לשכה 06

סיפורה של קבוצת החוקרים המשטרתית שהייתה אחראית להכנת כתב התביעה נגד אדולף אייכמן. הקבוצה כללה 14 חוקרי משטרה שכונסו יחדיו במתקן המעצר בו שהה אייכמן, מנותקים ממשפחתם ומהעולם. במשך כעשרה חודשים שהו לצדו של האסיר ושקדו על הכנת כתב התביעה של העם היהודי נגד רוצחיו. הסרט חושף לראשונה את סיפורם של החוקרים ומשלב סצנות דוקומנטריות, חומרי ארכיון וסצנות שיחזור. בימוי והפקה: יואב הלוי.

(ערוץ 2, 21:15)

מרק עוף עם סכינים

סרטה של הבמאית ליאורה איזנשטיין ("זרה בתוכנו"), שתחילתו מסע של שתי אחיות לאוקראינה בחיפוש אחר רכוש משפחתן שנלקח בשואה. חלקו השני עוסק בניסיון של השתיים לזכות במעט אהבה מצד אמן, ניצולת שואה, ובדיקת קשריה של ליאורה עם אמה עד לפיוס המיוחל.

(ערוץ 2, 22:15)

מיקי בוערה

שיחת טלפון לילית מבשרת למוקי גרשטיין, שכונה בנעוריו בלעג "מוקי בוערה", שאמו נפטרה. מוקי בן ה-45, שהיגר לנורבגיה לפני כעשרים שנה, מתלבט אם לנסוע להלווייתה. הסרט חוזר אל ילדותו של מוקי שגדל בצל זכרון השואה של אמו ומאהבה, איש אלים עם עבר אפל בזונדרקומנדו. הסרט מתאר משולש רומנטי לא בריא בין הגבר, אימו ומוקי ביחסים שכוללים גילוי עריות. מככבים: יואב כורש, יהודה אלמגור, הרן שגיא, אפרת בן צור.

(ערוץ 2, 23:15)

קלוד לנצמן
"אחרון הלא צדיקים", ערוץ 1 21:30
אחרון הלא צדיקים

חלקו השני של סרטו של קלוד לנצמן ("שואה"), שמביא את סיפורו של בנימין מורמלשטיין, אחרון ראשי מועצת זקני היהודים בגטו טרזינשטט. את הראיונות צילם לנצמן בשנת 1975 ולבסוף החליט לא להכניסם ל"שואה". לפני שנתיים שב לטרייזנשטאט, הגטו בו צילמו הנאצים ב-1944 את סרט התעמולה שמטרתו הייתה להונות את העולם לגבי המתרחש בגטאות, וחזר לעדותו של מורמלשטיין ולסיפורו של הגטו.

(ערוץ 1, 21:30)

רבקה ויוסף באו

מסען של הדסה וצלילה בעקבות סיפור ההיכרות של הוריהם, שהכירו והתחתנו במחנה הריכוז פלאשוב. חתונתם של השניים, שנערכה בסתר בתוך מחנה נשים, הונצחה בסרט "רשימת שינדלר".

(ערוץ 10, 21:15)

שם קוד: רפיח

סיפורה של אוניית המעפילים רפיח שטבעה באי בודד ביוון. בין הניצולים שחולצו נמצא תינוק בן 12 יום. במסע אל האי מגלה גיבור הסרט פרטים שמובילים לחיפוש אודות האדם שהצילו אותו.

(ערוץ 10, 22:05)

החוב

מותחן ישראלי על ניסיון לכידתו של "המנתח מבריקנאו", פושע מלחמה נאצי, במטרה להביאו למשפט בישראל.  הפושע נלכד על ידי שלושה חברי מוסד בדירת מסתור וברלין, עד אשר נמלט מידיהם. כ-30 שנה לאחר מכן, בשנת 1997, מופיע מחדש באוקראינה וסוכני המוסד חוזרים אליו במטרה לסגור את אותו חשבון פתוח.

(ערוץ 10, 23:20)

היה שלום פטר שוורץ

זוכה פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל חיפה 2013. פגישה שהוחמצה בנסיבות מסתוריות ב-1945 מפצלת משפחה לשניים: מיכלה שוורץ שורדת את מחנות הריכוז ונודדת למדינה יהודית חדשה במזרח התיכון, בעוד אחיה פייב'קה הנחשב למת, משנה את שמו לפטר ונשאר לגור במקום האחרון בעולם בו הייתה מחפשת אותו. בימוי: יעל ראובני.

(HOT ערוץ 8, 21:05)

ספורים

זוכה סרט הביכורים הטוב ביותר בפרסי הקולנוע הדוקומנטרי 2012. חוויה רגשית וויזואלית מטלטלת, שמביאה מגוון עדויות של ניצולי שואה שידיהם קועקעו. במהלך הסרט חוזרים הניצולים למקום בו קיבלו את המספר ולרצף האירועים והחוויות בכניסה למחנה ההשמדה. הגיבור הוא למעשה הקעקוע של המספר, מהותו והתגלגלותו לאורך השנים - מ-1940 ועד היום. צלקות אלו, אחידות ואנונימיות ככל שיהיו פיזית, מתגלות כשונות, מגוונות ומלאות חיים. בימוי: אוריאל סיני ודנה דורון.

(yes דוקו, 21:00)

אין תמונה
"בתוך הערפל" יס 3 23:55
אין מקום על פני האדמה

חוקר המערות, כריס ניקולא, יצא למפות את מערכת המערות הגדולה ביותר באוקראינה, כשגילה תגלית מרעישה. במלחמת העולם השנייה, חמש משפחות יהודיות חיו במשך כמעט שנה וחצי באפילה מוחלטת במערות, כדי לחמוק מהנאצים. זהו משך הזמן הארוך ביותר של הישרדות בהיסטוריה האנושית המתועדת. בסרט חוזרים אל סיפורם של אותן משפחות. בימוי: ג'נט טוביאס (83 דק', ארה"ב/אנגליה/גרמניה, 2012)

(yes דוקו, 23:02)

חנה ארנדט

סיפור חייה של ההוגה והחוקרת היהודייה-גרמנייה, חנה ארנדט, מחברת הספר "הבנאליות של הרוע", שעוררה סערה בעקבות סיקורה את משפט אייכמן בישראל. הסרט מתמקד בארבע השנים החשובות ביותר בחייה של ארנדט, סביב סיקורו של המשפט עבור "הניו יורקר". עם: ברברה סוקובה, אקסל מילברג. במאית: מרגרטה פון טרוטה. 2012.

(yes 1, 23:17)

אין תמונה
לורה, יס 2 22:00
לורה

סרט עטור פרסים המתעסק בגרמניה של אחרי המלחמה. לורה היא בתו הבכורה של קצין נאצי שנאסר לאחר המלחמה. לאחר המעצר, מוטלת עליה האחריות לדאוג לאחיה ואחיותיה ולהוביל אותם בבטחה מאות קילומטרים אל ביתה של סבתם. במהלך המסע נתקלת המשפחה בצעיר יהודי שניצל מהמחנות ונאלצת להתמודד עם סוגיות מוסריות.

(yes 2, 22:00)

בתוך הערפל

דרמה זוכת פרס המבקרים בקאן. לאחר שמספר פרטיזנים מוצאים להורג ע"י הנאצים, חושדים חבריהם שהשורד היחיד משתף פעולה עם האויב, ומחליטים לקחת אותו ליער כדי להענישו. אך בתוך הערפל מתחזקים סימני השאלה. במאי: סרגיי לוזניצה. 2012.

(yes 3, 23:52)