למרות ש"גברים בשחור: אינטרנשיונל" (הסרט הרביעי בסדרת "גברים בשחור" והאח החורג של דנה) מתהדר בשחקנים לוהטים ומחוזרים מאוד כרגע - כריס המסוורת' וטסה תומפסון - הוא עדיין הימור יחסי במונחים הוליוודיים. בכל זאת, עברו 7 שנים מאז "גברים בשחור 3" (שגם בו כיכב שחקן שעשה לאחרונה חיל ביקום מארוול: ג'וש ברולין), שנחשב לגרוע למדי. גרוע ובכל זאת רווחי - "גברים בשחור 3" גרף 624 מיליון דולר בקופות עם תקציב של 220 מיליון, והסרט הרביעי, אם כך, הוא החלטה כלכלית, לא אמנותית.

והוא מוכיח עוד זה כבר חודש לפני יציאתו, שמתוכננת לאמצע יוני. "גברים בשחור: אינטרנשיונל" כבר גרף סכום כסף נאה, אך ורק מתוכן שיווקי וקידום מוצרים. המכוניות שבסרט, השעונים, החליפות ומשקפי השמש כולם שייכים למותגים שהשקיעו לא מעט דולרים בפרסומת הזאת, ועל פי ההערכות, הסרט צבר 75 מיליון דולר מסך כל עסקות הפרסום האלה.

לצורך השוואה - למרות שלא מדובר בתקציב התוכן השיווקי הגדול ביותר אי פעם, הוא משתווה לזה של "שומרי הגלקסיה 2" של מארוול. כל המפרסמים בסרט הם מותגי יוקרה, שממש לא מפריע להם להיות מזוהים עם הסגנון האסתטי של הסרט - שחור, נקי, עתידני (וקצת דושי). בין המותגים שהשקיעו בסרט נמצאים לקסוס, שעוני המילטון השוויצריים, מותג משקפי השמש פוליס החליפות של פול סמית', האתר booking.com ועוד. לקסוס לא רק תרמו את מכוניות היוקרה שלהם לצילומי הסרט, הם גם מפיקים בעצמם קמפיין ענק לשיתוף הפעולה הזה, שכולל פרסומות בטלוויזיה - אחת כבר שודרה במשבצת היוקרתית של הסופרבול, אונליין ובנקודות המכירה שלהם.

גברים בשחור אינטרנשיונל (צילום: יח"צ באדיבות פורום פילם)
מאיפה הסוט? "גברים בשחור: אינטרנשיונל" | צילום: יח"צ באדיבות פורום פילם

באולפני סוני, שמפיצים את הסרט, ממש לא מסתירים שמדובר בפרסומת מהלכת, ומתגאים בהישג. "צברנו רשימה מרהיבה של מותגים שותפים, עם קשרים אורגניים לסרט שעוזרים להעביר את הצרכנים לתוך היקום המיוחד של גברים בשחור", מסר בגאווה ג'פרי גודסיק, סגן נשיא בפועל בחטיבת המיתוג של סוני, שוויתר על הפאסון וקרא לצופי הסרט הפוטנציאליים 'צרכנים'.

אה, כן, ולסרט גם יש גם עלילה, אם כי פרטים מועטים מאוד ידועים אודותיה – המסוורת' ותופמסון מגלמים סוכנים מיוחדים שמתגוררים בלונדון, ויוצאים משם למסע עולמי כדי להציל את האנושות. אתם יודעים, הסיפור הרגיל. בחודש פברואר האחרון, נקלעה הפקת "גברים בשחור: אינטרנשיונל" לתסבוכת כלכלית אפשרית בעקבות הקריאות לחתוך מהסרט את הדמות שמגלם בו ליאם ניסן, וזאת בעקבות הערה גזענית של השחקן. על פי הערכות מומחים, צעד כזה של הסרה דיגיטלית ועריכה או צילום מחדש של הסצנות בהשתתפותו של ניסן היה עולה לאולפנים כ-10 מיליון דולרים. נכון לעכשיו, לדמותו של ניסן שלום, והוא יופיע בסרט.

"גברים בשחור: אינטרנשיונל" יעלה בבתי הקולנוע ב- 13.6.2019