כריס רוק מדבר לא פעם על אפליית השחורים בהוליווד. בראיונות שנתן בימים האחרונים ל"ניו יורק מגזין", ל"הוליווד ריפורטר" ול"רולינג סטון" לרגל צאת סרטו החדש "Top Five", פרק רוק שוב את כל מה שהוא מחזיק בבטן נגד "הוליווד הלבנה". "כמה גברים שחורים עובדים בהוליווד?", שאל רוק. "הם לא מעסיקים גברים שחורים. גבר שחור עם קול בס ורמז לשיער פנים? זה לא יקרה". גם על הליהוק ל"חמישים גוונים של אפור" היו לרוק טענות דומות: "נשים לבנות רוצות לשכב עם גברים שחורים, לפעמים אפילו יותר מאשר עם גברים לבנים. יותר נשים רוצות לשכב עם טייריס גיבסון ('מהיר ועצבני') יותר מאשר עם ג'יימי דורנן".

עם זאת, רוק טוען כי מצבם של השחורים בהוליווד טוב ביחס למצבם של המקסיקנים, אותו הוא מכנה "עבדות". "יש ציפייה שהמקסיקנים יטפלו בלבנים באל. איי., שלא קיימת בשום מקום אחר. אתם אומרים לי שאין מקסיקנים שיכולים לעשות דברים אחרים באולפנים? באמת? שום דבר חוץ מלטאטא?".

ג'יימי דורנן (צילום: calvin klein)
יותר סקסי מטרייס גיבסון? | צילום: calvin klein
רוק גם הצביע על כך שנשים שחורות לא לוהקו לסרטים הגדולים של השנה, ביניהם "בין כוכבים", "נעלמת" ו"בירד מן". "אני הולך לסרטים כמעט בכל שבוע, ויכול לעבור חודש עד שאראה אישה שחורה מדברת בסרט", הוא התלונן. השחקן התבדח על כך שאין שם בתעשייה ההוליוודית שלא עלה בהקשר של עונה שנייה ל"בלש אמיתי" - מלבד שמותיהן של נשים שחורות. "כל אחד בעיר התמודד על התפקיד, חוץ משחורים. לא קראתי את התסריט אבל משהו אומר לי שאם גבריאל אוניון ('לחשוב כמו גבר') הייתה מגלמת את אשתו של קולין פארל זה לא היה משנה שום דבר".

אוניון מככבת לצד רוק ב"Top Five". רוק מגלם בסרט קומיקאי שמנסה להפוך לשחקן רציני בזמן שבת זוגו (אוניון), כוכבת ריאליטי, מנסה לשכנע אותו שחתונתם תשודר בטלוויזיה. רוק גם כתב וביים את הסרט, שזכה לביקורות טובות בהקרנות המוקדמות ועתיד לצאת רשמית רק מחר (שישי) בארצות הברית.