אחרי נתוני הקופות המרשימים של "לשבור את הקרח" – הסרט הרווחי ביותר ב-2013 ואחד הסרטים המצליחים בהיסטוריה – זה היה רק עניין של זמן עד שגופים נוספים יבקשו לרכוב על ההצלחה. עם זאת, ספק אם מישהו ציפה שמי שיגלה עניין הוא הממשל האמריקאי.

אמש חשף רוברט פאפ, נציגה המיוחד של  מחלקת המדינה האמריקאית לאזור הארקטי, כי נפגש לאחרונה עם מנהל בכיר באולפני דיסני והציע לו רעיון לספין-אוף המבוסס על "לשבור את הקרח". "לימדתם דור שלם על האזור", אמר פאפ לבכיר, "אך למרבה הצער, האזור הארקטי עליו סיפרתם הוא ממלכה דמיונית בנורבגיה שבה הכל נהדר".

זה, כמובן, לא דומה במאומה לחוג הארקטי, שחווה כעת התחממות בקצב כפול משאר כדור הארץ. "אנחנו צריכים ללמד את הצעירים על סכנת ההכחדה של דב הקוטב", הסביר פאפ, "על הטונדרה, על הכפרים באלסקה שעלולים ליפול לתוך הים בשל היעדר מלח הים המגן על חופיהם". הבכיר, עם זאת, לא התלהב לשתף פעולה. "בזמן שדיברתי, יכולתי לראות את המבוכה על פניו", סיפר פאפ. המנהל הסביר לנציג הממשל כי "אצלנו בדיסני מספרים סיפורים שמגנים על האופטימיות ושיש להם סוף טוב".

במחלקת המדינה סיפרו לאנשי ארגון "RTCC" שחשפו את המגעים כי הם "לא מתכננים שיתוף פעולה נוסף נכון לעכשיו". אפשר להניח ש"לשבור את הקרח 2" הוא רק עניין של זמן, אבל הוא לא יסתיים באסון אקולוגי.

עוד ב-mako תרבות: