בתחילת השבוע גילו לנו החברים מהאקדמיה לסרטים בניו-יורק איזה באסה להיות שחקנית בהוליווד: גם את הכי מצליחה שיש, לא רק שאת מרוויחה כמו שחקן דרג ב' אלא גם בזמן המסך הלא-מרשים מדי שכבר ניתן לך את שותקת במשך שני שליש מהזמן ועשרים וחמישה אחוזים שאת מציגה דרגה כלשהי של עירום. אה, וברור שאף אחד לא יעסיק אותך אחרי גיל 35. עם כל זה, לא פלא שפחות ופחות שחקניות מוכנות לשחק לפי הכללים ההוליוודים. הנה --- מהן, שזרקו את כל ציפיות התעשייה לאסלה, הורידו את המים, והרוויחו מזה לא רע. ואף מילה על ג'ניפר לורנס.

1.מליסה מקארתי

מקארתי, שהתחילה את דרכה בתור הסיידקיק השמנמנה של לורליי מסדרת הבנות הבלתי נגמרת, "בנות גילמור" ועשתה צחוק משמנים מתמזמזים ב"מייק ומולי", מינפה את עצמה בשנים האחרונות לאחת השחקניות היותר מבוקשות על מסך הכסף. הבוסט התחיל בתפקיד הקומי והפרוע של בת הדודה הביטחוניסטית המטורפ ששיחקה ב"מסיבת רווקות" המצליח, שזיכה אותה גם במועמדות לאוסקר, ומשם המשיכה לסדרת הסרטים "ההנגאובר" ולקומדיית האקשן "עצבניות אש" עם סנדרה בולוק – שהיה לסרט השני הכי רווחי בשנת 2013 ושאף אחד כבר לא הלך לראות בשביל בולוק. לא רע בשביל בחורה בת 43 עם שלושים קילו עודפים.

2. רוזי אודונל

למרות שהיא רחוקה מדמות הממתק הלאומי שהאמריקאים היו מדמיינים לעצמם, כבר שנים עשורים שרוזי היא אחת הדמויות האהובות בארה"ב. הסטנדאפיסטית, שחקנית, מנחה וסופרת כיכבה והתארחה באינספור מופעים, תכניות וסדרות וב-96' קיבלה תכנית יומית משל עצמה, בעולם שאליו מורשות להיכנס בדרך כלל רק בלונדיניות קטנות וחמדמדות בסגנון קייטי קוריק. אמריקה התאהבה באירית השמנמנה, והמשיכה לעקוב אחריה גם כשהתרחבה לעיתונות, לרדיו, ולבלוג מצליח שמארח כותבות כמו קתי גריפין וברברה וולטרס. רוזי בכלל בעטה בתבנית האישה ההוליוודת כשיצאה מהארון ב-2002, וכיום היא מגדלת עם בת זוגה שישה ילדים בפרברי ניו יורק.

3. ג'יימי לי קרטיס

צריך להיות חתיכת אישה כדי לשרוד בכבוד את המעבר מסמל מין צעיר לאישה מבוגרת שפויה בדעתה שלא נראית כאילו כרכו לה שקית ניילון על הראש והידקו; והאישה הזאת היא ג'יימיס לי קרטיס. קרטיס, שגדלה בתוך האצולה ההוליוודית (הוריה היו השחקנים טוני קרטיס וג'נט לי), נודעה בצעירותה כיפהפה הצווחת מסרטי האימה של תחילת האייטיז. עד סוף העשור היא כבר הצלחה להזיז את עצמה למשבצת מכובדת יותר של שחקנית קומית מוערכת, אבל עדיין אחת מהממת. אלא שכמו כל מי שלא רוצה למות צעירה, קרטיס הייתה צריכה להתבגר בסופו של דבר, וכשהתקרבה לגיל 50 הודיעה קבל עם ועדה שאצלה לא יהיו שום ניתוחים, הזרקות, ואפילו לא צבע לשיער. "אני מרגישה הרבה יותר טוב ממה שהרגשתי בגיל 20", אמרה כשהצטלמה לפרויקט נטול פוטושופ שהציג אותה בבגדים תחתונים בסגנון הטבעי. זה כנראה עובד, קרטיס היא מהשחקניות הבודדות באמצע שנות החמישים שלהן שעדיין מועסקות ורק לאחרונה הצטלמה לסרט המדובר של ורוניקה מארס.

4. קווין לטיפה

לא פשוט להיות אישה בהוליווד, ועוד פחות מזה להיות אישה שחורה בגובה 1.80 ועם משקל שקרוב יותר לזה של מתאבקת מקצועית, אבל קווין לטיפה אימצה לעצמה שם של מלכה ומתגלגלת בתעשייה בחינניות מלכותית זה העשור השני. אחרי ההצלחה המוזיקלית בשנות העשרים לחייה, קווין החליטה לכבוש את הוליווד ולא עבר יותר מדי זמן עד שקיבלה את התפקיד המוזיקלי שהפך אותה להצלחה עולמית – מאמא מורטון בגרסת הסרט למחזמר "שיקגו", שגם זיכה אותה באוסקר (מה שהפך אותה לאחת משבע הנשים השחורות שזכו באוסקר מאז הקמתו). היא החלה להפיק סרטים, ובספטמבר השנה גם הצטרפה למועדון הטלוויזיה היומית עם תכנית משל עצמה הקרויה על שמה. נכון להיום, היא שווה 60 מיליון דולר.

5.כריסטינה הנדריקס

לפני קצת יותר מעשור, כשהנדריקס הייתה בת 25 ובמידה 38, הסוכנת שלה ביקשה ממנה לרזות. כבר אז היא סירבה להפחית ממשקלה. באופן אירוני, ההתעסקות הרצינית עד פטישיסטית בגוף שלה התחילה כשהיא כבר כמה מידות מעל, בתפקיד ג'ואן בסדרה "מד מן". "זה נראה לי מוזר", אמרה בריאיון לגרדיאן, "כל אישה מתייחסת באובססיה לגוף שלה, אבל אני הייתי יחסית מרוצה, לא ציפיתי לכזאת תשומת לב". הנדריקס אכן קיבלה חתיכת תשומת לב, כשמגזיני גברים רבים הגדירו אותה מיד עם פרסומה לאישה הסקסית ביותר בעולם – וזה בעולם שבו רוב הדוגמניות ממלאות בגדים שקטנים עליה בכעשר מידות. מבקרת האופנה של האל.איי טיימס אפילו טענה שהנדריקס גרמה לשינוי מהותי במודל היופי העכשווי. ואת זה היא עשתה עם משכורת של 50,000$ לפרק.

6.לינה דנהאם

מי היה מאמין שעד לפני שנתיים לא היה לכם מושג מי זאת, והיום אתם יכולים לצייר סקיצה מדויקת שלה בתחתונים מתוך שינה. דנהאם בת ה-26 עשתה את הלא ייאמן וזכתה ליצור סדרה עטורת באזז עבור HBO עם ג'אד אפאטו לפני שחגגה 25. אבל למען האמת, זה עוד היה הקטע הקל. דנהאם עשתה את מה שאף בת גילה על המסך לא העזה לעשות – היא נקטה בכיעור עצמי שיטתי, כי זה שירת את עלילת הסדרה שכתבה יותר מאשר תאורה מחמיאה ואיפור מוקפד. במילים אחרות, דנהאם הציגה את עצמה בהופעת בכורה לעולם כשהיא מזיעה בשיער מדובלל ובטישירט מהווה, ועוד ליד ג'מיימה קירק. למרבה הפלא, זה עבד. דנהאם הפכה לאחת היוצרות המעניינות והמדוברות, ובשל ההומור העצמי הכנראה בלתי נגמר שלה, גם קיבלה חוזה שמן של 3.5 מיליון דולר לספר עצות בהוצאת רנדום האוס הנחשבת. ואיפה את, מארני?