"מכתב פתוח" (An Open Secret), סרט דוקומנטרי שטוען לחשיפת קשר השתיקה סביב הפדופיליה בתעשיית הסרטים ההוליוודית, הצליח לעורר סערה עקב הנושא הטעון עוד לפני שמישהו צפה בו. הסרט היה אמור להיות מוקרן לראשונה ב-Doc NYC, פסטיבל קולנוע דוקומנטרי שייפתח ב-13 לחודש בניו יורק, ולפני כן להיות מוצג בפני עיתונאים בהקרנה מיוחדת. למרות הציפייה, בעלי הזכויות על הסרט הוציאו היום (שלישי) הודעה על כך שהקרנת העיתונאים שאמורה להתרחש מחר, מבוטלת.

הסרט מתואר באתר הפסטיבל כ"מבט מפכח על החיים של ילדים שמנוצלים ומותקפים על ידי כמה מהאנשים הכי חזקים בהוליווד". בהפקת הפסטיבל מקווים שבכל זאת הוא יוקרן במהלכו. "אנחנו מקווים שבעלי הזכויות, 'הפקות אספונדה', ישחררו את הסרט בזמן להקרנה לקהל הרחב", אמרה דוברת הפסטיבל, סוזאן נורגט.

האישה מאחורי הסרט היא איימי ברג, במאית מוערכת שכבר הייתה מעומדת בעבר לפרס האוסקר על "חלצנו מן הרע" (Delieve Us From Evil), שמביא את סיפורו של האב, אוליבר אוגריידי, שאנס וניצל מינית במשך 20 שנה ילדים מקהילתו. הסרט הציג את האופן בו ניסתה הכנסייה הקתולית, שידעה על המקרים, להסתיר אותם מהעין הציבורית. "מכתב פתוח" היה אמור לעשות את אותו הדבר לתעשייה ההוליוודית.

איימי ברג (צילום: Robin Marchant, GettyImages IL)
איימי ברג | צילום: Robin Marchant, GettyImages IL
"אני גאה בסרט שעשיתי", סיפרה ברג בהצהרה שהוציאה בעצמה. "אני מקווה שב- Doc NYC יתנו לקורבנות הזדמנות לספר את הסיפור שלהם ואני מאוכזבת מההחלטה של בעלי הזכויות לבטל את הקרנת הסרט".

עדיין לא ידועים כל הפרטים לגבי האנשים שסיפורם יסוקר בסרט. באפריל האחרון דיווחו ב"וראייטי" כי ברג עבדה על הסרט במשך שנתיים וחלק ממנו הוקדש לסיפורו של מייקל איגן שטען כי נוצל מינית על ידי הבמאי בריאן סינגר ("אקס-מן") כשהיה נער. מאז הספיק איגן לוותר על התביעה.

מתיו וולנטיינס, ממפיקי הסרט, סיפר למגזין Elle  החודש כי בעיניו הפדופילים בהוליווד לא שונים מפדופילים בכל פרבר קטן. "אבל במקום להציע לילד גלידה, הם לוקחים אותו על מטוס פרטי לפרמיירה של סרט בלונדון", הוא אמר והוסיף כי הוא פנה לברג עם הרעיון לאחר שצפה ב"חלצנו מן הרע", וחשב שהיא המתאימה ביותר לטפל בנושא הרגיש.

בשלב זה, כאמור, בעלי הזכויות מערימים קשיים על הקרנתו ולכן פוגעים באפשרות למצוא גוף שיפיץ אותו מסחרית. המחסור במפיץ גם מונע ממפיקי הסרט להגיש מועמדות לקטגוריית הסרט הדוקומנטרי בטקס האוסקר.