בעשר השנים האחרונות השלימה ענקית החיפוש הגדולה בעולם את ההשתלטות על חיינו כמעט בכל תחום אפשרי. אחרי מנועי החיפוש, המפות, המייל, יוטיוב ואנדרואיד, החליטו בגוגל להפגין נוכחות גם על המסך הגדול בקולנוע. הענקית מקליפורניה מימנה חלק נכבד מתקציב 72 מיליון הדולר של "The Internship" (ההתמחות), שעלילתו מתרחשת, כמה מפתיע, במשרדי החברה.

הסרט, שייצא לאקרנים ברחבי העולם ב-7 ביוני, מתמקד בסיפורם של צמד אנשי מכירות (וינס ווהן ואוון ווילסון), שהצליחו להזניק את עצמם באמצעות פעילות ברשת להתמחות יוקרתית במיוחד בגוגל. בתוך מחנה האימונים העצום הזה, נאלצים השניים להיאבק בקבוצה גדולה של גיקים, הייטיקיסטים וגאוני רשת מסוגים שונים, שמתחרים איתם על האפשרות להישאר בחברה כעובדים מן המניין.

ההתמחות
ועכשיו בהצבעה, מי יכול להסביר מה זה גוגל פלוס?
על אף שבמבט ראשון נראה "ההתמחות" כמו קומדיה רגילה למדי, מסתבר שמתחת לפני השטח דאגה גוגל שהתסריט יציג את החברה באור חיובי, מקום שמציע לעובדיו אפשרויות לימוד והתפתחות אישית או בקיצור: ג'וב החלומות. אבל זאת לא טביעת האצבע היחידה שהותירה גוגל על הסרט. בהמשך לאינספור מוצרי החברה שמקבלים בולטות על המסך, גם סרגיי ברין, אחד ממייסדי החברה, זוכה להופעת אורח.

"זה סרט טוב. בעיקר בגלל שהוא עשוי לשפר את התפיסה ולייצר רגשות חמים כלפי גוגל", מסביר מנהל השיווק של קוקה קולה לשעבר, פיטר סילי. הביקורות המוקדמות הראשונות על הסרט מעידות שההימור של החברה מתחיל להשתלם. "הסרט כיפי, אבל מעל הכל הוא פשוט פרסומת ענקית ומושקעת לחברה", נכתב באחת מהן. בביקורות אחרות, אגב, כבר הוזכר הפער הגדול שבין "ההתמחות" לבין "הרשת החברתית", סרטו עטור השבחים של דייויד פינצ'ר, שהציג את סיפור הקמתה של פייסבוק מנקודת מבט ביקורתית הרבה יותר.

ההשראה לסרט הגיעה לכוכב, וינס ווהן, מספיישל של התכנית "60 דקות", שהציג את גוגל כאחד ממקומות העבודה הטובים ביותר בעולם. לא לקח זמן רב מהרגע שבו ווהן ושון לוי, במאי הסרט, פנו לחברה והציגו לה את הרעיון להשתתף במימונו, ועד שזכו לאור ירוק מצד המנכ"ל, לארי פייג'. "הסיבה שנכסנו לפרויקט הזה היא שלמדעי המחשב יש בעיה שיווקית", מסביר פייג', "אנחנו נחשבים לחנונים מיושנים". פייג' עצמו פיקח מקרוב על הקמת הסט בג'ורג'יה, שם נבנה העתק מושלם למשרדים המעוצבים של החברה, שזכו להכרה בעולם.

ההתמחות
נשבע לך, חיפשתי טיילור סוויפט ומצאתי עז
"סרטי קולנוע ייעשו עם או בלי העזרה של החברות", מסבירים גורמים בחברה, "אבל יכולת המימון שלנו מאפשרת לרכך מסרים בעייתיים שעלולים להיות חבויים בתוכו". כדאי לזכור את המשפט הזה כשתשקלו אם כדאי לשלם על הכרטיס לפרסומת המושקעת הזאת בחודש הבא.

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו