בסופ"ש האחרון יצא לאקרנים סרט האנימציה "לשבור את הקרח" מבית דיסני, שלפי התחזיות בתעשיית הקולנוע יכול לשחזר מבחינת הצלחתו ואיכותו את ימיה הגדולים של דיסני, שכל סרט שלהם לווה בשירים מדבקים ובמאות מיליוני דולרים. דיסני לקחו סיכון לא פשוט עם הסרט, שמלא בשירים מקוריים שנכתבו על ידי רוברט לופז (שכתב את השירים גם של "אווניו קיו" ו"בוק אוף מורמון", שני להיטי ענק בברודוויי), האם יש לצופי הקולנוע של היום סבלנות למיוזיקל דיסני קלאסי?

האם "לשבור את הקרח" יעמוד בציפיות? בדיקה של הסרטים המוזיקליים הרווחיים ביותר של דיסני לאורך השנים מוכיחה כי לא מדובר במשימה פשוטה. כבר המקום החמישי מציב אתגר לא פשוט: "היפה והחיה" מ1991, שגרף 145.8 מיליון דולר באמריקה בלבד, 206 מיליון בעולם כולו וטוטאל בלתי נתפס של 425 מיליון.

במקום הרביעי ניצב "טרזן" מ-1999 עם 171 מיליון בארה"ב, 277 בעולם כולו וטוטאל של 448 מיליון. השיר המלווה את הסרט, ביצירתו של פיל קולינס, גם זכה בפרס האוסקר לשיר המקורי באותו השנה. במקום השלישי ניצב "פלונטר"  מ-2010, שנוצר באנימציה ממחושבת ומבוסס בחופשיות על אגדת רפונזל של האחים גרים. הוא הרוויח 200 מיליון בארה"ב, 391 מיליון בעולם כולו ו-591 מיליון בטוטאל.

במקום השני בסרטים הרווחיים ביותר של דיסני נמצא גם אחד הסרטים האהובים שלהם – "אלאדין" מ-1992 עם 217 מיליון בארה"ב, 286 בעולם כולו, 504 מיליון בטוטאל וסרטי, סדרת טלוויזיה והצגה בברודוויי, שהוסיפו גם הם לא מעט מיליונים, ופסקול שנחשב לאחד הגדולים בקולנוע.

ומה במקום הראשון? טוב לא קשה לנחש – מלך האריות מ-1994 לוקח את הבכורה. הסרט האהוב ביותר של דיסני אי פעם הוא גם המצליח מכולם בקופות, כולל סרטי המשך ואת אחת ההצגות המצליחות בברודוויי. הרווחים מהסרט בלבד עומדים על 987 מיליון! הסרט זכה באוסקר לסרט האנימציה ולשיר הנושא של אלטון ג'ון. ברור, מה.