גידי רף, יוצר "חטופים", חוזר לקולנוע. רף - שחתום כיוצר גם על סדרות הטלוויזיה "הומלנד" (המקבילה האמריקאית של "חטופים"), "הרודן" ו"דיג" - יביים סרט חדש על משימת הבאתם ארצה של העולים מאתיופיה בראשית שנות ה-80. הסרט, “Operation Brothers”, יגולל את סיפורו הדרמטי של צוות המוסד שיצא לחלץ את העולים האתיופים ממחנות מעבר בסודאן. רף גם יכתוב ויפיק את הסרט, שיופק באולפני "Fox Searchlight". גם אלכסנדרה מילצ'ן, בתו של המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן, תיקח חלק בהפקה.

לפי "וראייטי", "Opreation Brothers" יתחיל ב-1977, כשראש הממשלה החדש מנחם בגין מצווה על המוסד לחלץ את אלפי הפליטים האתיופים היהודים בסודאן. הצוות מקים בסיס סודי בכפר נופש נטוש בסודאן ומנווט משם את המבצע להעלאת הפליטים.

באותן שנים לא קיימו ישראל ואתיופיה קשרים דיפלומטיים, ויהודי אתיופיה הגיעו ברגל לגבול סודאן והועברו לישראל בספינות ובמטוסים ישראלים. כ-5,000 יהודים עלו במסגרת אותם מבצעי העפלה, ולפחות 4,000 נספו במסע אל הגבול הסודאני. ב-1984 הוחל במבצע מואץ להעלאת יהודי אתיופיה שנקרא "מבצע משה", ובמסגרתו הועלו לארץ למעלה מ-6,000 בני אדם.

רף, שקנה לעצמו שם של יוצר מוערך בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית, כבר מעורב בסרט קולנוע נוסף: המותחן “Turn to Mind”, שיבוסס על ספרה של אליס לפלנט על רופאה בגמלאות הסובלת מאלצהיימר ונחשדת ברצח חברתה.

ובינתיים, הסדרות הטלוויזיונית של רף ממשיכות. "הומלנד" צפויה לחזור לרשת "שואוטיים" ב-4 באוקטובר, כשבמרכזה החיים החדשים של קארי מחוץ ל-CIA - ניסיון שמחזיק מעמד "בערך חמש דקות", על פי קלייר דיינס, שמגלמת את דמותה. העונה החדשה מתרחשת בברלין, ונשיא "שואוטיים" דייויד נוויס סיפר כי היא תטפל בנושאים אקטואליים כמו דאע"ש, הטבח בשארלי הבדו ואדוארד סנודן. לסדרה יצטרפו אלכסנדר פלינג הגרמני (שמשחק גם בסרט הישראלי החדש "פלאפל אטומי"), מירנדה אוטו ("שר הטבעות") ומארק איווניר הישראלי.

"הרודן" - אותה יצר רף עבור רשת הכבלים FX - עומדת לסיים את עונתה השנייה כשהיא עדיין ממתינה לקבל אור ירוק לעונה נוספת. מנכ"ל רשת הכבלים FX, ג'ון לנדגרף, אמר לאחרונה כי הוא מעריך את הסיכויים כ"50-50". הרייטינג של הסדרה אמנם ירד ב-25 אחוזים, אך לדברי לנדגרף, זה מה שקורה לרוב בסדרות כבלים. "מבחינתי", הבהיר, "השאלה היא אם הסדרה תמשיך לצמוח מבחינה קריאטיבית".