כחמישה חודשים אחרי שהטריילר שלו שיגע את הרשת, וחודש וחצי אחרי שהוציא את המבקרים האמריקנים מגדרם בהקרנות בכורה (הנה ציטוט נבחר: "לא יודעת אם אי פעם הייתי מרוסקת ככה מסרט שראיתי... הרגשתי בחילה"), "מידסומר" מגיע לישראל. סרט האימה החדש של ארי אסטר, הבמאי של סרט האימה המוערך "תורשתי" מהשנה שעברה, יוקרן בישראל מסוף השבוע הבא.

"מידסומר" - שמו הנורדי של יום ההיפוך הקיצי, המוכר בשם העממי "היום הארוך ביותר בשנה" הוא סיפורה של דני, צעירה אמריקנית שהתייתמה משני הוריה ונוסעת עם בן זוגה לחופשת התאוששות בסקנדינביה. השניים יוצאים לכפר מבודד, שנערכות בו מדי שנה חגיגות מידסומר עממיות, במהלכן נקלעת דני למסכת של התעללויות פיזיות ורגשיות שמבצעים בה ובידידיה חברי כת מסתוריים. השחקנית פלורנס פיו, שנחשבת לכוכבת עולה בקולנוע האמריקני ולוהקה לאחרונה גם לתפקיד מרכזי בסרט "האלמנה השחורה" של אולפני מארוול, מגלמת בסרט את דני, בהופעה שזיכתה אותה בשבחי המבקרים. מצטרפים אליה וויל פולטר ("אנחנו המילרים"), וויליאם ג'קסון הרפר ("המקום הטוב") ושורת שחקנים דנים ושוודיים שישמחו להשתלב במערך סיוטי הלילה שלכם.

"מידסומר" הופץ בבתי הקולנוע בארצות הברית בתחילת החודש, והכניס שם מאז יותר מ-22 מיליון דולרים - פי שניים מתקציב ההפקה שלו. תוסיפו לזה את ההכנסות במדינות אחרות (הסרט הפך ללהיט באנגליה, ומוקרן גם בליטא, הונגריה, פולין וקוריאה הדרומית) ותקבלו סיפור על הצלחה קופתית מפתיעה ומשמחת. חובבי קולנוע האימה בישראל ישמחו אולי לדעת שאחרי תקופה ארוכה של אי ודאות לגבי הפצת "מידסומר" בארץ, פורסם שהסרט יוקרן במסגרת פסטיבל הקולנוע בירושלים. היום אישרה חברת ההפצה שלו, סרטי לב, שהסרט ימשיך אחרי הפסטיבל גם להקרנות מסחריות בבתי הקולנוע של לב. אחרי הכל, גם "תורשתי" לא נרכש להפצה מסודרת, והוקרן לראשונה בפסטיבל חיפה של השנה שעברה לפני שנרכש והוקרן בבכורה בערוצי הסרטים של yes.