כבר הרבה מאד זמן שסרט אחד לא סיפק כל כך הרבה כותרות בתקופה כל כך ארוכה. בשנה וחצי שקדמו להפצת "מלחמת העולם Z", כונתה הפקת הסרט מקוללת. כל זאת בעקבות הדחיות בצילומים, התקלות במהלכן וההחלטה לשכתב את התסריט ולבצע צילומים מחודשים בעלות של 20 מיליון דולר לאחר שהסרט הוקרן לראשי פרמאונט. הבכורה העולמית של הסרט לוותה בסקנדל מכיוון טורקיה, שצנזרה, לכאורה, את האזכורים של ישראל בכתוביות של הסרט. עכשיו מגיעה הטענה ההפוכה שטוענת: מדובר למעשה בסרט תעמולה ציוני.

כזכור, "מלחמת העולם Z" מבוסס על רב מכר בעל אותו שם מאת סם ברוקס, שיצר לאור בשנת 2006. הספר מתאר מציאות זוועה עתידנית שבמה מגיפה קטלנית מופצת ברחבי העולם באמצעות השוק השחור ומביאה להפצה של מרבית מדינות העולם במתים חיים קטלניים. ישראל, שממהרת לסגור את גבולותיה עם הידיעה על פרוץ המגיפה, נותרת אחת המדינות היחידות בעולם שמצליחות לחסום את עצמה מהזוועה. גארי ליין (בראד פיט) , חוקר המיוחד מטעם האו"ם יוצא למסע ברחבי העולם כדי לנסות ולמצוא פתרון לסכנה ומבלה זמן ניכר ממנו בישראל. יש לציין כי במסגרת המציאות המתוארת בספר יוצאת ישראל חד צדדית מהשטחים הפלסטיניים ומסכימה להכניס לשטחה אזרחים פלסטיניים שלא נדבקו במגיפה.

מלחמת העולם Z
הזומבים נחסמים על גדר ההפרדה
"לא רק שחומת ההפרדה הישראלית מוצדקת בסרט על ידי כך שהיא חוסמת את פלישתם של הזומבים לגבולותיה, יש כאן הצדעה לאופי הבלתי מתפשר ולנחישות של הצבא הישראלי", טוען ג'סי בנג'מין מהמגזין "Mondoweiss" במאמר שזכה לכותרת "הסברת הזומבים". במגזין היהודי "Times of Israel" הלכו אפילו רחוק יותר וכינו אותו "התעמולה הציונית הטובה ביותר לישראל מאז 'אקסודוס' של אוטו פרמינגר". במגזין אף משבחים את ההצגה של ישראל כמדינה סובלנית והטרוגנית, בה חיים אלה לצד אלה חרדים, חילונים ופלסטינים מוסלמים. בניו יורקר הועלתה הטענה שהמסר שעשוי להתפרש מהסרט הוא שהחומה לא רק נדרשת, אלא שיש לחזק אותה עוד יותר.

כצפוי, בעולם הערבי התגובות היו חריפות הרבה יותר. בכתבה שפורסמה על הסרט באתר אלג'זירה צוטטו גולשים ומבקרים רבים שהביעו תרעומת על התדמית הישראלית המוצגת בסרט. "זה הפך להיות מסרט אקשן לפורנוגרפיה ציונית כשעה לתוך הסרט", טען הבלוגר angry arab, "הסרט מצדיק את חומת האפרטהייד ותרבות המחסומים שבמסגרתה מתייחסים לאנשים כמו לזומבים". "עזבו את הזומבים, הרגע הכי לא ריאליסטי בסרט התרחש כשישראל הזמינה לשטחה פלסטינים", כתב הגולש Avinash Tahroor.

מלחמת העולם Z
אימון עתידי של חיל האוויר?
"מלחמת העולם Z" פתח את הסופ"ש הראשון שלו בסערה עם רווחים של  82 מיליון דולר בצפון אמריקה ו-127 מיליון בעולם. הסרט יגיע לישראל ב-11 ביולי. 

>> זוועה גאונית: הכירו את הסרט הכי גרוע בכל הזמנים
בואו לפייסבוק שלנו