אולפני סוני, מהגדולים ביותר בהוליווד, נפלו קורבן לקבוצת האקרים במהלך שבוע שעבר. הפורצים הצליחו להשבית את מחשבי החברה וולחשוף מידע פנימי על החברה ופרטי דרכונים וכרטיסי אשראי של כוכבים כמו אנג'לינה ג'ולי, קמרון דיאז וג'ונה היל. בנוסף, העלו הפורצים לאתרי שיתוף קבצים סרטים שעדיין לא הופצו, כמו "אנני" בכיכובו של ג'יימי פוקס, Still Alice בכיכובם של ג'וליאן מור ואלק בולדווין, שמתוכנן לצאת רק בעוד חודש, ומספר סרטים נוספים.

אתמול (שלישי) הפיצו ההאקרים לינק ממקור אנונימי, שכלל בין היתר את המשכורות של למעלה מ-6,000 עובדי החברה, כולל האנשים שעומדים בראשה. על פי מסמכים אלו, מייקל לינטון, מנכ"ל החברה, מרוויח 3 מיליון דולר לשנה. איימי פסקל, שחולקת איתו את התפקיד, מרוויחה סכום זהה. את גבול שני המיליון חוצים, מלבד לייטון ופסקל, גם סטפן מוסקו, נשיא החטיבה הטלוויזיונית (2.8 מיליון דולרים) ודאג בלגראד, נשיא קולומביה (2.35 מיליון דולרים). 

 

אבל הצלחת פסקל לא מייצגת את הקו שנחשף במסמך. רוב המרוויחים הגדולים בסוני הם גברים לבנים. על פי הנתונים (שכמובן לא קיבלו אישור מהאולפנים) 17 מעובדי האולפנים מרוויחים יותר ממיליון דולרים בשנה, כאשר רק אחת מהם היא אישה. בנוסף, רק שניים מתוך החבורה האקסקלוסיבית אינם לבנים. אחד מהם הוא הנשיא האסייתי של Sony Pictures Home Entertainment והשני הוא נשיאה האפרו-אמריקני של Sony Pictures Entertainment Theatrical Marketing.

בינתיים האצבע הופנתה לכיוונה של צפון קוריאה, שמצידה אינה מכחישה שהיא האחראית למתקפה. נראה שאולפני סוני הצליחו לעצבן את הדיקטטורה, בגלל הפצת הסרט "הראיון", שמתאר ניסיון התנקשות בשליט המדינה, קים ג'ונג און. הסרט, בכיכובם של ג'יימס פרנקו וסת' רוגן, לא התקבל בשמחה אצל גורמים במדינה, שמצידם כנראה רצו לתקוף בחזרה.