הבמאי, המפיק והתסריטאי גארי מרשל, שהיה אחראי בין השאר לסרטים המצליחים "יומני הנסיכה" ו"אישה יפה", הלך אמש (שלישי) לעולמו בגיל 81 - כך דווח במספר כלי תקשורת בארה"ב. נציגת המשפחה אמרה כי מרשל, שזכה בפרסים רבים מטעם גילדות היוצרים והבמאים, מת כתוצאה מסיבוך של דלקת ריאות לאחר שבץ.

לעדכונים נוספים ושליחתח הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

מרשל עלה לתודעה הציבורית בשנות ה-70, כאשר יצר והפיק את הקומדיה "הזוג המוזר" בכיכובם של ג'ק קלוגמן וטוני רנדל: הסדרה שהתבססה על המחזה של ניל סיימון שודרה במשך חמש שנים וגרפה מספר פרסים. יצירתו הבאה של מרשל, "ימים מאושרים", הייתה להיט גדול עוד יותר: הסדרה בכיכובו של הנרי וינקלר ("הפונז") שודרה במשך עשור והפכה לאבן דרך בתרבות האמריקנית.

"תודה לך על חיי המקצועיים, נאמנותך, חברותך ונדיבותך", ספד השחקן וינקלר למרשל. בהמשך היה מעורב מרשל ביצירת סדרת ההמשך המצליחה "לוורן ושירלי", בה שיחקה אחותו פני.

ב-1990 ביים את הסרט "אישה יפה" בכיכובם של ג'וליה רוברטס וריצ'רד גיר, שזכה לרווחים עצומים (כ-463 מיליון דולרים ברחבי העולם) וגם למועמדות לאוסקר עבור רוברטס. הסרט אף היה מועמד לפרס גלובוס הזהב בתחום הקומדיה. להיטים נוספים להם היה אחראי מרשל: "יומני הנסיכה", "חופים", "ילד הפלמינגו" ו"לתפוס את הכלה" - בו שיתף פעולה שוב עם רוברטס.