הגיע הזמן להוציא שוב את הטושים האדומים מהמגירה ולסמן איקס על כל מה שידענו עד לפני הסופ"ש האחרון. "משחקי הרעב: התלקחות" סומן כמועמד לשטוף את קופות צפון אמריקה כבר אחרי ההצלחה ההיסטרית של הסרט הראשון בסדרה בשנה שעברה, ועכשיו אפשר להכתיר את הנבואה הזאת רשמית כמוצלחת. נהרות של מזומנים עשו את דרכם מאז יום חמישי אל הכיסים של אולפני Lionsgate, שנכנסו בגדול לספרי השיאים של כל הזמנים.

סרט ההמשך המבוסס על הספר השני בסדרת רבי המכר של סוזן קולינס, הכניס 161 מיליון דולר בצפון אמריקה בלבד. מדובר בשיא כל הזמנים לחודש נובמבר (שהדיח מהפסגה את "דמדומים"), הפתיחה הרביעית בטיבה אי פעם (אחרי "הנוקמים", "איירון מן 3" ו-"הארי פוטר ואוצרות המוות") ואולי הבשורה הטובה ביותר מבחינת האולפנים: גידול של 9 מיליון דולר בהכנסות בהשוואה לסרט הראשון בסדרה. עכשיו אפשר להוסיף לכל אלה עוד 146 מיליון דולר שזרמו מקופות העולם והציבו את הסרט במסלול המוביל למועדון המיליארד. בהתחשב בתחרות שמצפה להם בשבועות הבאים, קשה להאמין שזה לא יקרה.

כמעט כמו תמיד במקרים של שוברי קופות אסטרונומיים כאלה, יש תמיד נזק משני. הפעם מדובר בסרטו החדש של וינס ווהן "הטעות הגדולה" (קשה להתחמק מהאירוניה כאן), שלא הסתפק רק ב-9 מיליון דולר מאכזבים בלבד, אלא התברג במקום הרביעי הכללי אחרי ת'ור (בשבוע השלישי להקרנתו עם 14 מיליון דולר) ו-The Best Man Holliday (שהוביל את הטבלה בשבוע שעבר). אגב, אם אתם עדיין בעניין של טירוף "כח משיכה", כדאי שתדעו שהשבוע הוא הגיע סוף סוף לשוק הקטנטן של סין ויצא עם 35 מיליון דולר, בדרך לרף 600 המיליון בסה"כ שנראה כבר ממש קרוב. 

>> בואו לפייסבוק שלנו