"הזאב מוול סטריט", סרטו החדש של הבמאי המוערך מרטין סקורסזה ("החברה הטובים", "הטייס") מביא את סיפורו האמיתי של ברוקר בשם ג'ורדן בלפורט (לאונרדו דיקפריו) שניצל את לקוחותיו כדי להתעשר ולנהל חיי פאר מעבר לכל דימיון. הסרט, שאורכו 3 שעות, מתאר את חייו עמוסי הסקס והסמים של בלפורט וכולל גם כמה סצנות גרפיות מאוד. סקורסזה הודה בעצמו שהסרט לא מתאים לכל אחד, אבל בוודאי לא ציפה למתקפה אותה חווה כשהגיע להקרנה המיוחדת הסרט בפני  חברי האקדמיה לקולנוע (הגוף שמצביע בטקס האוסקר).

השחקנית, הופ הולידי, שנכחה בהקרנת הסרט, דיווחה על האירוע בחשבון הפייסבוק שלה: "ליל אמש היה עינוי באקדמיה, "הזאב מוול סטריט" הוא שלוש שעות של עינוי, אותו זבל מגעיל שוב ושוב. אחרי הסרט נערך דיון שרבים מכם לא נשארו אליו: דלתות המעלית נפתו וסקורסזה, דיקפריו ואנשים אחרים יצאו ממנה כאשר אחד מחברי האקדמיה רץ אליהם והחל לצרוח – 'תתבייש לך. דוחה!'"

הזאב מוול סטריט
אני דוחה?
נציג מטעמו של סקורסזה טען כי אף אחד לא צרח על הבמאי, אבל הודה שאדם אחד זרק הערה שלילית על הסרט: "הבמאי לא יכול היה לענות לו כי הוא מיהר ביחד עם שאר הצוות לפאנל שאלות ותשובות שנערך בסיום ההקרנה".

הולידיי עצמה סירבה לחשוף את זהותו של האדם שהתעמת עם סקורסזה, אבל אישרה שכל החוויה הייתה מוזרה ומביכה בשביל שאר האנשים שחיכו למעלית. היא הוסיפה ואמרה שהסרט קיבל ביקורות מעורבות, כאשר חלק מהצופים אהבו אותו מאד והיתר מצאו אותו בטעם רע (כולל הולידיי עצמה). "הסרט בוטה", מסביר סקורסזה. "אבל ראיתי אותו עם הקהל ואני חושב שהוא עובד. אני מאמין שהסרט לא יקלע לטעמם של כולם – כנראה שלא. הוא לא נוצר עבור בני 14"

התקרית ביום שבת לא הייתה הפעם הראשונה שסרט של סקורסזה מקבל ביקורות קשות מחברי האקדמיה. בהקרנת "קזינו", סרטו משנת 1995, נעמד אדם באמצע הסרט וצעק על המסך "מגעיל! פורנוגרפיה! זבל!" למרות זאת, קיבלה שרון סטון מועמדות לאוסקר על משחקה בסרט. סקורסזה עצמו זכה בפרס האוסקר לבימוי בשנת 2006 על סרטו "השתולים", זאת לאחר שנים של עשייה ללא הפרס הנחשק.

>> בואו לפייסבוק שלנו