בסוף השבוע האחרון, בשעה שפריז נחרדה כולה מאירועי הטרור שזעזעו את העיר, התקיים במרחק של שעת נסיעה ברכבת אירוע חגיגי בבוזאר של בריסל. הבוזאר – מרכז האמנות הגדול בבלגיה – מציין השנה עשור להיווסדו. אחד הסרטים שנבחרו להשתתף בחגיגה הוא "הגננת" – סרטו החדש של הבמאי הישראלי נדב לפיד.

הקרנת "הגננת" התרחשה למחרת היממה הסוערת שעברה על פריז כשמחבל מוסלמי השתלט על מרכול כשר, ובמקביל צמד המחבלים שביצעו את הפיגוע במערכת "שרלי הבדו" התבצרו בבית דפוס לא רחוק משדה התעופה שארל דה גול. באופן טבעי, ההקרנה בבריסל עוררה את דאגתם של המארגנים – מה עוד שרק לפני כחצי שנה נרצחו במוזיאון היהודי בעיר ארבעה מבקרים. לפיד מספר כי "הקרנת סרט ישראלי במקום ציבור גדול ומפורסם שזוכה לפרסום גדול, ובמאי ישראלי שיעמוד זמן ארוך על הבמה כדי לשוחח עליו עם הקהל, עורר חשש אצל מארגני האירוע". לדבריו, המארגנים החליטו לבסוף לקיים את ההקרנה תחת אבטחה. לדברי לפיד, מדובר בצעד חריג: "האירועים בבוזאר לעולם לא מאובטחים". למרבה השמחה, האירוע עבר בשלום.

"הגננת" יעלה לאקרנים בישראל ב-22.1. הסרט מגולל את סיפורה של גננת חובבת שירה (שרית לארי) המגלה בגן הילדים שלה ילד בן חמש (אבי שניידרמן) שהינו משורר מחונן ומחליטה לשמור עליו מן העולם. עוד מככבים בסרט: יחזקאל לזרוב, אסתר רדא ודן תורן. בנובמבר האחרון זכה הסרט בפרס קתדרלת הכסף בפסטיבל האקדמיה האירופית בסביליה שבספרד. עוד קודם לכן הוקרן הסרט בהצלחה בצרפת וגרף תשואות במהלך פסטיבל קאן האחרון.

עוד ב-Mako תרבות:

"הגננת" כובשת את גואה: ראיון עם שרית לארי

גם הוא שרלי: אסטריקס חוזר לחיים במחווה ל"שרלי הבדו"

הישבן של מוחמד: רוברט קראמב מגיב לפיגוע בפריז