יוצרי סרטי האנימציה של "דיסני" הם סוג של גאונים מטורפים, כבר הבנו מזמן – הם שותלים רמיזות מיניות בסרטים תמימים, מרפררים לסרטי מבוגרים כמו "הניצוץ" ויוצרים קרוס-אוברים זעירים בין סרטים שונים. לא פלא, אם כן, שמעריצי "דיסני" מבלים שעות בפיתוח תיאוריות משונות במיוחד ופרסומן בבלוגים ופורומים כמו Reddit. הנה כמה אגדות אורבניות וקונספירציות מנומקות היטב, שיותירו גם אתכם פעורי פה.

בת הים הקטנה, פלונטר ולשבור את הקרח (צילום: disney / באדיבות yes)
סוער בים | צילום: disney / באדיבות yes
הקשר בין "בת הים הקטנה", "פלונטר" ו"לשבור את הקרח"

ב"לשבור את הקרח", הסרט האחרון של "דיסני", הוריהן של אלסה ואנה נספים בלב ים בדרכם לחתונה. בסצנת נשף ההכתרה של אלסה, אנחנו רואים את אנה יוצאת מהארמון ונתקלת לרגע בשתי דמויות מוכרות – רפונזל ופלין. הנתונים הללו הובילו גולשים ברשת להסיק שהשניים הגיעו לנשף בארנדל שלוש שנים מאוחר יותר, משום שחשו אחראיים למותם של המלך והמלכה – שטבעו בדרך לחתונה שלהם. תוסיפו לכך את העובדה ש"פרוזן" יצא לאקרנים שלוש שנים לאחר "פלונטר", ותקבלו קונספירציה אמיתית.

אבל זה לא הכל – אם לוקחים בחשבון שארנדל נמצאת בנורבגיה, בעוד שקורונה – הממלכה בה מתרחשת עלילת "פלונטר" – נמצאת בגרמניה, מגיעים למסקנה שספינתם של ההורים טבעה איפשהו ליד דנמרק, מקום ההתרחשות של "בת הים הקטנה". אז מה אם בכלל מדובר בספינה הטבועה, אותה חוקרת אריאל בתחילת הסרט?

טרזן, לשבור את הקרח (צילום: disney / באדיבות yes)
אחים חורגים? | צילום: disney / באדיבות yes
ההורים של אלסה ואנה הם ההורים של טרזן

אבל רגע – הספינה אמנם טבעה, אבל זה לא אומר שההורים אכן מתו. כשמפיקי "לשבור את הקרח" נשאלו על ידיד גולשי Reddit אם התיאוריה של "בת הים הקטנה"-"פרוזן"-"פלונטר" נכונה, הם ענו שמלך ומלכת ארנדל לא טבעו כלל, אלא נסחפו לאי קרוב, הביאו לעולם בן ואז נהרגו על ידי פנתר. נשמע לכם מוכר? כן, ככה בדיוק מתחיל הסרט "טרזן".

טרזן, היפה והחיה (צילום: disney / באדיבות yes)
אוהבות לביית | צילום: disney / באדיבות yes
ג'יין מ"טרזן" היא הנכדה של בל מ"היפה והחיה"

ואם כבר ב"טרזן" עסקינן, שמתם לב פעם עד כמה ג'יין ובל מ"היפה והחיה" דומות? הדמיון הפיזי ביניהן הוביל גולשים ברשת לפתח תיאוריה לפיה בל היא סבתה של ג'יין, שהורישה לה את היכולת להבין גברים עם נטיות חייתיות במיוחד ולהפוך אותם לבני אדם מתורבתים, וגם ככל הנראה את הסרוויס הזה.

פלונטר, שלגיה (צילום: disney / באדיבות yes)
הטירוף נשאר במשפחה | צילום: disney / באדיבות yes
אימא גות'ל מ"פלונטר" היא המלכה הרעה מ"שלגיה"

מלבד האובססיה המשותפת שלהן ליופי ולנעורי נצח, אי אפשר להכחיש את הדמיון בין האימא המטורפת מ"פלונטר" לבין המלכה הרעה ב"שלגיה". הן דומות גם במצבן הצעיר כשהן הופכות לזקנה בלה, וגם, אם תשימו לב, לשתיהן יש פגיון בקופסא – לאימא גות'ל יש אחד שצץ במערכה האחרונה, ואילו המלכה הרעה משאילה אותו לצייד שאמור לעקור את לבה של שלגיה.

למעלה (צילום: disney / באדיבות yes)
עדיין מדחיקים | צילום: disney / באדיבות yes
העלילה של "למעלה" מתרחשת בחיים שאחרי המוות

מדובר בתיאוריה מורבידית במיוחד, ואם "למעלה" הוא אחד הסרטים האהובים עליכם – אולי כדאי שתפסיקו לקרוא עכשיו. גולשת ב"פינטרסט" העלתה את הסברה שגיבור הסרט קארל פרדריקסן מת בשנתו במהלך הלילה שלפני עזיבתו לבית האבות. מכאן והלאה, כל המסע שלו הוא למעשה סוג של מסע לגן העדן – פשוטו כמשמעו, כי הקשיש כידוע מנסה להגיע למקום בדרום אמריקה שנקרא "מפלי גן העדן". ראסל, בתסריט הזה, הוא המלאך השומר של קארל שמנסה להשיג כנפיים (או "אות סיוע לקשיש"). הוא מופיע דווקא בדמות ילד, בגלל הכמיהה של קארל ואשתו המנוחה אלי לילד משלהם, שלא התממשה מעולם. נו, אתם כבר בוכים?

אז נכון שהתיאוריה הזו קצת קורסת כשחושבים על הסוף האמיתי של הסרט, בו קארל וראסל חוזרים לשכונה והצופה הקטן מקבל את האות המיוחל, אלא אם אתם מאמינים שהשיבה שלהם לשם מסמלת את ההגעה של קארל למנוחה ולנחלה. הפריים האחרון של "למעלה", להזכירכם, הוא ביתו של קארל הניצב על הצוק במפלי גן העדן – לשם אולי הוא באמת הגיע בסוף.

צעצוע של סיפור (צילום: disney / באדיבות yes)
הכול בגלל הכובע | צילום: disney / באדיבות yes
ג'סי מ"צעצוע של סיפור" היתה שייכת במקור לאימו של אנדי

הנה תיאוריה קצת יותר אופטימית, וגם די מתקבלת על הדעת בהתחשב בעולם העשיר ומלא הרפרנסים של "צעצוע של סיפור": ג'ון נגרוני, האיש שמכנה את עצמו "בלש פיקסר", יצר אתר מלא בתיאוריות על סרטי האנימציה המפורסמים. אחת מהן היא התיאוריה שגורסת שג'סי, בוקרת הצעצוע של אנדי, השתייכה בעבר לאימו. לאנדי יש כובע אדום שאותו הוא חובש מהסרט הראשון כשהוא משחק עם וודי. זהו אותו כובע שחובשת גם ג'סי, בגרסה מוקטנת יותר. כולנו זוכרים את הסיפור העצוב מ"צעצוע של סיפור 2", על כך שהבעלים של ג'סי, ילדה בשם אמילי, מסרה אותה כשגדלה. ההתרחשויות הללו קרו ככל הנראה בשנות החמישים והשישים, כפי שניתן להבין מהקישוטים בחדרה של אמילי. אם כך, סביר להניח שאמילי גדלה להיות אמו של אנדי (שאת שמה אנחנו לא יודעים), והורישה לו גם את כובע הקאובוי האדום שחבשה כששיחקה בילדותה עם ג'סי. בצירוף מקרים מופלא, גם הבובה האהובה מילדותה מצאה את דרכה אליו. 

אמיצה, מפלצות בע"מ (צילום: disney / באדיבות yes)
גדלה והפכה למכשפה? | צילום: disney / באדיבות yes
המכשפה מ"אמיצה" היא בו מ"מפלצות בע"מ"

וזו אולי התיאוריה המסובכת מכולם – גם היא מבית היוצר של נגרוני, ומוסברת גם באתר Pixartheory.com. נתחיל בהנחה ש"מפלצות בע"מ" מתרחשת בעולם בדיוני-עתידני, שנים רבות מהיום. הנחה נוספת של מעריצי "פיקסאר" היא שהמפלצות בעולם הזה מצליחות לעבור לא רק בין מימדים לעולם בני האדם, אלא גם גולשות בזמן לתקופות אחרות. אתם עדיין איתנו? יופי.

כעת נניח שהילדה בו, שמגיעה לעולם המפלצות דרך דלת כזו, מנסה במשך שנים לשוב לשם ולפגוש שוב את סאלי - המפלץ החביב עליה. היא מתבגרת, מזדקנת ולומדת על קסמים קדומים שגורמים לחפצים דוממים לזוז ולחיות להתנהג כמו בני אדם. בחיפוש אחרי הקסם העתיק היא מגיעה דרך דלת קסומה לתקופה שבה מתרחשת עלילת "אמיצה", שם היא חיה בבקתה ביער ומתרגלת את הקסם שלה. בין השאר, היא גם מגלפת את דמותו של סאלי האהוב בבול עץ, כפי שניתן לראות בסצנה שבה מרידה פוגשת את המכשפה בסרט. ואם בו היא אכן אותה מכשפה, זה גם מסביר מדוע היא נעלמת בכל פעם שהדלת נסגרת.

כמובן שיתכן שדמותו של סאלי בבקתה היא עוד ביצת הפתעה ששתלו האנימטורים של "פיקסאר", שנוהגים לרפרר לסרטים אחרים כל הזמן, אבל הרבה יותר נחמד להאמין שיש איזשהו קשר גאוני בין כל הדמויות שרק מחכה שנגלה אותו. לא ככה?