התפרצות הקורונה אמנם גרמה לביטולם ולדחייתם של פסטיבלי קולנוע מכל העולם, אבל בחלק מהמקרים גם אילצה אותם להמציא את עצמם מחדש בכל הנוגע להפצה וירטואלית של סרטים. כך, פסטיבל דוקאביב לסרטים דוקומנטריים שהיה אמור להיפתח בשבוע הבא, ממציא את עצמו מחדש בתור אירוע אונליין בשם "דוקוסטרים".

במסגרת האירוע האינטרנטי, מארגני הפסטיבל אצרו כמה מסרטי הדוקו הבולטים של השנים האחרונות, כמו גם סרטים מקומיים מהשנה החולפת, אותם הם צפויים להעלות לפלטפורמת סטרימינג חדשה. כל הסרטים יהיו זמינים לצפייה חופשית במשך כל ימי הפסטיבל, שייערך בין ה-13 ל-23 במאי, כאשר המחיר לכל סרט הוא של עשרה שקלים בלבד. בנוסף, לצד כמה מהסרטים הבולטים בפסטיבל ישולבו גם ראיונות ושיחות אונליין עם היוצרים. הפעילות המקוונת לא מחליפה את הפסטיבל המסורתי, שנדחה וייערך בחודש ספטמבר.

אחת מהמשתתפים באותן שיחות אינטרנטיות תהיה הבמאית לורן גרינפלד ("מלכת ורסאיי"), שסרטה "קינגמייקר" יוצג בבכורה בפסטיבל. הסרט, שישודר בהמשך גם בערוץ HOT8, מציג את סיפורה של הרודנית הפיליפינית אימלדה מרקוס ואת הניסיון שלה לחזור לעמדת כוח במדינה לאחר הדחתה. 

בין יתר הסרטים הבינלאומיים אשר יוצגו באירוע אפשר למצוא את "מאורת הזאבים", זוכה פרס השופטים בפסטיבל סאנדנס, שהוקרן לפני כמה שנים בפסטיבל ומציג את סיפורם של שבעה אחים אשר היו כלואים לאורך כל ילדותם בדירה במנהטן, ולמדו על העולם החיצון רק בזכות הסרטים בהם היו צופים. בנוסף, יוצגו באירוע גם הסרטים "הסרט השמח" אודות המעצב סטפן סגמיייסטר, "לגלות את ויויאן מאייר" ו"פאלפ: סרט על אהבה מוות בסופרמרקטים" העוסק בלהקה הבריטית.

מארגני "דוקוסטרים" מבטיחים להציג גם כמה מסרטי הביכורים המקומיים של השנים האחרונות, בהם: "אנג'ליקה" של דן פאר; "גולדה" של שגיא בורנשטיין, אודי ניר ושני רוזנס; "הדברים הקטנים" של מיכל אהרונסון; "זונה כמוני", של יעל שחר ושרון יעיש; "לבנטינית", הסרט של רפאל בלולו על המשוררת ז'קלין כהנוב; "מחר כבר עבר" של בועז גולדברג, על חייו ומותו של המוזיקאי צ'רלי מגירה; ו"האחות של מוסוליני" של ג'ונה סולימן, שזכה כבר בפרס הביכורים בפטיבל. 

קרין ריבקינד סגל, המנהלת האמנותית של הפסטיבל, מסרה בהודעה כי "החלטנו בדוקאביב לא לקפוא על שמרינו ולהמשיך לעשות את מה שאנו אוהבים לעשות, להביא לקהל סרטים שנבחרו בקפידה. אנו מיישרים קו עם הנעשה בעולם הקולנוע ומנגישים תוכן נהדר לקהל היושב בביתו. אנו מתגעגעים לבית הקולנוע אך רואים בבמה זו הזדמנות להגיע גם לקהלים חדשים, הרחוקים ממרכזי תרבות".

רשימת הסרטים המלאה וכן מועדי השיחות עם היוצרים זמינים באתר הפסטיבל