ביום ראשון התקיים במלון בוורלי הילס בלוס אנג'לס טקס האמי לשעות היום. אופרת הסבון הוותיקה "צעירים חסרי מנוח", שהובילה במספר המועמדויות (26), הייתה הזוכה הגדולה של הטקס עם ארבעה פרסים חשובים, ובהם סדרת הדרמה הטובה.

בריטני פורלן ולורן אליזבת, שהיו חלק מפאנל המגישות שהוזמנו להעניק פרשנות לשלב השטיח האדום, התהדרו במהלך הסיקור בכמה יציאות חסרות טקט במיוחד, שהספיקו כבר לייצר סערה ברשתות החברתיות. אחרי שכינו את השחקן לורנס סנט ויקטור מ"היפים והאמיצים", "גבר יפהפה משוקולד", ושאלו אותו איך זה להיות שחקן שחור באופרת סבון, הם לקחו את ה"הומור השחור" צעד אחד קדימה והתבדחו על אונס. בזמן שפלרטטו מול המצלמות עם כוכב "בית חולים כללי", השחקן ריאן פייבי, ואחרי שהשחילו לא מעט רמיזות מיניות בסגנון רופא-חולה, הן זרקו לו: "נצטרך להרחיק אותך מאתנו לפני שנאנוס אותך".

משתמשי טוויטר התחילו לצייץ "גוועלד" בהמוניהם, וכינו את האירוע "מזעזע". מצייצים רבים ממש דרשו התנצלות מפורשת מהאקדמיה הלאומית לאמנויות, טלוויזיה ומדעים. למרות התלונות והקריאות להתנצלות, האקדמיה טרם הגיבה לביקורת.

פורלן, כתבת השטיח האדום שהתבדחה על האונס, צייצה בחשבון הטוויטר שלה אחרי הטקס, אך בחרה לא להתייחס להמולה סביב ההתבטאות שלה. בסרטון שפרסמה בעמוד היוטיוב שלה נשמעות עוד כמה וכמה התבטאויות מטרידות, וכן החזרה על העובדה שלא הכירה אף אחד מהאנשים שאותם הייתה אמורה לראיין. כתב הבידור סם רובין, שמארח את כיסוי השטיח האדום של הערוץ באופן קבוע, ניתח: "זה היה ברור שהמארחים לא ידעו מי היו 90 אחוז מהאנשים. זה מטריד שאנשים לא עושים את שיעורי הבית שלהם וחושבים שמספיק להיות שנון כדי לעשות את העבודה".

גם הטקס עצמו היה שונה מאוד מטקס האמי המוכר של הפריים טיים; במהלכו כוכבת "בית חולים כללי" הציעה להתפשט בפני הקהל, שרון אוסבורן דיברה על מין אוראלי בזמן שהגישה פרס, ובסופו, המנחה קאתי גריפין צרחה על מפיקת "צעירים וחסרי מנוח" באמצע נאום התודה שלה: "קדימה, גברת, הגיע זמן לשים לזה סוף".