בגיל שבו רוב האנשים בעולם מתחילים לחשוב על מה הם רוצים לעשות כשיהיו גדולים, קריסטן סטיוארט כבר מכריזה על הסבת מקצוע. לפחות זמנית. השחקנית בת ה-24, שהפכה בשנים האחרונות לאחת המרוויחות הגדולות בהוליווד (הון מוערך של 70 מיליון דולר), הודיעה על רצונה לקחת הפסקה ממשחק לטובת לימודי אמנות.

סטיוארט (24) מופיעה בסרטים מאז גיל 14, כשהבולטים שבהם הם סרטי "דמדומים" שבהם כיכבה בדמותה של בלה סוואן. בראיון ל-USA Today אמרה השחקנית: "אני לוקחת הפסקה כי עבדתי רצוף במשך השנתיים האחרונות. אני שחקנית וזה סוג האמנות שבחרתי לעצמי ובגלל שהתחלתי בגיל כל כך צעיר, תמיד הרגשתי מפוחדת בכל מה שקשור לתחומי אמנות אחרים שעניינו אותי".

איך מתחילה אמנית צעירה להתגבר על פחדי העבר? התכנית של סטיוארט היא לקנות דירת סטודיו בלוס אנג'לס ולהתחיל לעבוד. "התחלתי כבר לפני שבועות לעשות אמנות בעבודת יד, אני רוצה לביים סרט קצר ועוד שורה של פרויקטים. אני לא יודעת איך אעשה את זה, אבל השאיפה שלי היא לשמור את הכל מאד קרוב לעצמי".

קריסטן סטיוארט (צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL)
נתראה בגלריה | צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL
אחרי עשר שנות קריירת משחק, סטיוארט לא סוגרת את הדלת על חזרה לעסקי השעשועים. "מה שבטוח הוא, וזה יישאר איתי לנצח, הוא שאני אוהבת מאד לעבוד. אני אוהבת עבודה קשה. הימים האחרונים היו ממש טובים. לא הייתי צריכה לעשות יחסי ציבור לאף סרט, לא הייתי עמוסה וזה הרגיש טוב".

בחודשים האחרונים יצאו לבתי הקולנוע לא פחות משלושה סרטים בכיכובה של סטיוארט. בעוד שהדרמה המלחמתית "Camp X-Ray" זכתה לביקורות פושרות, שני סרטיה האחרים: "Clouds of Sils Maria" ו-"Still Alice" חובקו על ידי המבקרים ועשויים אף להעניק לה מועמדות ראשונה לאוסקר בטקס הקרוב.