זה היה אמור להיות סופ"ש מנומנם למדי בקופות של צפון אמריקה, אחרי כמה שבועות של סרטי ענק ורגע לפני בואו של "איש הפלדה" בשבוע הבא. למעשה הסרט הגדול היחיד של השבוע היה "ההתמחות", הקומדיה בכיכובם של וינס ווהן ואוון וילסון על שני חברים שמחפשים עבודה ב"גוגל, שהיה צפוי להשתרך מאחורי "מהיר ועצבני 6" ו"האשליה" מהשבוע שעבר. אבל כשנתוני הקופות הסופיים החלו לזרום, הסתבר שבפסגת המרוויחים הגדולים התייצב מנצח מפתיע במיוחד.

"הטיהור" (The Purge), מותחן האימה קטן התקציב של אולפני יוניברסל (3 מיליון דולר), דהר כל הדרך לרווחים של 34 מיליון דולר בשלושת הימים הראשונים להקרנתו. כל זאת על אף שהוקרן בכמעט אלף אולמות פחות מיתר הסרטים בצמרת הרשימה. מה שמדהים אפילו עוד יותר הוא שהצופים המשיכו לזרום לבתי הקולנוע, על אף שהסרט זכה לביקורות קשות כמעט מכל מבקר בכיר ברשת.

הסרט, בכיכובם של אית'ן הוק ("יום אימונים מסוכן", "לפני הזריחה") ולינה הידי ("משחקי הכס"), מתרחש בארה"ב במציאות בדיונית עתידית שבה הפשע והאלימות הוכחדו לחלוטין מהחברה. כל זאת בזכות מסורת חדשה שהתגבשה לאורך השנים: יום אחד בשנה בו שירותי הביטחון מושעים ל-12 שעות וכל הפשעים בספר החוקים מותרים. העלילה מתמקדת במשפחה אחת, שמנסה להגן על עצמה מפני העולם האלים שבחוץ, שמנסה לפרוץ אל ביתה.

הטיהור
חייכו, העולם יפה
זאת כמובן לא הפעם הראשונה שבה סרטי אימה קטנים מצליחים להפוך להצלחות היסטריות בארה"ב. בשנים האחרונות ראינו את "פעילות על טבעית" של אורן פלי הישראלי, מנפצת קופות ובעבר הרחוק יותר אפשר להזכיר את "פרויקט המכשפה מבלייר". ומה קורה אחרי שסרט קטן זוכה להכנסות שאיש לא ציפה להן? נכון, סרט המשך כמובן. על פי דיווח ב-EW, יוניברסל כבר נתנה אור ירוק לעבודה על הסיקוול.