יומיים אחרי יציאתו לקולנוע בארצות הברית (בארץ בחמישי הקרוב), כבר ברור שמשהו בסרט "קאטס" פשוט לא עובד. אחרי דירוג ממוצע של 19% באתר Rotten Tomatoes וביקורות כמו "ירדוף את הצופים לנצח" ו"אוי אלוהים, העיניים שלי", הסרט יורד מהמסכים, אבל רק בשביל לחזור מחדש מיד. אולפני יוניברסל, האחראים לאסון הקולנועי, הודיעו כי בכוונתם לשלוח גרסה מחודשת של הסרט לבתי הקולנוע שכבר מציגים אותו.

למרבה הצער, "גרסה מחודשת" הוא לא שם קוד ל"סרט טוב יותר", אלא פשוט לאותו סרט באותו אורך (שעה וחמישים. לפחות זה) עם תיקונים ויזואלים מסוימים. לא ברור בשלב זה באיזה תיקונים בדיוק מדובר (אולי מישהו הבין שלחתולים אמיתיים אין חזה שופע? כנראה שלא), אבל כן ידוע כי מדובר בהוראה של במאי הסרט, טום הופר (שביים בעבר סרטים מוערכים כמו "נאום המלך" ו"עלובי החיים"). הופר, אגב, חשף כי את עבודת העריכה של הסרט הוא סיים ביממה שלפני הקרנת הבכורה שלו, לאחר עבודה רצופה של 36 שעות.

 

ההגדרה הרשמית שפורסמה לאותם תיקונים צפויים היא "אפקטים ויזואליים משופרים", כך שככל הנראה מדובר בעניינים טכניים זניחים לחלוטין ובאפקטים חזותיים שלא עובדו כראוי בזמן ליציאת הסרט. חלק מהאפקטים החזותיים האלו הם הפרוות של החתולים בסרט (המגולמים על ידי שחקנים כמו טיילור סוויפט, ג'ניפר האדסון וג'ייסון דרולו. כן, אמרנו שחקנים), שנוספו באופן דיגיטלי ולא היו חלק מהתלבושות בעת הצילומים.

ההחלטה החפוזה של הופר להוציא מחדש את הסרט ימים בודדים לאחר הקרנת הבכורה נחשבת תקדימית בעולם הקולנוע. אם בעבר לאחר תקופה מסוימת סרטי קולנוע היו עולים מחדש בגרסאות ארוכות יותר או בגרסאות הבמאי שלהם, הפעם מדובר בהחלטה שנועדה ככל הנראה לכסות על פאשלה מקצועית מסוימת. כל זה קורה כאמור על רקע ביקורות מהשליליות שנראו בתקופה האחרונה, ולאחר סוף שבוע בכורה חלש במיוחד בקופות, עם הכנסות של 2.6 מיליון דולר (לצורך השוואה, סרט "מלחמת הכוכבים" החדש אשר עלה באותו יום, הכניס באותם ימים 90 מיליון דולר).

הסרט, המבוסס על המחזמר המצליח בעל אותו השם, מספר על לילה גורלי בחייהם של חבורת חתולי רחוב בלונדון, בו עליהם להתחרות אחד בשני. מאז ומתמיד המחזמר היה ידוע בהיעדר עלילה ממשית, ונראה כי עם המעבר למסך הגדול המצב לא השתנה, ואליו עוד הצטרפו גם אפקטים חזותיים הנשחטים על ידי המבקרים. אחד מכוכבי הסרט, איאן מקלן (סר איאן מקלן, סליחה), הגן על הבחירה המקצועית של הופר להוסיף את הפרוות לחתולים שבסרט באופן דיגיטלי ולא בתלבושות, אם כי לא נראה שרבים השתכנעו כי מדובר היה בהחלטה נכונה.

כשם שהחתולים בסרט מתחרים אחד בשני, כך גם מבקרי הקולנוע פתחו בתחרות משלהם - מי יפרסם ביקורת לסרט עם הכותרת האכזרית ביותר. בין המועמדים אפשר למנות את "צפינו ב'קאטס' בערב הבכורה ואיבדנו את כל תשע הנשמות שלנו", "'קאטס' הוא סיוט שלא נגמר" וכמובן "ברכותינו לציבור הכלבים". הגרסה המחודשת לסרט אמורה להיות מופצת בימים הקרובים לבתי הקולנוע בעולם, ונשאר רק לקוות שמישהו מאחורי הקלעים התעשת ברגע האחרון והחליט לבצע כמה שינויים הכרחיים.