תביעה מצמררת שהוגשה השבוע כנגד חדשות רשת "פוקס" האמריקאית, טוענת כי גרמה טראומה קשה לשני ילדים שנאלצו לצפות באביהם מתאבד בשידור חי. האירוע הדרמטי התרחש ב-28 לספטמבר, כשהמשטרה פתחה במרדף אחרי ג'ודון רומרו (32), גנב מכוניות סדרתי, שנתפס בשעת מעשה והחליט להימלט בנסיעה מכוחות השיטור שדלקו אחריו. במסגרת מסורת שידור המרדפים העלתה רשת פוקס מסוק לאוויר והעבירה את המרדף אחרי רומרו בשידור חי.

בניו של רומרו, בגילאי 9, 13 ו-15, צפו באותה שעה במשדר מבלי לדעת שאביהם הוא החשוד הנמלט. ברגע השיא של המרדף נטש רומרו את רכבו לאחר שהדלק במיכל אזל ונמלט רגלית אל השדה שבצדי הכביש. כשכוחות השיטור החלו לסגור עליו שלף רומרו אקדח, כיוון אותו לראשו וירה. רגעים לפני כן ניתן לשמוע את מנחה המשדר, שפרד סמית', צועק בקול לחדר הבקרה: "רדו מזה", "רדו מזה". לאחר שהתכנית יצאה להפסקת פרסומת פתאומית, שב סמית' אל המסך והתנצל אישית בפני מיליוני הצופים שחזו באירוע.

התאבדות בשידור חי
הרגע שלפני הירייה
אנג'לה רודריגז, אשתו של רומרו, תיארה את ההתרחשויות שהובילה להחלטה לפתוח בהליכים משפטיים: "שמועה על משדר חדשות דרמטי פשטה בבית הספר שבו הילדים לומדים. הם רצו הביתה כדי לצפות במשדר ואז גילו באימה שמדובר באבא שלהם", סיפרה לניו יורק דיילי ניוז. הפסיכולוג שבדק את שני הבנים הגדולים הגיע למסקנה כי הם סובלים מסימפטומים של פוסט טראומה בעלת השלכות מסוכנות לטווח ארוך. שניהם לא חזרו מאז לבית הספר על פי כתב האישום.

ברשת פוקס העדיפו שלא להגיב לתביעה בטענה שהם לא נוהגים להתייחס לנהלים משפטיים שנמצאים בעיצומם.