סרטו האבוד של צ'פלין (צילום: חדשות 2)
סופר, בדרן ושחקן | צילום: חדשות 2
"Footlights" רומן שכתב הקומיקאי צ'ארלי צ'פלין לפני 60 שנה, צפוי לראות אור לראשונה בקרוב. זהו הרומן היחידי שכתב הקולנוען הנודע ונראה כי הוא הבסיס לקלאסיקה בכיכובו משנת 1952 "אורות הבמה". הספר, שנכתב בשנת 1948, מספר על בדרן נשכח שמציל רקדנית מהתאבדות. את ההשראה לספר קיבל ככל הנראה מרקדן הבלט המפורסם, ואצלב ניז'ינסקי, אותו הכיר כבר בשנת 1916. תקופה קצרה לפני שאושפז הרקדן לשארית חיו עקב מחלת נפש ממנה סבל.

העבודה על הספר נעשתה בשיתוף עם דיויד רובינסון, הביוגרף של צ'פלין, שעובד על שחזור הטיוטות שנמצאו בארכיון של השחקן. מההוצאה לאור נמסר כי כתיבתו של צ'אפלין "מלאת חיים ויחודית" כדמותו של הקומיקאי, ושופעת בדימויים עשירים שמזכירים את כתיבתו של צ'ארלס דיקנס. על פי ההוצאה, הסיפור מושפע משנותיו הראשונות של צ'אפלין בתיאטראות של לונדון. ניתן לראות קווי דימיון בין דמותו של הבדרן המזדקן בספר שמאבד את אהדת הקהל לפחדיו של צ'פלין מעתיד דומה.

צ'ארלי צ'פלין נולד בלונדון בשנת 1889 להורים עניים והחל לעבוד במחזות כבר כמתבגר, אבל לפריצה זכה רק אחרי שעבר לארצות הברית בשנת 1912. חייו האישיים שפעו שערוריות וטרגדיות, ביניהן מותו של בנו הראשון, חיבתו לנערות צעירות והוצאתו מהקבר על ידי שני מובטלים שביקשו כופר תמורת החזרתו. מזימה שסוכלה לבסוף והביאה לקבורה שנייה.

הספר שהעבודה עליו כבר החלה, יכיל גם תמונות ומסמכים  מארכיונו של צ'פלין שלא פורסמו בעבר, בינהם צילומים שלא נראו בעבר מהילדות של הבדרן האגדי ומאלבום התמונות הפרטי שלו.