האם אתם מוכנים לכתבה נוספת על כך ש"הנוקמים: סוף המשחק" שבר איזהשהו שיא קולנוע-כלכלי? בטח שמוכנים, כיוון שעד כה הוכיח את עצמו "סוף המשחק" לא רק כסרט המכניס ביותר בכל הזמנים אלא גם כאחד הסרטים הכי מעניינים של 2019. בשבועות האחרונים, ככל שהתקרב מועד שחרורו של הסרט לצפייה ביתית, טפטפו שחקניו ויוצריו עוד ועוד ידיעות ופיסות מידע אודותיו בראיונות חדשים. צמד הבמאים ג'ו ואנתוני רוסו (שביימו גם את "מלחמת האינסוף" ואת שני הסרטים האחרונים בסדרת סרטי קפטן אמריקה) התראיינו לאחרונה לאתר IMDb, וסיפרו שסצנה אחת מהסרט היא, להבנתם, הסצנה היקרה ביותר שצולמה אי פעם.

ותופתעו אולי לדעת, אבל הסצנה המדוברת היא לא סצנת הקרב הענקית שבשליש האחרון של הסרט. למעשה, האחים רוסו התייחסו לסצנה שמגיעה אחרי הקרב הסופי-סופני בין גיבורי מארוול וצבאו האימתני של ת'אנוס - מערכה עקובה מדם שגובה גם את חייו של הנוקם המייסד, טוני סטארק (איירון מן). במעמד הלוויה של סטארק, שמתרחש ליד הבקתה בה התגורר עם משפחתו אחרי השמדת חצי מאוכלוסיית היקום בסוף "הנוקמים: מלחמת האינסוף", מופיעים כמעט כל הגיבורים שהופיעו בסרטי מארוול בעשור האחרון, כולל הדמויות המשניות ביותר ואפילו כמה ששכחתם (שלום גם לך, הילד מ"איירון מן 3". לא התגעגענו בשום צורה). הבמאים נשאלו אם נעזרו, כמקובל, באפקטים ממוחשבים לצורך הפקת סצנה בעלת משתתפים רבים כל כך - והם ענו: "כולם היו שם". כלומר, כל כוכבי מארוול הגיעו ליום צילומים שלם, שכל מה שנדרש בהם בו הוא לעמוד במקום ולהיראות עצובים, והם קיבלו על כך תשלום.

"התבדחנו, ואני לא יודע אם זו רק בדיחה, שמדובר כנראה בשוט היקר ביותר בתולדות הקולנוע. הרבה משכורות מופיעות שם על המסך", הסביר ג'ו רוסו, "לכל הפחות זה יום הצילום היקר ביותר בהשתתפות ניצבים בלבד בהיסטוריית הקולנוע", ומיד הוסיף "חוץ מ'קלאופטרה'". רוסו מתייחס לצילומי הסרט מ-1963 בכיכובם של אליזבת טיילור, ריצ'רד ברטון ורקס הריסון, הפקת ענק של אולפני פוקס שסבלה מצרות הפקתיות רבות (כולל סט מפואר שנבנה פעמיים מאפס), ושנחשב במשך שנים לסרט היקר ביותר בהוליווד. תקציב ההפקה והשיווק של "קלאופטרה" עמד בסופו של דבר על כ-44 מיליון דולרים, שהם בתוספת חישובי אינפלציה קרוב ל-360 מיליון דולרים בני זמננו. לשם ההשוואה, תקציב ההפקה והשיווק של "סוף המשחק" הוא 356 מיליון דולרים בלבד כמו איזה קמצן לוזר.

"הבאנו את כולם כשאנחנו מעמידים פנים שהם מצלמים סצנת חתונה", אמר רוסו שהסביר גם שההפקה שיקרה לעשרות השחקנים כדי לשמור על חשאיותה של הסצנה: "לכולם יש מנהלים, סוכנים, מעצבי שיער ומאפשרים - ולא יכולנו להגיד לאף אחד מה אנחנו מתכננים כי זה יכול לדלוף מאלף מקורות. אז הבאנו לשם את כולם בטענת שווא ואמרנו שהם באים לחתונה, וביום בו הם הגיעו והתחיל להתלבש בבגדים שחורים הם אמרו 'זו חתונה משונה מאוד'. אמרנו: 'זה כי מדובר בעצם בלוויה'".

ובאמת שאין לכוכבי יקום מארוול מה להתלונן (מעבר לאותו מעטה חשאיות שהם צריכים לשמור עליו במשך שנה-שנתיים). כוכבים רבים במותג, בהם דאוני ג'וניור, סקרלט ג'והנסון (האלמנה השחורה) ובראדלי קופר (רוקט), מקבלים בנוסף לשכר הבסיס שלהם - משכורת זעומה של מיליון דולרים לקופר על הופעת דיבוב בלבד, ו-20 מיליון דולרים לג'והנסון - הם מקבלים גם אחוזים מרווחי הסרט. כיוון ש"סוף המשחק" הוא סרט רווחי *מאוד*, דאוני ג'וניור צפוי להרוויח ממנו 75 מיליון דולרים - חד משמעית, סכום ששווה למות בשבילו על המסך הגדול.