יוצרי הקולנוע המוערכים אבי נשר ותומר הימן הם בין הזוכים בפרס אמנות הקולנוע לשנת 2018 של משרד התרבות, לצד שלומי אלקבץ, טליה לביא ואחרים. משרד התרבות והספורט מעניק את פרסי אמנות הקולנוע כאות הוקרה ליוצרים על פועלם בתחומי הקולנוע השונים (בימוי, צילום, תסריט, עריכה, הפקה). השנה חולק הפרס לשלוש קטגוריות: פרס על מפעל חיים, פרס לעידוד יצירה ופרס ליוצרים בתחילת דרכם. הפרס יחולק ל-12 יוצרים, בשווי כולל של כ-500,000 שקלים.

לפי ועדת השיפוט, נשר קיבל פרס על מפעל חיים בשל היותו "במאי ממובילי הקולנוע הישראלי מעל לארבעה עשורים. מסרטים קלאסיים ועד לשוברי הקופות הגדולים של העשור האחרון". יוצר האנימציה דודו שליטא קיבל פרס מפעל חיים "על התרומה הענפה במשך עשרות שנים במינוף אמנות האנימציה בישראל. על יצירתו המקיפה והאינטליגנטית ועל ההשפעה המכרעת שיש לו על עיצוב דורות רבים של אנימטורים בישראל".

הימן קיבל פרס לעידוד היצירה, ונכתב עליו: "במאי שזוכה בפרס על השקפת העולם ההומנית הניבטת מסרטיו ,של אהבת אדם, רבת חמלה ואמפתיה שהוא רוחש לגיבורי סרטיו. הימן ניחן ברגישות פסיכולוגית עשירה היוצרת את המרקם המורכב של כל סרטיו". עוד זכו בפרס יאיר לב, טליה לביא, איבתיסאם מראענה מנוחין, נטעלי בראון ושלומי אלקבץ, עליו נכתב כי "מכלול יצירתו משקף רגישות אסתטית וחברתית וסרטיו מספקים דיון מורכב בתא המשפחתי בחברה הישראלית".

הימן מסר בתגובה לידיעה על קבלת הפרס: "אני גאה להיות חלק מקבוצת היוצרים שנבחרו לצידי, אנשים שלא מוותרים על הזכות להשמיע את קולם בצורה הייחודית והמבריקה שלהם. איבתיסאם מראענה מנוחין - אחת היוצרות החשובות בישראל, שמביאה קול פלסטיני-נשי-פמיניסטי, שלומי אלקבץ שמביא קול מזרחי-קווירי וחתרני, נטעלי בראון - במאית מובילה בקולנוע הלסבי המקומי וטליה לביא שעשתה מהפכה בקולנוע עלילתי. אנחנו נמשיך להקשיב לקול הפנימי שלנו, משם הכח שלנו".

בפרס ליוצרים בתחילת דרכם זכו הבמאי יאיר אגמון, הבמאית תמר ברוך, הבמאי בועז פרנקל והמפיק קובי מזרחי. מזרחי מסר בתגובה לידיעה על קבלת הפרס: "תודה רבה לחבר השופטים ולמשרד התרבות. אני מאוד מתרגש. בתור מפיק צעיר בעולם תחרותי וקשה זה כבוד גדול לקבל את הפרס שמהווה הכרה והזדמנות".

בוועדת השיפוט של הפרס ישבו השנה פרופסור סמי שלום שטרית, ד"ר נועה רגב, נורית קידר, אלברט גבאי ויהודה סתיו. בשנה שעברה לא חולק הפרס, ובשנת 2016 הוא הוענק במתכונתו הקודמת לחמישה יוצרי קולנוע: יוסי אבירם, משה זונדר, נורית קידר, דינה צבי ריקליס ואלכסנדר גטלנב.

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה: "אני מברכת את שנים עשר הזוכות והזוכים בפרסי אמנות הקולנוע. ברשימת הזוכות והזוכים מצויים נשרי הקולנוע שלנו, שמשק כנפיהם הרב גוני מעורר השראה בתחומי היצירה הקולנועית בישראל. יישר כוח לזוכות ולזוכים!".