השטיח האדום נצבע שחור, בהתאם לקוד הלבוש של Time’s Up, יוזמה של מאות נשים בהוליווד למלחמה בהטרדות מיניות בכל תחומי העבודה ובתעשיות השונות. רוב הנשים והגברים גם לבשו את הסיכה של Time’s Up וכמעט כל הנאומים התייחסו לגל החשיפות בהוליווד בשנה האחרונה, נראה שהקופירייטריות בהוליווד נחושות להחליף את הסיסמא METOO באחותה החדשה, כשרבות מהנואמות השתמשו ישירות בסלוגן Time’s Up.


להגשת הפרס הראשון, לשחקנית הטובה ביותר במיני סדרה, גל גדות עלתה לבמה לצד דווין ג'ונסון, כשוונדר וומן שלנו ממשיכה לבסס את עצמה ב-A ליסט של הכוכבות ההוליוודיות.


מונולוג הפתיחה של סת' מאיירס לא התחמק מהנושאים הבוערים בהוליווד, אותו החל במילים "ערב טוב, גבירותיי, ומי שנשאר מרבותי". הוא הדגים קצת בועתיות הוליוודית כשסיכם את שנת 2017 כשנה בה מריחואנה הפכה מותרת (בקליפורניה) וההטרדה המינית אסורה. הא התייחס כמה פעמים להארווי ויינשטיין עצמו, הפיל שלא נמצא בחדר כדבריו, ואמר שאנו ניזכר במפיק הידוע לשמצה רק עוד שנים רבות, כאשר ילך לעולמו ותמונתו תזכה לקריאות בוז כשתוקרן בסרטון "לזכרם". כדי להוסיף עוד אי נוחות לאחר איחולי המוות המטרידים, מאיירס התבדח שניסו להשיג אשה שתנחה את הטקס, אבל קבעו את הפגישה בבית מלון, אז אף אשה לא רצתה להגיע וכך הוא קיבל את התפקיד (בהתייחסות לעדויות על שימושו של ויינשטיין בפגישות "עבודה" בחדרי מלון).

מאיירס המשיך את המונולוג החריף והזכיר כוכבים אחרים שהואשמו בהטרדה ותקיפה מינית, כמו קווין ספייסי ווודי אלן, אותו כינה כחלק מהבדיחה "מפלצת ים מבחילה". הוא התייחס לקוד הלבוש השחור של הנשים בטקס, והזכיר את תנועת Time’s Up שעמדה מאחורי ההתארגנות. הוא סיים את המונולוג במילים: "האנשים בחדר הזה עבדו קשה מאוד כדי להגיע לפה, אבל כיום ברור מתמיד שהנשים עבדו קשה יותר כדי להגיע לפה".

מונולוג הפתיחה של סת' מאיירס:

את הפרסים הגדולים בתחום הטלוויזיה גרפו כצפוי "סיפורה של שפחה" בקטגוריית הדרמה ו"שקרים קטנים גדולים" בקטגוריית מיני סדרה. בנוסף לזכייה של הסדרות עצמן, ניקול קידמן זכתה בפרס על תפקידה בדרמה המופתית של HBO, ואליזבת מוס זכתה בפרס השחקנית על תפקידה בסדרה שסימלה בעיני רבים את רוח הזמן. בנאום נרגש, מוס הקדישה את הפרס לכל הנשים שדחפו את הגבולות בעבר, ושימשיכו לעשות זאת מבלי שייאלצו לחיות "בחלל הלבן שבין המילים", כי כעת הגיע הזמן לספר את סיפורן.

הנאום של אליזבת מוס:


סרטו של מרטין מקדונה "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", גרף את רוב הפרסים החשובים כשזכה בפרס התסריט, שחקן המשנה (סאם רוקוול), השחקנית (פרנסס מקדרמוט) והסרט הטוב ביותר. הסרט, שיעלה לאקרנים בארץ בשבוע הבא, מספר על אם שבתה נרצחה, ולאחר חודשים בהם הרוצח לא נתפס מחליטה לתלות שלושה שלטי חוצות שקוראים למשטרה לפענח את הרצח. גיירמו דל טורו זכה בפרס הבימוי על סרטו "The Shape of Water".

ג'יימס פרנקו זכה בפרס השחקן הקומי על גילום דמותו של טומי זיסו בסרטו "אמן האסונות". הוא הזמין את זיסו לבמה, אך כשזה ניסה לקחת את המיקרופון ולהגיד כמה מילים, פרנקו עצר אותו ברגע האחרון, לא מצליח לעצור את צחוקו. הרגע הקטן הזה, כמו שאר נאומו של פרנקו, הדגים את החדווה וההנאה של כל מי שלקח חלק ביצירת הסרט המופרע והייחודי.



"ליידי בירד" סרט הבכורה של גרטה גרוויג, זכה בפרס הסרט הקומי הטוב ביותר, וסירשה רונן זכתה בפרס על תפקידה בדרמת התבגרות קומית שהתקבלה בביקורות מהללות מקיר לקיר. הזכייה של "ליידי בירד" סיפקה את הנאום הנוירוטי של השנה, כשגרוויג התקשתה להתמודד עם ההתרגשות ולחץ הזמן, וציווחה טת דברי התודה בעיניים תזזיתיות ולחיים סמוקות.


בקטגוריית הדרמה שניים מהשחקנים המוערכים בהוליווד קיבלו את הכבוד המגיע להם, כאשר גארי אולדמן זכה בפרס השחקן על גילום דמותו של וינסטון צ'רצ'יל בסרט "Darkest Hour", ופרנסס מקדרמוט זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר. בניגוד לרוב הנאומים, היו מי שהתקשו למצוא את המילים הנכונות להתייחס למהפך שעבר על הוליווד, וחוסר ההתאמה היה בולט בדבריה של איזבל הופר, שהגישה את פרס השחקנית הטובה ביותר. שעמדה לצד גיבוב הניתוחים הפלסטיים הידוע בכינויו אנג'לינה ג'ולי, הופר אמרה משהו מביך על כך שהקולנוע נועד לנשים יפות שעושות דברים יפים, ואז הסבירה שזה צריך להיות כך רק על המסך.


אולי האשה שמייצגת יותר מהכל את האפשרות לכוח נשי אמיתי בתעשיית הבידור היא אוםרה ווינפרי, ונראה הולם ביותר שהשנה הוחלט לכבדה בפרס מיוחד למפעל חיים. ווינפרי זכתה בפרס ססיל בי דה מיל, ובנאומה דיברה על השחקן האפרו אמריקאי פורץ הדרך סינדי פואטייה, ועל הדרך בה הזכייה שלו באוסקר העניקה לה השראה. היא המשיכה אמרה כי היא מבינה שכרגע היא בעצמה מעניקה השראה לילדה אפרו אמריקאית קטנה.אופרה לא התחמקה מהתבטאויות פוליטיות, דיברהעל חשיבות חופש העיתונות, ושיבחה את הנשים ששברו את השתיקה ונעמדו יחד למלחמה בפגיעות המיניות בתעשייה.הזמן שלהם נגמר, אמרה בהתייחסות לתנועה החדשה Time’s Up, הזמן שלהם נגמר. בפאתוס שהפך לסימן ההיכר שלה, היא הכריזה, "יום חדש בפתח".



רשימת הזוכים המלאה:

קולנוע

שחקן המשנה הטוב ביותר בסרט: סאם רוקוול (שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי) 

פס הקול הטוב ביותר: אלכסנדר דספלט (The Shape of Water)

השיר הטוב ביותר: This Is Me  (האמן הגדול מכולם)

שחקנית המשנה הטובה ביותר בסרט: אליסון ג'ני (אני, טוניה)

השחקן הטוב ביותר בסרט (קומדיה): ג'יימס פרנקו (אמן האסונות)

התסריט הטוב ביותר: מרטין מקדונה (שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי) 

סרט האנימציה הטוב ביותר: קוקו

הסרט הזר הטוב ביותר: In the Fade (גרמניה)

הבמאי הטוב ביותר: גיירמו דל טורו (The Shape of Water)

השחקנית הטובה ביותר (קומדיה): סירשה רונן (ליידי בירד)

הסרט הטוב ביותר (קומדיה/מיוזיקל): ליידי בירד

השחקן הטוב ביותר (דרמה): גארי אולדמן (DARKEST HOUR)

השחקנית הטובה ביותר (דרמה): פרנסס מקדורמנד (שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי)

הסרט הטוב ביותר (דרמה): שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי

טלוויזיה

השחקן הטוב ביותר בסדרת טלוויזיה (דרמה): סטרלינג קיי. בראון (החיים עצמם)

השחקנית הטובה ביותר בסדרה (קומדיה): רייצ'ל ברוסנן (THE MARVELOUS MRS. MAISEL)

הסדרה הקומית הטובה ביותר: THE MARVELOUS MRS. MAISEL (אמזון פריים)

השחקנית הטובה ביותר במיני-סדרה/סרט טלוויזיה: ניקול קידמן (שקרים קטנים גדולים)

המיני-סדרה/סרט הטלוויזיה הטובים ביותר: שקרים קטנים גדולים (HBO)

שחקן המשנה הטוב ביותר: אלכסנדר סקארסגארד (שקרים קטנים גדולים)

שחקנית המשנה הטובה ביותר: לורה דרן (שקרים קטנים גדולים)

השחקן הטוב ביותר במיני-סדרה/סרט טלוויזיה: יואן מקרגור (פארגו)

השחקנית הטובה ביותר בסדרה (דרמה): אליזבת מוס (סיפורה של שפחה)

סדרת הדרמה הטובה ביותר: סיפורה של שפחה (Hulu)

השחקן הטוב ביותר בסדרה (קומדיה): עזיז אנסרי (מאסטר אוף נאן)

 

טקס גלובוס הזהב המתורגם והערוך ישודר הערב (ב'), 20:30, ערוץDRAMAyes (זמין גם ב-yesVOD).

mako תרבות בפייסבוק