אין תמונה
קודם אמריקה, אחר כך העולם
"קפטן אמריקה: חייל החורף", הסרט החדש מבית אולפני מארוול, לא הסתפק רק בשבירת שיאים קופתיים, אלא הפך את האולפנים לבעלי העולם הקולנועי הרווחי בהיסטוריה. המותג שהביא לנו בשנים האחרונות את "איירון מן", "ת'ור", "הענק הירוק" וכמובן "הנוקמים", מביט כעת על לא מעט מותגים קלאסיים מלמעלה.

בזכות "קפטן אמריקה" הגיע הרווח הכולל מהעולם של מארוול ל-2,463,300,000 דולר. סכום שהספיק כדי לעקוף את העולם שהחזיק עד כה במקום הראשון: עולם הקוסמים של הארי פוטר. שמונת הסרטי של אולפני וורנר בכיכובו של הארי פוטר "הסתפקו" ב-2,390,100,000 דולר. שבעת סרטי "מלחמת הכוכבים" (1,918,100,000 דולר) ו-24 סרטי ג'יימס בונד (1,912,800,000 דולר) מגיעים מיד לאחר מכן.

סרטי מארוול מאגדים בתוכם את סדרות גיבורי העל שהופיעו במשך עשרות שנים בספרי הקומיקס של החברה. הסרט הראשון של האולפנים היה "איירון מן" שיצא בשנת 2008. נכון להיום תכנית המשחק של מארוול מלאה עד שנת 2028. בין היתר מתוכננים לצאת בתקופה הקרובה הסרט השלישי בסדרת "קפטן אמריקה ו-"Ant Man", בכיכובו של פול ראד. לצד סרטי הגיבורים הבודדים, מתמקדים האולפנים במותגי הענק שמאגדים אותם: "הנוקמים 2" (שייצא בקיץ הבא) ו"שומרי הגלקסיה" שייצא באוגוסט הקרוב.

עם כל הכבוד לרווחים המרשימים, לא מומלץ לאנשי מארוול לנוח על זרי הדפנה. המותגים האחרים ברשימה מתכוונים לצאת בסדרות חדשות משלהם בשנים הקרובות, שצפויות גם הן לעשות הרבה מאד כסף בקופות. דיסני (הבעלים של מארוול) מתכננת שלושה סרטים חדשים בסדרת "מלחמת הכוכבים" (לא כולל שמועות על סרטי ספינאוף לדמויות נבחרות בין לבין), ובאולפני וורנר כבר עובדים במרץ על "Fantastic Beasts", סדרת סרטים שתתרחש בעולם הקוסמים 70 שנה לפני הולדתו של הארי פוטר. גם ג'יימס בונד יחזור לשרת את הוד מלכותה בשנה הבאה בסרט ה-25 בסדרה.