שנים סיפרו לנו שהם מגיעים, התריעו שנרוץ אל הגבעות, אבל אנחנו העדפנו להתעלם ולהסתכל על תמונות של חתולים בפייסבוק. אחרי שפרצו את הגבול הראשון וכבשו את הטלוויזיה עם "המתים המהלכים", אפוקליפסת הזומבים מכוונת את עצמה גם אל המסך הגדול. שני טריילרים לסרטים חדשים על הגיבורים המרקיבים, הפציעו בסופ"ש האחרון. הראשון מאיים להיות שובר הקופות הגדול של הקיץ, השני רוצה להזכיר שגם מתים יודעים לאהוב.

"מלחמת העולם Z", אחד הפרויקטים המדוברים והמתוקצבים יותר בהוליווד של השנים האחרונות, שהפקתו נדחתה שוב ושוב מסיבות שונות, יגיע לקולנוע ביוני הקרוב. הסרט מבוסס על רב מכר בעל אותו שם מאת מקס ברוקס, העוסק בניסיונות של שרידי המין האנושי להחזיק מעמד אחרי עשור של מלחמת חורמה במגפת הזומבים. על אף ההייפ הגדול, ההצבה של בראד פיט בתפקיד הראשי וצירופו של דיימון לינדלוף (הכותב של "אבודים") לצוות הכותבים, נראה שהטריילר הראשון רחוק מאד מלהרשים. למעשה הוא נראה יותר כמו משחק מחשב שננשך על ידי מת ויצא משליטה.

מי שעשוי להציל את הכבוד האבוד של המתים הוא דווקא סרט קטן וצנוע בהרבה: "Warm Bodies". גם כאן מדובר על עיבוד קולנועי לספר (אם כי מצליח הרבה פחות) העוסק בחיים שאחרי האפוקליפסה. בעולם שבו נהמות וריח המעבדה של דוקטור היס הם המאפיינים הדומיננטיים, מובילה ארוחת בוקר סטנדרטית (מוח של גבר צעיר, יאם) את "R", הגיבור המת להחריד, לפתח לפתע רגשות כלפי חברתו של הקורבן, בחירה שעשויה לשנות את כל הדינמיקה של עולם המתים. ג'ונתן לווין (הבמאי של "50/50" המצוין), אסף חבורה של שחקנים צעירים מוכשרים (וג'ון מלקוביץ') לפרויקט שיכול מאד להפוך לאחד הסרטים המפתיעים של 2013. בבחירה בינו לבין ה-CGI מהגיהינום שראינו קודם, לנו כבר ברור על איזה מתים אנחנו נרצה לשלם.