הידיעה על מותו המצער של פיליפ סימור הופמן, שנמצא אתמול (ראשון) ללא רוח חיים בביתו בניו יורק, הכניסה גם את הקולגות בהוליווד להלם. השחקן המוערך שהלך לעולמו בגיל 46 היה אהוד ואהוב על רבים בעיר הסרטים, ואלו לא חיכו כדי להביע את רגשותיהם ברשתות החברתיות גם בישראל ידעו לעשות כבוד לשחקן המוערך. yes תשדר הערב שלושה מסרטיו בערוץ yes1 (החל מ-19:42).

מארק איווניר, כוכב "להיות איתה", שיחק לצדו של הופמן ב"כלים שלובים" של ירון זילברמן ב-2012. בפוסט שהעלה לאינסטגרם שלו כתב: "לפני שנתיים קיבלתי הצעה לקחת חלק בסרט לצידם של כריסטופר ווקן, קריסטן קינר ואחד מהאלילים הגדולים ביותר שלי, פיליפ סימור הופמן. נבחרתי כמחליף בדקה ה-90 והיו לי עשרה ימים בלבד להתכונן לתפקיד. נכנסתי לחדר מבועת מהמחשבה על להיות חלק מקבוצה כזו.

"הראשון שהגיע לברך אותי היה פיל", ממשיך איווניר, "דיברנו במשך 5 דקות. "רוצה לעשן סיגריה?", הוא שואל, "בטח". יצאנו החוצה. "ירון הבמאי הראה לי סצנה שלך ב'שומר המדינה'", אמר הופמן, "אתה שחקן גדול"...כן, הוא היה שחקן יוצא מן הכלל, אבל איזה אדם אדיב הוא היה במקביל. הוא הרגיש את חוסר הביטחון שלי ואמר: 'אל תדאג, בנאדם, אתה שייך בוודאות לחבורה הזאת'. נוח על משכבך בשלום פיל. איזה כבוד עצום זה היה לנגן לצידך".

"נראה שההתמכרות לקחה עוד אחד מהגדולים", צייצה ליה תומפסון, כוכבת "להציל את מר בנקס" בחשבון הטוויטר שלה, "זה לא חייב לקרות. לפעמים יש ניסים". לינה דנהאם, יוצרת וכוכבת "בנות" כתבה: "אדם יפהפה כל כך. איבדנו כל כך הרבה שמחה לדבר כל כך לא משמח". רוברט דה נירו, ששיתף עם הופמן פעולה ב"אנשים מושלמים" (1999) הוציא הודעה מיוחדת לעיתונות ובה נכתב: "אני עצוב מאד על הליכתו של פיל. הוא היה שחקן נפלא. זה מסוג הפעמים שבהם אומרים: 'זה פשוט לא היה צריך לקרות. הוא היה כל כך צעיר ומוכשר והיו לו עוד כל כך הרבה דברים לחיות עבורם'".

ספייק לי, שביים את הופמן ב"25 שעות" העלה תמונה מתוך הסרט עם הכיתוב: "לעזאזל, איבדנו את אחד הגדולים". גם מיה פארו, שנמצאת בימים אלה בעיצומה של סערה תקשורתית גדולה במסגרת המאבק המחודש של משפחתה בוודי אלן, התפנתה לומר אף היא את אשר על ליבה: "נוח על משכבך בשלום, פיליפ סימור הופמן. הערצנו כל אחת מההופעות שלך, אנחנו אסירי תודה ועצובים מאד".


גם ביל דה בלאסיו, ראש העיר החדש של ניו יורק, הצטרף למספידים: "העיר ניו יורק מתאבלת על הליכתו של אחד מגדולי שחקני הבמה והמסך". אנטון קורדין, מי שביים את הופמן באחד מסרטיו האחרונים בהחלט "איש מבוקש מאד" סיפר לווראייטי: "הידיעה על מותו הכניסה אותי להלם. היינו יחד בסאנדנס רק לפני שבועיים והוא נראה במצב טוב. הוא לא היה רק השחקן המוכשר ביותר שעבדתי איתו, הוא הפך במהירות גם לחבר תומך ומעורר השראה. אני כל כך עצוב שקשה לי לסדר את המחשבות שלי. אני מאחל הרבה מאד כוח למימי והמשפחה להתמודד עם האובדן של האיש, האב והבעל".


ראסל בראנד, שסבל בעבר בעצמו מהתמכרות קשה לסמים שלח אהבה ותפילות למשפחתו של הופמן: "אני מקווה שכל מי שיזדקק אי פעם לעזרה מגמילה, יוכל לקבל אותה". ג'ים קארי סיכם: "פיליפ היקר, נפש יפהפייה כל כך. עבור הרגישים מבינינו, הרעש יכול להיות יותר מדי".