרטונים ויראליים מעברו כתיכוניסט שטותניק.

מערכת היחסים עם ארמי האמר, שני גברים סטרייטים שגילמו זוג אוהבים, הפכה למוקד המלבב של מסע יחסי הציבור ל"קרא לי בשמך". לעדות שניהם, שאלאמה הפך לבן בית אצל האמר ואשתו, והשניים צחקקו והשתטו בראיונות משותפים, וסיפרו בהתלהבות על החברות שנוצרה בין סצנות הסקס הלוהטות. האינטרנט התאהב בזוגיות המלבבת, במיוחד בטימותי הקטן והנלהב.

כמי שגדל בעולם המפוקח של הלינצ'ים האינטרנטיים, הוא מקפיד לא להסתבך בשום פרשיה או אמירה שתכתים את שמו. רקורד הדייטינג שלו סולידי יחסית, למרות שמדובר ב'בנות של', והוא ממשיך לשדר צניעות וביישנות של ילד טוב שלא רוצה להפוך לדוש הוליוודי. גם מהופעתו בסרט הגנוז של וודי אלן הוא הצליח לצאת בשלום כשתרם את משכורתו לארגונים חברתיים והרחיק את עצמו מהבמאי המוקצה.

יש בו משהו מיוחד, אי אפשר להתכחש לזה. הוא מרגיש כמו הקראש הקטן והפרטי שלך, שכל העולם חולק את אותה תחושה בדיוק. אולי הוא באמת הכוכב המיליניאלי החדש, עד כמה שהמילניאליות יכולה להכיל כוכבים. כוכב חדש ורענן עם תחושה מוכרת, ניחוח על זמני. חשבון האינסטגרם הנפלא "chalamet in art" מוקדש להדבקת דמותו ביצירות אמנות קלאסיות, והתוצאה היא טבעית באופן מפתיע. הפרצוף הזה, שמי שראה את סיום "קרא לי בשמך" לא ישכח לעולם, הפרצוף הזה שעובר אינספור טרנספורמציות ב"ילד יפה" ונשאר מהפנט גם ברגעים הכי נמוכים, זה פרצוף שהולך ללוות אותנו עוד שנים ארוכות וטובות. תאמינו לי, תאמינו להייפ, הילד הזה הולך להיות כוכב אמיתי.

View this post on Instagram

American Gothic, 1930 by Grant Wood #timotheechalamet #chalametinart

A post shared by badly photoshopped Timmy (@chalametinart) on