בטקס שהתקיים היום בבית היוצר בנמל ת"א, הוכרזו הסרטים הזוכים בפסטיבל "דוקאביב" 2014, הפסטיבל הבינלאומי ה-16 לקולנוע דוקומנטרי, שיסתיים בסוף השבוע.

בתחרות הישראלית שפטו לזלי ושו, פול סטרוץ, דוד אופק וראיין הרינגטון, שבחרו בסרטה של אביגיל שפרבר "תקופת מבחן" כסרט הישראלי הטוב ביותר. בסרט חושפת שפרבר, במאית הסרט, את התמודדותה עם פרידה שחוותה. במקביל, היא מציגה את סיפורה של אריאל, צעירה אתיופית שאומצה על ידי הוריה כשהייתה בת ארבע ומתמודדת עם בעיות של אלכוהול וגניבות. חבר השופטים נימק את ההחלטה: "הפרס מוענק לסרט 'תקופת מבחן' על הקולנוע הנועז, המשלב עושר עלילתי עם אמת דוקומנטרית. הקרבה האינטימית וההבנה העמוקה של מורכבות מושג המשפחה, יוצרים דיוקן אישי יוצא דופן, שמצליח להציף תמות אוניברסאליות מנקודת מבט ייחודית". כל הסרטים הזוכים בתחרות הישראלית נעשו בשיתוף yes דוקו.

במקבילה הבינלאומית לפרס, זכה הסרט "הכיכר" של הבמאית ג'יהאן נג'ים. נג'ים, אמריקאית בעלת שורשים מצריים, עוקבת אחרי הצעירים שיצאו לכיכר תחריר בתקווה להביא לשינוי והתאכזבו כשהמציאות טפחה על פניהם. "הכיכר" זכה בעבר בפרס הסרט הדוקומנטרי העולמי בפסטיבל סאנדנס ובפסטיבל טורונטו, פרס גילדת הבמאים ומועמדות לפרס האוסקר.

"המיוחד בסרט 'הכיכר' הוא הדמויות מעוררות ההשראה - אנשים צעירים שהיו מוכנים לסכן הכול, גם את חייהם, למען התקווה לשינוי פוליטי לו הם מחוייבים. הבמאית לוקחת את הצופים למסע בן שנתיים המתעד את לידתו של שינוי מתמשך ובניית סדר חברתי חדש במצרים. בהיותה חלק מהכיכר היא מצליחה להביא חומרים נדירים ולבנות סיטואציות אנושיות דרמטיות ואמיצות. התוצאה היא מסמך חשוב שמספר על האירוע המשמעותי מבפנים", כתבו צוות השופטים שכלל את יעל ברתנא, עינת פישביין, פול פאולס, צ’ארלס שוארהוף וענת זלצר.

את פרס סרט הסטודנטים הטוב ביותר קיבל "מילה של פאפא", בבימויה של אנה גורביץ מאוניברסיטת תל אביב. בסרט עוקבת גורביץ אחרי היומנים שהשאיר מאחוריו אביה, שהלך לעולמו כשהייתה בת 4. במקום השני והשלישי בתחרות סרטי הסטודנטים זכו יעל לוטם על "העלמה והמוות" ודן ברונפלד על "אנשי ההר, בהתאמה.

תקופת המבחן (צילום: אביגיל שפרבר)
תקופת מבחן" - הדוקומנטרי הישראלי הטוב ביותר" | צילום: אביגיל שפרבר
רשימת הזוכים המלאה:

ציון לשבח לסרט ישראלי: "החיים על פי אוהד",  בימוי: ערי דניאל ארליך

פרס ראש עריית תל אביב יפו לסרט ביכורים: " כופר נפש", בימוי: קרן שעיו

פרס הצילום לסרט ישראלי: "תקופת מבחן", צלמת: אביגיל שפרבר

פרס העריכה לסרט ישראלי: "הנסיך הירוק", עריכה: ג'ואל אלכסיס וסאנג'יב היראטאמי 

פרס התחקיר לסרט ישראלי: סרט "תחנה סופית", תחקיר: אושרי חיון, פימה שליק ושרה ציפרוני

ציון לשבח לסרט בינלאומי: "Ne Me Quitte Pas", בימוי: סאבין לובה בקר ונילס ואן קוורדן, הולנד, בלגיה, 2013

פרס החזון האומנותי, תחרות עומק השדה: "מאנאקאמנה", בימוי: סטפני ספריי ופאצ'ו ולז, ארה"ב, 2013

ציון לשבח, תחרות עומק השדה:  "כוכבי לכת – ארבע וריאציות על ניתוק", בימוי: אוהד מילשטיין

ציון לשבח לסרט סטונדטים: "2-3 יום הזיכרון", בימוי: רותם פסחוביץ', מכללת ספיר