כפי שכל חובב קומיקס יודע, לכל שאלה או בעיה מדעית שעולה בעולמות גיבורי העל, יש תשובה מפורטת, גם לאלו שנראות מטופשות במיוחד. לרוב, ההסברים יורכבו על ידי המעריצים השרופים, שיאספו את כל הפרטים הקטנים שמוצגים ויתאימו אותם באופן רופף לתופעות פיזיקליות וביולוגיות קיימות. אחת התעלומות הגדולות ביקום הקולנועי של מארוול היא ההקפאה הארוכה של קפטן אמריקה, או ליתר דיוק, איך הוא שרד את ההקפאה. למרות תיאוריות רבות, מעולם לא קיבלנו הסבר משכנע לתהליך, עד שאתמול הגיע ההסבר הרשמי שתמיד חיכינו לו.

כזכור, בסוף "קפטן אמריקה" הראשון, סטיב רוג'רס מוקפא בשנות ה-40 של המאה הקודמת ומפשיר שוב בימינו אנו. עד כה ההסבר היה עמום למדי, וקשור לנסיוב שהעניק לו כוחות על. למרות שהסיבה נשארה ככל הנראה אותו נסיוב, כעת קיבלנו פירוט רפואי של התופעה, שמסביר כיצד ההקפאה לא הרגה את הקפטן. מעריץ שביקר בפארק מארוול בלאס וגאס (Marvel Avengers S.T.A.T.I.O.N) מצא בין המוצגים את ההערכה הרפואית הרשמית של סטיב רוג'רס (אחרי ההפשרה), והואיל בטובו לשתף את הממצאים באתר רדיט.

בדו"ח הרשמי שהוצג על אחד המסכים נכתב: "בדיקה פיזית של קפטן רוג'רס חשפה שדמו התעבה אמנם, אבל המים בדמו לא קפאו. בדיקות דם חפשו שדמו הכיל כמויות מופרזות של גלוקוז כתוצאה מכך שהכבד שלו עיבד את מאגרי הגליקוגן, ובכך הוריד את טמפרטורת הקיפאון של המים בדם ויצר חומר שמונע קיפאון".

לפי ההסבר, ניתן לחשוב שהקפטן סובל מסוג של סכרת על, עם רמות גבוהות באופן קיצוני של סוכר בדם. עם זאת, ההמשך מבהיר שלמרות הדמיון לסכרת, מדובר בתהליך שמתרחש בטבע: "התהליך דומה לזה של דובוני מים וצפרדעי העץ במהלך שנת חורף, שמעבדים גליקוגן בכבד ומזרימים כמויות קטנות ברחבי הגוף כדי להקטין את הכיווץ האוסמוזי של התאים ולמנוע את קפיאתם. עם זאת, התהליך מעולם לא נראה בבני אדם". אוקיי... אז קפטן אמריקה הוא סוג של דובון מים.

A post shared by Science by Guff (@science) on

מה נגיד לכם, הסבר משכנע.