וונדר וומן
לינדה קארטר, שובי אלינו!
מותה של מרגרט תאצ'ר, אשת הברזל, הזכיר לנו שיש אשת ברזל אחרת שעדיין לא קיבלה נוכחות קולנועית – וונדר וומן. אחרי הכל, סופרמן, באטמן וספיידרמן כבר זכו לעשרות עיבודים, שלא לדבר על הסרט השלישי בסדרת "איירון מן" שיוצא בקרוב.

מתי, אם בכלל, יחליטו בהוליווד להפיק סרט על קורותיה של גיבורת העל הזו? בראיון ל"אנטרטיימנט וויקלי" מסבירה קריסטי גואוורה-פלאנגן, מי שעומדת מאחורי הסרט הדוקומנטרי "וונדר וומן – הסיפור שלא סופר על גיבורות העל האמריקניות", מדוע אין לנו סיבה לאופטימיות. "למרות השינויים הרבים שוונדר וומן עברה, בבסיס היא עדיין מסמלת שילוב בין כוח וחמלה", היא אומרת.

"נראה שהוליווד מהססת לסגור סרט שבו אישה מככבת בתפקיד הראשי. יש לקוות שההצלחה של 'משחקי הרעב' תשנה את התפיסה הזו, שסרטים על נשים פשוט לא עושים כסף. זה גם אתגר גדול למצוא במאי שיהיה נאמן לחומרים המקוריים אבל עדיין יצליח להפיח בהם חיים בדרך שתקרוץ לקהל הרחב. ג'וס ווידון עשה עבודה טובה ב'הנוקמים'. מכיוון שרבים מתקשים להגדיר מי היא וונדר וומן מחוץ לתחפושת, מדובר באתגר".

אגב, גם הגיבורה הנשית היחידה ב"הנוקמים", האלמנה השחורה (סקארלט ג'והנסון) לא זכתה לסרט פריקוול משלה, והסתפקה בתפקיד קטן ב"איירון מן 2".

עוד בעיה שמתעוררת תדיר בכל הנוגע לוונדר וומן, אומרת גואוורה-פלאנגן, היא הבחירה בלאב-אינטרסט של הגיבורה.

"נראה שהכותבים במהלך השנים התקשו להבין איך צריך להיראות מושא תשוקותיה של וונדר וומן", היא מסבירה. "אחרי שניסינו את באטמן, סופרמן וכמה אלים אולימפיים, לא מפתיע שהם נאלצו לעבור לגורילות או לאמבה ענקית מהחלל החיצון".