בסוף השבוע הקרוב יעלה "מליפיסנט" של אולפני דיסני לבתי הקולנוע ברחבי העולם. הסרט, שעלותו מוערכת בכ-200 מיליון דולר, מתאר את הסיפור המוכר של "היפהפייה הנרדמת" מזווית בלתי שגרתית – זו של המכשפה המרשעת. אנג'לינה ג'ולי, שלקחה פסק זמן ממשחק מול מצלמה מאז "התייר" ב-2010, מככבת כבר מספר חודשים בקמפיין הקידום של הסרט במראה שהוא ההיפך הגמור מהתדמית של אחת הנשים היפות בעולם.

בראיון שהעניקה ג'ולי לאתר ITN הבריטי, היא מספרת בפירוט על התהליך המורכב שהפך אותה למכשפה המאיימת בעלת הקרניים. "בתור התחלה פשוט נכנסו לאינטרנט וחיפשנו עיצובים מעניינים. נתקלנו בקבוצה של מעצבי עור שמתעסקת בבגדי פטיש אלגנטיים, פנינו אליהם וכך נוצר העיצוב הראשוני. בהמשך היינו צריכים להתאים אותן שוב כי בהתחלה הן היו כבדות מדי והקשו על התנועה שלי, אחר כך הן היו נשברות כי הייתי נתקלת בדברים כל הזמן. בסופו של דבר הגענו לעיצוב הזה שעשוי משילוב של עור נחש ודג".

גם תווי פניה המוכרים של ג'ולי עברו שינוי משמעותי כהכנה לדמות. צוות האיפור חיפש פתרון שיתרום לאווירה המאיימת שאמורה מליפיסנט לייצר, אבל מבלי להרתיע את הצופים. "החלטנו לייצר זוויות חדות לעצמות הלחיים שלה", מסביר אחד המאפרים בסרט. גם העיניים של השחקנית קיבלו טיפול מיוחד: "היא רצתה שהאישונים שלה ייראו מאונכים כמו עיניים של עז. הוספנו גם מעט צבע צהוב והתוצאה בהחלט מרשימה". "היה לי חושב להיראות כמו יצור כי אני משחקת אחד", סיכמה ג'ולי.

את הקול שבחרה עבור הדמות גיבשה ג'ולי בביתה, תוך כדי שורה של ניסויים על לא פחות מאשר ששת ילדיה. "הייתי עושה להם אמבטיה ומספרת להם סיפור לפני השנה ובכל פעם הייתי משתמשת בטון אחר של קול", מספרת ג'ולי, "בחלק מהמקרים הם אמרו 'מה זה אמא? למה את מדברת ככה' ובאחד מהם הם מיד התחילו לצחוק וביקשו שאעשה אותו שוב. זה היה הרגע שבו מצאתי את הנוסחה הנכונה. זה היה צריך להיות קול שפשוט כיף לשמוע אותו ולהשתגע".

ג'ולי נמצאת בשנה עמוסה גם מאחורי המצלמות. סרטה השני כבמאית "Unbroken", דרמת מלחמתית המבוססת על סיפור אמיתי, יגיע לבתי הקולנוע בעולם בדצמבר הקרוב.