שערורייה בקנה מידה היסטורי או סתם פאניקה מתוקשרת היטב? כך או אחרת, טקס האוסקר מצליח לייצר כותרות כשנותרו עוד שלושה שבועות עד לרגע פתיחת המעטפות. צילום מסך שנלקח, לכאורה, משידורי רשת CNN ופורסם בחשבון הטוויטר של אתר Cinemablend, מציג את הלוחית המוזהבת שאמורה להיות מוצמדת לפרס האוסקר של השחקן הטוב ביותר. הצילום נעשה במהלך ארוחת הצהריים המסורתית של המועמדים שנערכה אתמול (שני) ומובטע בה שמו של ליאונרדו דיקפריו כזוכה על תפקידו ב"זאב מוול סטריט".

יש לציין שההצבעה הרשמית של חברי האקדמיה נמצאת עדיין בעיצומה בימים אלה ולא צפויה להסתיים עד ה-25 בפברואר, כך שמעשית לא יכול להיקבע מנצח כבר כעת. ההסבר ההגיוני הוא שלוחיות הוכנו מבעוד מועד לכל חמשת המתמודדים לתפקיד ואחת מהן נתפסה בעדשות המצלמה. עדכון: באקדמיה אישרו כי החליטו לעניק לוחיות למזכרת לכל חמשת המועמדים במהלך הארוחה.

ליאונרדו דיקפריו בגלובוס הזהב 2014 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
יחייך גם באוסקר? דיקפריו עם גלובוס הזהב | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
עם זאת, התמונה מעוררת המחלוקת הזו מופיעה בבוקר שבו ה"לוס אנג'לס טיימס" מדווח על הפגנה שהתקיימה לצד האולם בו נערכה הארוחה. 40 אנשי האבטחה שהביעו את מחאתם, פוטרו לאחרונה על ידי האקדמיה בטענה שכשלו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שנדרשים בשמירה על סודיות האוסקר. האם יכול להיות שאחד מהעובדים חדורי תחושת הנקם, העביר את הלוחית המוזהבת בעצמו ל-CNN כדי לעורר סערה?

באשר לסיכויי הזכייה של ליאו, לפחות מבחינה סטטיסטית, נראה שמדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית. הכוכב, שגילם בסרט את הברוקר המושחת ג'ורדן בלפורט, זכה אמנם לפני כחודש בגלובוס הזהב, אך זה נעשה כשקטגוריית השחקן פוצלה לתחומי הדרמה והקומדיה. בכל יתר טקסי הפרסים החשובים של השנה ראה דיקפריו את מתחריו הגדולים (בעיקר מת'יו מקונוהיי) עולים שוב ושוב לפודיום ובחלק מאתרי ההימורים המובילים תוכלו לקבל 50 דולר על כל דולר שתשקיעו, במידה ויעשה את הבלתי ייאמן בטקס שייערך ב-2 במרץ.