"צ'ארלי נשך לי את האצבע 2: נקמת הצ'ארלי", "10 סיבות לאהוב שלא חשבתם עליהם" וכמובן "גראמפי קאט נגד ליל באב: עידן המם". כל אלה אולי נשמעים כמו שמות מופרכים למדי לסרטים, אבל בעוד כמה שנים הם עשויים להיות מובנים מאליהם. ככה זה כשגוף כמו באזפיד מחליט להכניס את היד עמוק לכיס ולהיכנס כשחקן משמעותי בתחום הצפוף של אולפנים שמתחרים על תשומת הלב שלנו.

הניו יורק טיימס דיווח אתמול (ראשון) שאתר החדשות והרשימות הפופולארי ישקיע 50 מיליון דולר בהקמת חטיבת קולנוע עצמאית. בשלב ראשון נראה שהכוונה היא לייצר תוכן וידאו מקורי שיהפוך לויראלי ברשת ותכניות רשת, אבל בחברה כבר מסמנים את המטרה הבאה: יצירת סרטי קולנוע באורך מלא ושיתופי פעולה עם הוליווד.

שוויה של באזפיד מוערך בכ-850 מיליון דולר ובחברה מועסקים כיום 550 עובדים, וכמו כל ארגון מודרני גדול מטרתה המוצהרת היא לשלוח זרועות לכמה שיותר תחומים. "תחשבו על זה רגע", אומר ג'ונה פרטי, אחד ממנהלי החברה, "מה אם הוליווד או ארגון חדשותי גדול היו מנוהלים כמו סאטרט-אפ? אנחנו בונים את עצמנו כך שנענה על צרכי המדיה של הצרכנים שלנו".

באזפיד  (צילום: Macey J. Foronda/BuzzFeed)
ככה מתחיל כל תסריט גדול | צילום: Macey J. Foronda/BuzzFeed
החטיבה החדשה של החברה תמוקם בלוס אנג'לס ותנסה למקסם את הכוח העצום של 150 מיליון גולשים בחודש להכנסות נוספות. בחברה לא מתחייבים עדיין על תאריך יעד לסרט הגדול הראשון, אבל אם הניסוי הזה יסתבר כרווחי, זה עשוי לקרות הרבה יותר מהר ממה שנדמה. בשנים האחרונות עולים בהוליווד שמות חדשים כמו מארוול ונטפליקס שהפכו להצלחות גדולות, באזפיד מקווה להיכנס לרשימה הזאת בקרוב.