האקדמיה האמריקאית לקולנוע תובעת את Briarbrook Auction, בית מכירות פומביות מלוס אנג'לס, שמכר את הפסלון המפורסם באחת מהמכירות הפומביות שערך. הפסלון נמכר לאחר שמשפחתו של ג'וזף רייט, זוכה פרס האוסקר על עיצוב אמנותי, החליטה להעמיד אותו למכירה דרך אותה חברה. רייט זכה בפרס בשנת 1942 על עבודתו בסרט "My Gal Sal". היורשים של היוצר, שמת בשנת 1985, מכרו את הפסלון היוקרתי ב-79,200 דולר (כ-270 אלף שקל) במכירה פומבית לקונים שביקשו לא להזדהות. בנוסף לבית המכירות, תובעת האקדמיה גם את משפחת הזוכה והקונה עצמו.

האקדמיה דורשת, בנוסף לסכום אותו קיבלה המשפחה על הפסלון, גם פיצויים על הנזק שנגררם לה. זאת מכיוון בשנת 1951 נאסר על ידי זוכי האוסקר ויורשיהם למכור את הפסלונים. על פי החוק נדרשים ב- Briarbrook למכור לאקדמיה בחזרה את הפסלון בסכום של 10 דולר.

ננסי תומפסון, בעלת החברה, הודיעה לעיתונות כי היא עדיין לא קיבלה את כתב התביעה וכי הם טיפלו במכירה באופן נכון. עוד הוסיפו שמכיוון שהאוסקר התקבל 9 שנים לפני קביעת התקנון, החוקים אינם חלים עליו.

"My Gal Sal" הינו סרט מוזיקלי, בכיכובה של ריטה הייוורת', שמבוסס על חייו של המלחין וכותב השירים פול דרסר. רייט, שהביא לסרט את הזכייה היחידה שלו בפרס, היה מועמד לאוסקר 12 פעמים וזכה בו פעמיים. הפעם השנייה הייתה בשנת 1940 על סרטו "Down Argentine Way".