זוהי שעתם של הנוקמים. אחרי הפתיחה הרצחנית של "הנוקמים: עידן אולטרון" בקופות (84.5 מיליון דולר בארה"ב ביום הראשון להקרנתו), חבורת גיבורי העל סגרה את סוף השבוע עם 187.7 מיליון דולר בארה"ב – סוף השבוע הכי רווחי אחרי, ובכן, הסיבוב הראשון של הנוקמים ב-2012. בעולם, אגב, הנוקמים צבר במהלך שני סופי השבוע שלו סכום של 439 מיליון דולר, וזה עוד לפני שהגיע לשווקים של יפן וסין.

אבל בינתיים מסתבר שהנוקמים הם לא גיבורי-העל הכי מצליחים שיש לקולנוע להציע – לפחות בינתיים. באתר "24/7 וול סטריט", שמתמחה בדרך כלל בניתוח שוקי המניות, החליטו לבדוק מה קורה בעולמות הסופר-גיבורים. אולי תופתעו לשמוע, אבל מסתבר שבבתי הקולנוע המניה הכי מומלצת להשקעה היא בכלל זו של ספיידרמן.

ספיידרמן, על חמשת סרטיו –שתי סדרות שנעשו בשנות ה-2000 בהפרש קטן זו מזו (עם טובי מגווייר ועם אנדרו גארפילד) – הכניס 3.96 מיליארד דולר בקופות ברחבי העולם. וזה עוד לפני שהתייחסנו לחזרה המדוברת של איש העכביש הביתה, למארוול, עם שיתוף הפעולה המתוכנן בינה לבין סוני. הסרט המצליח ביותר בסדרה, אגב, היה "ספיידרמן 3" מ-2007, שגרף 890.8 מיליון דולר.

במקום השני ברשימה ניצב באטמן. גם שמונה סרטים ושלל כוכבים שנכנסו לחליפת העטלף לא הספיקו לאביר האפל כדי להאפיל על ספיידרמן. סרטי באטמן הכניסו 3.8 מיליארד דולר, כש"עלייתו של האביר האפל" לבדו היה שווה יותר ממיליארד דולר.

חבורת המוטאנטים של "אקס מן" תופסת את המקום השלישי עם 3.05 מיליארד דולר (המצטיין: "העתיד שהיה" עם 748 מיליון דולר). למקום הרביעי הגיע איירון מן עם שלושה סרטים ו-2.42 מיליארד – יותר ממחצית הסכום בזכות "איירון מן 3". הנוקמים כולם ניצבים במקום החמישי, אבל זה עוד לפני שחושבו לטובתם ההכנסות של "עידן אולטרון". בינתיים יש להם כבר 1.53 מיליארד דולר וסיכוי טוב לאיים על איירון מן שלפניהם.

סופרמן – אולי גדול גיבורי העל בקומיקס – עומד רק במקום השישי בטבלת ההכנסות, עם 1.36 מיליארד דולר, וזו למרות שהשתתף כבר בשישה סרטים. אולי שיתוף הפעולה עם באטמן ישפר את מצבו בטבלה. קפטן אמריקה ות'ור חולקים את המקום השביעי כמו אחים אמיתיים לנשק - 1.09 מיליארד כל אחד. שומרי הגלקסיה אחריהם עם 774.18 מיליון דולר, והענק הירוק סוגר את העשירייה עם 508.76 מיליון.

עוד באותו נושא:

למארוול, כפי שאפשר לראות, יש קלפים חזקים ביד. כל גיבוריה, לרבות אלו שלא היו תחת אולפני מארוול אך יצאו מחברת הקומיקס (ספיידרמן והענק), שווים ביחד יותר מ-11 מיליארד דולר. זו תחרות שגם באטמן וסופרמן ביחד יתקשו לעמוד בה. שמישהו יכנס את ליגת הצדק.